Har kontaktat ägare til de mest intressanta spelarna. Känns som det på guardsidan finns mer spännande spelare men att det på insidesidan istället finns ett fåtal men riktigt starka kandidater istället. Kan vi få en stor del av dessa ägare att träna effektivt kommer vi ha ett bra lag säsong 20.
Har mailat 24 ägare varav två mail till ett par lyckliga ägare med två talanger. Dessa har jag värderat extra högt:
Guards/small forwards:
Ingemar Davidsson
Lennart Karlsson
Benjamin Dahldahl
Ola Ekenlius
Per Oxskär
Hannes Bernbo
Goran Olofsson
Maximilian Ekenlius (power forward som preferred position men för kort för det men utmärkt SF prospekt!)
Fredrik Svanen
Christer Nyhbom
Peter Ehnborn
Björn Hartflod
Daniel Knutsson
Ola Törnkvist
Benny Landstål
Love Gunnarsson (precis som Benny Södertälje Kings spelare som också har finfin 20-årig spelare!)
Insidespelare:
Mats Tegsjö
Andreas Liljenborg
Frank Norrgård
Benjamin Dahldahl
Dan Hartander
Björn Olov Öhrbrant
Nils-Åke Killner
Pontus Bohblom, Johan Hagelkvist och Per Hyland har blivit uttagen i U21 för att deras ägare varit inaktiv länge och vill därför att de ska bli free agents om ägarna avregistreras för laget.
Utöver spelarna ovan finns det dessutom några på transferlist som är direkt intressanta och då främst Mikael Simonsson som Sidi Amin köpt, Ola Jonasson och Felix Klintbrant. Några av de managers jag kontaktat har jag snarare lyft fram spelarna som framtida seniorlandslagsmän än U21 då spelarna har HoF eller MVP potential och redan är starka.
Tror jag missat någon spelare i listan ovan som innehåller 16 guards/small forwards och 7 insidespelare + de 3 skyddade spelarna och de tre redan transferlistade. Har fått respons från några managers som är redo träna upp sina spelare så förhoppningsvis kan min kampanj både hjälpa till fler duktiga U21 spelare och fler som väljer att satsa mer på U21
Kommer troligen träna min egen Blomstedt men räknar inte han i nuläget som potentiell U21 spelare då han ligger en bit efter övriga just nu.