Min kommentar bygger på Widerers lön i jämförelse med vad andra lag har. Widerer levde enbart på sina höga inside skills i U21 och om något har Widerer bättre skills nu än när han säsongen började. Han har inte poppat inside hos mig men köpte honom någon vecka in i säsongen så kan ha hunnit med pop före det.
Turkiets bägge inside starters mot oss hade lägre lön, likaså Rysslands, en av Polens och bägge Frankrikes. Det var de fem lagen som sluta före svenska U21. Snitt 14 på de tre viktigaste inside skillsen verkar med andra ord vara ungefär dit de flesta länderna verkar nå med sina vassaste insidespelare i inside skills. Övriga länder kan mycket väl tack vara outside skills ha bättre spelare dock. Men känns utifrån det realistiskt att man åtminstone har en backup i Svenska U21 en normalsäsong med 13 i genomsnitt på de tre egenskaperna. Däremot vore det självklart mycket bra om vi lyckas bägge starkare spelare än så. Min 18-åring som jag tränar kommer som bäst bli backup i U21 men det är ju alltid något men knappast optimalt för mitt egna lag även om det är egen produkt.