BuzzerBeater Forums

BB Danmark > [NT] U21 Landholdsnyheder

[NT] U21 Landholdsnyheder (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
64474.27 in reply to 64474.26
Date: 9/6/2009 10:26:45 AM
Overall Posts Rated:
44
Også fra undertegnede en stor tak til piraten, som udtog Bronx Ballers' første landsholdsspiller til det nuværende U21-hold - det var en stor dag for Coach #1 ;).

Jeg synes det er rart at se, at der er lagt op til fuld opbakning til en kommende U21-træner, uanset hvor erfaren vedkommende er (og at man kan få assistance fra den afgående træner, er bare super).

This Post:
00
64474.28 in reply to 64474.11
Date: 9/19/2009 2:48:53 PM
Overall Posts Rated:
77
Ny landstræner og en ny kvalifikationsrunde.

Desværre må jeg jo nok skuffe nogle managers med udtagelsen af de nuværende U21 spillere, men er der nogen, der har spillere som føler sig forbigået, så hører jeg gerne fra dem.
Grunden til at jeg først nu har udtaget spillerne på holdet, er, at jeg har arbejdet mig igennem draften for sidste fire sæsoner. Det er en smule tidskrævende, men har givet et ganske godt billed af, hvor vi står i forhold til vores kommende modstandere.

Frankrig - Rangering #3.
Det franske hold har ingen svage sider, og er stærkt besat på alle pladser. Stærkeste våben er centerpladsen, hvor én af deres spillere får 138000 i løn, hvilket er mere end vores bedste centerspiller på det rigtige landshold.

Israel - Rangering #14
Også et godt hold, men ikke helt så godt som det franske. Deres styrker er centerspillet og shooting guards, mens de mangler gode small forwards.

Georgien - Rangering #22
Et godt hold uden de helt store stjerner, men heller ikke rigtigt nogle svagheder. Måske er deres svaghed small forward pladsen.

Kroatien - Rangering #34
Kroaternes styrke er helt klart at de har et homogent hold, hvor ingen spillere falder igennem.

Malta - Rangering #85
Ikke for at nedgøre modstanderne, men Malta har ikke noget at byde på.

Scotland - Rangering #65
Har udmærkede outside spillere, man mangler helt klart noget under kurven.

Moldova - Rangering #55
Igen et hold uden de helt store stjerner, men de har før drillet os.

This Post:
00
64474.29 in reply to 64474.28
Date: 9/20/2009 6:18:43 AM
Overall Posts Rated:
12901290
Det er da en god start på din nye tjans med et kompetent indlæg. Held og lykke med kampene.

This Post:
00
64474.30 in reply to 64474.28
Date: 9/20/2009 3:44:10 PM
Overall Posts Rated:
77
Frankrig

Deres rangering som nr. 3 i verden siger ALT. Det vil blive en umulig opgave at slå franskmændene i morgen, men kampen skal bruges til at se de 'nye' spillere an og få holdånden op.

This Post:
00
64474.31 in reply to 64474.30
Date: 9/27/2009 5:58:23 AM
Overall Posts Rated:
77
Det lysner

Det begynder langsom at lysne i horisonten. I denne uge har U21 landsholdet rådighed over C Chatchai Benjasri, som helt klart øger bredden på holdet. I næste uge ser det ud til at PG Morten Nørgård kommer tilbage fra sin skade, hvilket med sikkerhed giver et løft til PG pladsen. Hermed ikke sagt at de nuværende spillere ikke gør det godt nok, men Morten er bare bedre.

Morgendagens kamp mod Israel forventer jeg ikke at vinde, da Israels hold bare er bedre på alle pladser. Derfor forsøges der med en ny taktik og en ny opstilling, i håbet om at vores kommende modstandere ikke aner, hvordan det danske U21 landshold spiller, når vi skal møde de hold som vi med rette kan sammenligne os med.

I løbet af de næste par uger vil Jer, som har potentielle spillere til næste sæson blive kontaktet for at få oplyst om deres træning og eventuelle fremskridt de kunne have brug for, hvis man ønsker en U21 landsholdsspiller.

This Post:
00
64474.32 in reply to 64474.31
Date: 10/4/2009 2:15:56 PM
Overall Posts Rated:
77
Analyse

Kampen mod Israel blev lige så svær som forventet, hvor den store forskel var at Israel havde 13 steals (DK 3) og blev sendt til straffekast linjen 17 gange flere end vores udvalgte. Det helt store problem var de 21 turnovers som vi præsterede, så det er noget som der bliver arbejdet på op til kampen mod Georgien.

Her er Morten Nørgaard igen klar efter sin skade, men desværre er Carl Christian Lippert blevet skadet og er ude i to uger. Georgienskampen bliver lidt af en test, for mens DK har tabt til to væsentlig stærkere modstandere, så har Georgien meget overraskende tabt til Skotland. Georgien ser endnu ikke ud til at være helt oppe på mærkerne, og håber ikke at de kommer det mod os.

This Post:
00
64474.33 in reply to 64474.32
Date: 10/11/2009 2:58:55 PM
Overall Posts Rated:
77
Erkendelse

Desværre må vi erkende at den danske talentmasse ikke er lige så godt som mange af vores modstanderes. Senest gav det sig til kende i kampen mod Georgien, hvor vi tabte, selvom taktikken var OK og vi spillede 'tæsketid'. Georgien var bare bedre.

Det samme forventes at være resultatet i kampen mod Kroatien, selvom holdet godt snart kunne bruge en sejr.

This Post:
00
64474.34 in reply to 64474.33
Date: 10/12/2009 12:01:41 PM
Overall Posts Rated:
12901290
Det er svært, det ved jeg fra min tid som NT træner. Der er op ad bakke mht. talentmassen. Men man må bare blive ved og skubbe på og håbe vi blir flere dedikerede managers langsigtet. Du er da ihvertfald engageret og det tæller for en hel del i min bog. Så er det bare at holde gejsten oppe og se fremad.

This Post:
00
64474.35 in reply to 64474.34
Date: 10/12/2009 3:30:49 PM
Overall Posts Rated:
3535
Enig ! - Det er umådelig småt med talentmassen i DK. Når jeg ser U21 holdet igennem, så er rigtig mange af dem fra andre ligaer....Det skal vi have lavet om på....Derfor har jeg ændret træningsfokus og er i fuld gang med at træne en C op....Jeg holder løbende øje med om der er andre danske talentfulde C'ere jeg kan få med....SÅ hvis nogen har en 18 årig C med godt potentiale, som i ikke træner....Så er jeg interesseret.

This Post:
00
64474.36 in reply to 64474.35
Date: 10/18/2009 2:39:48 PM
Overall Posts Rated:
77
Sejr i sigte

Det er rart at se at der er danske managers som vil dedikere deres træning til danske talenter. Det er der i hvert fald brug for, hvis vi (Danmark) vil noget på den internationale scene. Desværre tror jeg ikke vi skal forventer at spille med om pokalerne, men det kunne være rart at have gode spillere at vælge imellem. Bedre spillere skulle gerne give bedre resultater og dermed mere opmærksomhed omkring landsholdene.

Med det sagt, så forventer jeg sæsonens første sejr i morgendagens kamp mod Malta. Ikke noget ondt om noglen modstandere, men det ER et hold som vi skal kunne slå.

This Post:
00
64474.37 in reply to 64474.36
Date: 10/25/2009 3:04:58 PM
Overall Posts Rated:
77
1. sejr hjemme

Kampen mod Malta blev som forventet vundet. Ikke at vi imponerede, men det blev en sikker sejr, som var yderst velkommen. Nu venter kampen mod Skotland, som er en helt anden kaliber modstander. Skotterne er utroligt godt skydende fra distancen, men er ved at få mere tyngde under kurven.
Uheldigvis mangler vi startende PF Paw Weisbjerg som har spillet utroligt god for os, så taktisk skal der ske noget nyt, men vi håber naturligvis på en dansk sejr.

Advertisement