Första segern inhämtad. Med imponerande form på Mossling och Nyborgh hade vi nog tagit den med samma satsning också. De hängde sjukt många treor i början av matchen. Sen lugnade det ner sig till sista minuterna där de hängde 3-4 raka + ett antal 2-or också. Men sista 30 sekunderna missade de sina skott och man kunde andas ut.
14 pers i chatten förra veckan sa Mannen.
Idag va det 3 greker å jag i 1H å de snackade bara grekiska, å i Andra så va det bara jag å en grek till sista minuten när Foetus kom in å konstaterade att segern va klar :D
i första var vi så gott som felfria från straffkastlinjen. På slutet när det var som viktigast höll vi på att bjuda in dem i matchen...FT-träning på landslagsspelare borde vara ett krav...eller vänta nu, det är ju jag som bestämmer.... hmmm ;)
Det krävdes 6 snabba fouls på Kjell Sedlund för att KAlle Nyborgh skulle få några minuter idag. Det blev bara 4, men på dem hann han skaffa sig +13 i +/- Det säger en hel del om hur viktig han är för vårt lag..
Taktikmässigt vet jag inte hur man ska se det. De satte många treor med sin Princeton. KAnske hade det blivit fler om vi inte haft en Guard på SF. Men med princeton kan man ju tycka att de borde skjutit fler treor från C och framförallt PF!?!
Svårt att välja någon matchens lirare då det känns som att alla starters gjorde ett riktigt bra jobb.