BuzzerBeater Forums

BB Norge > U21 - Status

U21 - Status

Set priority
Show messages by
This Post:
00
123363.276 in reply to 123363.275
Date: 4/29/2015 6:51:23 PM
Kongsvinger Giants
II.1
Overall Posts Rated:
207207
Second Team:
Kongsvinger Giants II
Jeg har nå sjekka oppganger osv på de spillerne som ikke har nådd U21 til nå. Foran den kommende sesongen så tror jeg dette kan bli spennende. Flere av spillerne som ikke nådde U21 forrige sesong har levert noen vanvittige treningsøkninger, så her kan det godt hende det dukker opp noen "nye" navn.

Denne sesongen er det trøstecupen som gjelder, forhåpentligvis får vi overkommelig motstand.

Ang vårt eget lag, så ser jeg lyst på denne sesongen som kommer:

Guarder/SF: Her har vi endel å velge i blant 20-21 åringene. På PG/SG-plassen skal vi slå godt fra oss. Når det gjelder SF-plassen så ser jeg vi har flere spillere som har prøvd den posisjonen på sine respektive klubblag med hell, så jeg føler meg trygg på at vi skal kunne finne gode alternativer også her.

PF/C: Her har vi virkelig et luksusproblem denne sesongen. Vi har flere 21-åringer som kan bidra godt, så her skal motstanderne våre få slite Det er for øyeblikket litt tynt med rekrutteringa her dessverre, men vi har noen få 18-19 åringer som har gode muligheter for å kunne bli bra om et par sesonger.


Denne sesongen er det som nevnt svært tøff konkurranse om plassene, noe som for U21 sin del er et stort pluss. Det er synd jeg bare kan ta ut 18 spillere, for her er det flere som er gode nok til å få innpass. Selve uttaket skjer iløpet av de nærmeste dagene.

Jeg vil nok en gang få rette en stor takk til alle som bidrar med å trene spillere mot U21, dette er noe som også gagner NT med tiden. Vi er en liten BB-nasjon, så her må vi passe på de talentene vi får. Vi mister dessverre noen store talenter hver sesong pga at lag blir inaktive, men frafallet pr sesong har blitt gradvis mindre.

Noen av våre beste talenter og spillere er tilgjengelige på transferen nå, så om dere mangler en norsk spiller eller 3, så ta gjerne en titt innom der.


Lykke til med sesongen folkens!

Last edited by Vinger (U21-Norway Coach) at 4/29/2015 6:52:30 PM

This Post:
00
123363.277 in reply to 123363.276
Date: 4/30/2015 4:20:34 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
108108
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Kan du ikke komme noen eksempler på sammensetning av skills per posisjon på en spiller som typisk kvalifiserer for U21?

Så vet man mer konkret hva man må strekke seg etter.

This Post:
11
123363.278 in reply to 123363.277
Date: 4/30/2015 1:41:13 PM
Kongsvinger Giants
II.1
Overall Posts Rated:
207207
Second Team:
Kongsvinger Giants II
Klart det

For å ta litt generelt om skillene ifht posisjonen først:

I utgangspunktet er guard-skillene de 6 øverste (JR, JS, OD, Passing, Handing, Driving).

For SF'ene så kan en på mange måter si at alle skills teller. De 6 øverste er viktigst, men de trenger også litt av C/PF-skillene.

For C og PF, så er det viktig at de er bra på ID, IS og Reb samt noe JS (særlig PF). Nå skader det ikke at også disse spillerne har litt offensive skill som handling og passing, men jeg vet av erfaring at det tar tid å trene opp spillere på over 215 på disse skillene.

Uavhengig av hva dere trener, variér treninga, gjerne fra uke til uke. Dette for å få bedre balansert spillere ifht posisjonen deres samt at ikke lønna plutselig fyker i været. Om en ikke får pop en uke, får en kanskje 2-3 neste uke.

Når det kommer til hva som er kravene for å komme med på U21, så har jeg ikkenoe minimumskrav, dette fordi at vi enkelte sesonger kan ha visse posisjoner uten de helt store talentene. Husk at selv om dere ikke når helt opp til snittet jeg har notert her, så betyr ikke det at spilleren(e) deres er sjanseløse på U21 eller NT i framtida.

Men for å gi dere en liten pekepinn på hva jeg ser etter, så kommer en liten gjennomgang her:
Nå vet jeg ikke om dere bruker norsk, engelsk eller andre språk som språk på spillet her, så skillene oppgir jeg i tallnivå. Jeg tar utgangspunkt i 20-åringene når jeg nevner skills her. Først kommer en liten oversikt over de viktigste skillene til hver posisjon, en liten kommentar, og deretter en pekepinn på hva skillene bør ligge på.


PG:
Primær: JS, Pas, OD
Sekundær: JR, Driv, Hand
Evnt: Reb, ID

Et snitt på de 6 øverste skillene på 9-10, og da mener jeg ikke nivå 17 i JS og nivå 7 på resten. Både for lønna sin del og det sportslige er det greit at spillerne blir ganske balansert treningsmessig.


SG:
Primær: OD, JR, JS
Sekundær: Driv, Hand, Pas
Evnt: Reb, ID

Kommentar: Som dere ser, er det ikke så stor forskjell på SG kontra PG, bare JR og Pas har bytta plass. Trening på stort sett samme måte som PG.

Samme snitt her også (9-10) på de øverste 6 skillene. Viktig å nevne at om en skill skulle henge litt etter, så er det ikke verdens undergang, men prøv så langt det lar seg gjøre å få med samtlige av de øverste 6.


SF:
Her har det vært mye diskusjoner på forum om hvilke skills som er viktigst osv, men det hele koker ned til hva slags type SF en vil ha. Vil en ha en SF som er best på utsiden, innsiden eller en som bidrar til begge deler. Å trene en SF er en lang prosess, men som betaler seg i det lange løp både ved salg og sportslig suksess.

Innside-basert:
Primær: OD, IS, ID, Reb
Sekundær: JS, Pas, Hand, Driv
Evnt: JR, SB

Utside-basert:
Primær: OD, JS
Sekundær: ID, JR, Reb, Pas, Hand, Driv
Evnt: IS, SB

Balansert:
Primær: OD, ID, IS, JS
Sekundær: Hand, Pas, JR, Driv, Reb
Evnt: SB

Når jeg skal ta ut spillere til SF-plassen på U21, så tar jeg ofte utgangspunkt i guardene og ser hvem av de som kanskje har litt av C/PF-skillene, evnt hvem av PFene som har brukbare guard-skills. Her er det vrient å gi noe tall på skills, men med et snitt på 8-9 på de øverste 8 skillene avhengig av hva slags SF en trener, så bør sjansen være bra for å komme med på U21.


PF:
Primær: IS, ID, JS, Reb
Sekundær: Driv, Hand, Pas, OD
Evnt: JR, SB

I utgangsunktet minimum 10-11 i snitt på primær, men pass også på sekundærskillene. Som nevnt tidligere, trener man en lang spiller, så tar det sin tid med sekundær-skillene.


C:
Primær: ID, IS, Reb
Sekundær: JS, SB, Pas, Hand
Evnt: JR, OD, Driv

Med litt sekundærskills så bør snittet på primær være på minimum 9. Har man en lang spiller med svært lave sekundærskills, så kan en vurdere og heller konsentrere seg om bare primær. Flere svært lange spillere har ofte masse 1ere på sekundærskillene, og disse tar svært lang tid å trene opp. Om man bare fokuserer på primærskillene

This Post:
00
123363.279 in reply to 123363.278
Date: 4/30/2015 1:47:05 PM
Kongsvinger Giants
II.1
Overall Posts Rated:
207207
Second Team:
Kongsvinger Giants II
Jeg må også få presisere at dette ikke på noen måte skal være noen fasit. Mtp skillene og rangeringa der, så har jeg lest gjennom endel forumtråder på dette, samt litt egne erfaringer. Om dere er uenig i noe av dette, så ikke vær redd for å si fra. Alltid lurt å lufte meninger, det vokser alle på

This Post:
00
123363.280 in reply to 123363.275
Date: 5/4/2015 5:01:05 PM
Kongsvinger Giants
II.1
Overall Posts Rated:
207207
Second Team:
Kongsvinger Giants II
Treningskamp idag, den vart brukt til å teste ut litt spillere.

Norge U21 - Island U21, kampen ble spilt på Dark Age (hjemmebanen til Dark Viking), 18706 tilskuere.
Sluttstilling: 94-106

Flest poeng:
Vegard Ryeng - 24
Adrian Ahmadi - 16
Gjermund Berg - 14

Flest returer:
Adrian Ahmadi - 13
Marc Bjørndal - 8
Vegard Ryeng - 6
Gjermund Berg - 6
Arne Hasle - 6

Flest assists:
Erik Erstad - 9
Gjermund Berg - 6
Adrian Ahmadi - 3

Til tross for få kamper uka som var, så vart det likevel noen pop i tillegg til de som kom på stamina og FT

Rankingen: 56

Last edited by Vinger (U21-Norway Coach) at 5/11/2015 12:46:02 PM

This Post:
00
123363.281 in reply to 123363.280
Date: 5/6/2015 5:30:48 PM
Kongsvinger Giants
II.1
Overall Posts Rated:
207207
Second Team:
Kongsvinger Giants II
Trøstemesterskapet starter på mandag, og våre 2 første kamper går mot Kypros og Japan. Begge lag er rangert bak oss, men når det er sagt, så skal vi ikke ta noe for gitt.

Laget er nå tatt ut, som nevnt var det tøff konkurranse på flere plasser. Jeg mener vi har en meget sterk startfemmer, og det er også solide folk vi har i bakhånd. Jeg håper å kunne berette om seier etter seier de kommende mandagene

This Post:
00
123363.282 in reply to 123363.281
Date: 5/9/2015 1:42:28 PM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
108108
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Gudd løkk!

This Post:
00
123363.283 in reply to 123363.282
Date: 5/9/2015 2:18:49 PM
Kongsvinger Giants
II.1
Overall Posts Rated:
207207
Second Team:
Kongsvinger Giants II
Tusen takk

This Post:
11
123363.284 in reply to 123363.280
Date: 5/11/2015 12:45:38 PM
Kongsvinger Giants
II.1
Overall Posts Rated:
207207
Second Team:
Kongsvinger Giants II
Da var sesongens første kamp i Trøstemesterskapet unnagjort, dagens motstander var Kypros. Da dette var første kamp, og vi møtte det antatt dårligste laget, så var det veldig viktig å komme i gang med seier.

Vi leda med 6 poeng etter første periode, og økte med ytterligere 2 til halvtid. I 3de periode yppa Kypros seg, faktisk såpass så de var oppe på siden av oss. Heldigvis for oss, så gav vi bånn pinne den siste perioden og kunne til slutt innkassere seier 101-82 En bra start på Trøstemesterskapet

Norge U21 - Kypros U21, kampen ble spilt på Pafiako (hjemmebanen til Paphos), 19268 tilskuere.
Sluttstilling: 101-82

Flest poeng:
Björn Svensson - 17
Oddvar Sørlie - 17
Gjest Leknes - 15

Flest returer:
Björn Svensson - 11
Arne Hasle - 8
Adrian Ahmadi - 8

Flest assists:
Gjermund Berg - 10
Kim Hovdalen - 8
Björn Svensson - 5
Terje Berge - 5

Ikke så mange pop denne uka, de fleste som kom var det guardene som stod for.

Rankingen: 56

Neste uke møter vi Japan som idag tapte sin første kamp mot Litauen. Japan ligger like bak oss på rankingen, så jeg håper på mye fine form- og skilloppganger på fredag

Last edited by Vinger (U21-Norway Coach) at 5/12/2015 10:21:14 AM

This Post:
11
123363.285 in reply to 123363.284
Date: 5/18/2015 3:04:22 PM
Kongsvinger Giants
II.1
Overall Posts Rated:
207207
Second Team:
Kongsvinger Giants II
Den andre kampen i Trøstemesterskapet er nå unnagjort, mot Japan. Vi har et par mann på skadelista nå, samt noen med lav form. Men likevel bør vi slå bra fra oss.

Japan tok tidlig føringa og leda med 9 etter første periode, før vi fikk spillet litt mer på gli i andre periode. Vi tapte riktignok ytterligere 1 poeng, men 10 poeng bak ved halvtid er ingen krise. Krise derimot kan en kalle det som skjedde i 3de periode. Japan utklassa oss med hele 18 poeng, og vi var hele 28 poeng bak før siste periode. Dette vart for mye å ta inn, selv med en god sluttspurt. Japan vant til slutt 110-92. Jeg syns vi hadde fortjent bedre utifra ratinger (både kamp- og spillere), men visse dager vil det seg bare ikke. Vi tar uansett med oss 1 seier og 1 tap videre inn mot de siste 6 kampene. Selv om dette var et skudd for baugen, så betyr ikke dette at vi er sjanseløse på avansement, det kommer helt an på hvilke lag vi skal møte de neste ukene.

Nippon U21 - Norge U21, kampen ble spilt på Kauno sporto Hale (hjemmebanen til Bc `Laukines meskos`), 20005 tilskuere.
Sluttstilling: 110-92

Flest poeng:
Gjest Leknes - 22
Iver Berg - 18
Björn Svensson - 15

Flest returer:
Gjest Leknes - 16
Björn Svensson - 12
Mats Helnes - 7

Flest assists:
Iver Berg - 6
Gjermund Berg - 6
Mats Helnes - 2
Erik Erstad - 2

Rolig med pop denne uka, de fleste popene var det C/PF som stod for.

Rankingen: 53

Som nevnt kommer trekningen for de neste kampene snart, jeg skal legge den ut her å snart den foreligger. Det som er sikkert er ihvertfall at det er ny kamp neste mandag, med et MEGET revansjesugent lag og manager!

Last edited by Vinger (U21-Norway Coach) at 5/25/2015 3:11:47 PM

This Post:
00
123363.286 in reply to 123363.285
Date: 5/19/2015 10:33:43 AM
Kongsvinger Giants
II.1
Overall Posts Rated:
207207
Second Team:
Kongsvinger Giants II
Da er lagene vi møter de neste 6 ukene klare, jeg lister de opp kronologisk ifht ranking:

Portugal (25)
Bulgaria (47)
Norge (53)
Panama (59)
Nigeria (70)
Costa Rica (88)
Saudi-Arabia (95)

Advertisement