De råd du hänvisar till är väl främst att köra många säsongers outside träning på en insidespelare eller liknande. Eller vad är det du syftar på? Jag uppmuntrar gärna nya managers att träna outside men jag tror inte på att ge det rådet till en manager med ett helt nytt lag av ett huvudsakligt skäl. Om de väljer att spela OOP första säsongerna tror jag de snabbt kommer lägga ner och då har de både missat chansen att spela ett roligt spel och att få fram bra spelare till både sig själva och landslagen. Jag har däremot inga problem att ge dylika råd till nya användare som likt Seppu har mycket erfarenhet av Hattrick eller annat managerspel.
När det gäller nystartade lag så anser jag fortfarande att man ska lägga kraft på att träna spelare för att bygga sitt lag kring dessa. Man har rimligen för dålig ekonomi för att köpa in färdiga spelare och bygga kring dessa på kort sikt. Tror det fortfarande är effektivare att lägga krut på att träna spelare med låga löner. Däremot är det uppenbart att det inte ens är en långsiktigt bra strategi att träna spelare när man väl byggt upp sin arena och skaffat sig bra plusintäkter varje vecka. Lär vara mer värt att buffra pengar än att skapa välbalanserade egentränade spelare. Dock gäller det att efter buffringen göra bättre inköp än de Joggböle gjorde efter uppflyttningen. Han borde tveklöst kunnat slåss om SBBL titeln om han haft känsla för vilka spelare och taktiker som funkar. Dock osäker om han verkligen hade så mycket pengar som det lät.
Vilka andra "usla" råd tycker du att jag ger nya användare? Har svårt att ta din kritik på allvar såvida du inte har någon annan kritik än de två punkterna jag angett ovan.