BuzzerBeater Forums

BB Nederland > National Team Debate Thread

National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
283175.28 in reply to 283175.17
Date: 12/10/2016 3:28:58 PM
Overall Posts Rated:
152152
Verder heb ik van beiden kandidaten nog niet gehoord, hoe ze het NT beter willen laten presteren.

Om het NT beter te laten presteren moet je eerst weten waar je zwakke punten liggen en daar proberen je team in te verbeteren zonder dat je algehele kwaliteit in de startende 5 te veel veranderd. Wat ik de afgelopen periode in het NT zie is idd wat je zelf ook al aangaf dat we reboundend komen ten opzichte van de meeste NTs te kort schieten. Je zou hier dan meer kunnen kiezen voor een meer inside georiënteerde speler. Bijv een PF. Dit heb ik vroeger bij mij vorige U21/NT BC schap ook gedaan en dan kun je de grote landen zelfs aftroeven. Ik heb alleen nu geen idee of dat met de huidige selectie ook mogelijk is omdat ik maar 2 spelers ken kwa skills.

Voor de rest lijken we altijd voor de beste spelers per positie te kiezen terwijl je bij bepaalde tactieken juist moet schuiven met spelers en vol voor een tactiek gaan en daar de spelers voor te kiezen. Maar als we daar verder en uitgebreider op in willen gaan denk ik dat we die discussie op het OB forum moeten voeren want dan gaan we wel heel veel vrij geven ten opzichte van onze toekomstige tegenstanders.

This Post:
00
283175.30 in reply to 283175.29
Date: 12/11/2016 5:30:27 AM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
502502
Second Team:
South Dragons II
dan eerst meer voor het U21 worden getraind zodat deze spelers belangrijk kunnen zijn voor het U21, en dan na hun u21 carrière volledig en allrounder getraind worden.

Deze visie delen wij dus in ieder geval.

Wat er nu in het NT zit en wat er nu buiten valt, ik ben wel benieuwd of die elkaar al redelijk gaan naderen hoewel dit soort informatie weer lastig op het openbare forum te delen is.

Ik denk hier dus anders over. Ik zou MVP en hoger altijd voorrang willen geven aan NT. Als je eerst wilt beoordelen of U21 voldoende (kwaliteit) spelers heeft op alle posities dan geef je U21 dus eigenlijk voorrang boven NT. Want laten we eerlijk zijn, met ons kleine landje lopen we niet bepaald over qua kwaliteit voor U21 dus zal in jullie visie veelal betekenen dat spelers voor U21 getraind worden.

Tot en met superster is voor mij geen discussie, altijd U21. En MVP+ spelers kunnen als ze primair voor NT getraind worden zeer waarschijnlijk ook gewoon in aanmerking komen voor U21, maar dan zijn ze meer allround en wellicht niet optimaal voor U21. Maar voor de optimale training kun je dan alles tot en met superster potentieel voor gebruiken. Dus ben zeker voor samenwerking met U21 maar dan wel in goede balans met NT.

This Post:
00
283175.31 in reply to 283175.30
Date: 12/11/2016 6:52:27 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14211421
Ik denk ook niet dat het een probleem is als de MVP+ talenten voor het NT worden getraind. Het enige probleem is dat onze beste managers vaak voornamelijk MVP+ talenten trainen, en er worden weinig spelers door onze managers getraind met minder potentieel. Het gebeurd wel, en ik waardeer het enorm als managers een speler puur voor het U21 trainen en je merkt dat dat ook de pilaren zijn, maar het zou gaaf zijn als je daar minimaal 5 van hebt per lichting.

Ik vind het top dat er zoveel wordt gediscussieerd over U21/NT, maar ik zou nog wel wat meer over het NT zelf willen horen. Hoe wordt het beste uit de huidige selectie gehaald, en is er een lange termijn visie? Wat voor spelers zouden we ideaal willen zien in het NT?

This Post:
00
283175.32 in reply to 283175.31
Date: 12/11/2016 7:38:34 AM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
502502
Second Team:
South Dragons II
Zie ook mijn bericht op het Oranje Boven! forum. Uiteindelijk wil je met NT alles kunnen spelen maar denk dat het meer reeel is om te focussen op beperkter aantal opties. Waarbij defense voor mij als basis zou gelden. Helemaal als klein landje lijkt me dat key. Her en der wat open deuren maar toch:

Bigs
- Een goede 3-2 zone kunnen neerzetten met shotblocking bigs voor de variatie naast een m2m.
- Naast 2 defending bigs voor een 3-2 zone ook 2 bigs voor inside aanval waarbij guards ook goed inside moeten kunnen spelen
- 2 bigs die outside en passend georiënteerd zijn

SF
- De optie willen hebben om een big op de SF te kunnen zetten maar dan wel met 14/15 OD
- Goede rebounder (12+) op SF willen hebben. Zie skills die ik voor Lenssen in gedachten heb op Oranje Boven! forum

Guards
- max defense (zie Epi en Stienstra)
- veel passing
- 2 a 3 echte outside kanonnen
- rest zo allround mogelijk (richting SF)

This Post:
00
283175.33 in reply to 283175.30
Date: 12/11/2016 8:00:41 AM
Overall Posts Rated:
152152
Ik denk hier dus anders over. Ik zou MVP en hoger altijd voorrang willen geven aan NT. Als je eerst wilt beoordelen of U21 voldoende (kwaliteit) spelers heeft op alle posities dan geef je U21 dus eigenlijk voorrang boven NT. Want laten we eerlijk zijn, met ons kleine landje lopen we niet bepaald over qua kwaliteit voor U21 dus zal in jullie visie veelal betekenen dat spelers voor U21 getraind worden.

Tot en met superster is voor mij geen discussie, altijd U21. En MVP+ spelers kunnen als ze primair voor NT getraind worden zeer waarschijnlijk ook gewoon in aanmerking komen voor U21, maar dan zijn ze meer allround en wellicht niet optimaal voor U21. Maar voor de optimale training kun je dan alles tot en met superster potentieel voor gebruiken. Dus ben zeker voor samenwerking met U21 maar dan wel in goede balans met NT.

Klopt! MVP+ talenten dienen getraind te worden voor het NT. Maar mocht het uiteindelijk een keer zover komen dat we geen goede spelers hebben voor bijv. Center. Moeten we toch ook kijken of er dan de mogelijkheid is dat een MVP+ talent eerst meer voor het U21 wordt getraind. Maar uiteindelijk kunnen wij als BC heel veel vinden en willen we moeten de keuzes van de eigenaren van de spelers respecteren.

This Post:
00
283175.35 in reply to 283175.31
Date: 12/11/2016 9:17:21 AM
Overall Posts Rated:
152152
Hoe wordt het beste uit de huidige selectie gehaald, en is er een lange termijn visie?

Over de huidige selectie is lastig te zeggen zonder de exacte skills te weten, maar ik denk dat we nog meer kunnen doen met onze combo-guards dan dat we nu doen. Ik denk als we een wat extremere opstelling kiezen met spelers die bij de aanvallende tactiek beter passen, tegen een betere tegenstander dan denk ik dat we meer kunnen dan dat we tot nu toe gedaan hebben. Maar om dit werkelijk te kunnen beamen dan moet je wel de kwaliteiten weten.

Voor de lange termijn visie denk ik dat we meer moeten zorgen voor een echte PG en C. Dat is denk ik wat we nog het meest missen. Ook de huidige talenten die er aan komen zijn naar mijn mening te veel all-round getraind. Ik denk als we weer een Center kunnen krijgen zoals Sikko Karreman(8156743)(voor de oudere managers onder ons weten wie ik bedoel). Ik hoop ook dat de speler van 3pk (Thieu van Valkengoeds (36311118)) een beetje zoals Karreman wordt getraind, kijkend naar de inside skills.
Voor de PG zou ik dan ook een speler willen zien die uitblinkt in OD en Passing. Ik weet niet of er een toekomstige speler er aan komt die zo wordt getraind, maar zo zou ik dat graag meer willen zien.
Voor de overgebleven 3 positie`s zou ik goede all-round spelers willen zien. SG met hoge IS en JS/JR. SF ongeveer hetzelfde als SG met een iets meer inside georiënteerde focus. En de PF een soort Center maar dan de met een hoge IS/JS/PAS en OD.

This Post:
00
283175.37 in reply to 283175.35
Date: 12/11/2016 1:16:25 PM
Overall Posts Rated:
408408
Voor de lange termijn visie denk ik dat we meer moeten zorgen voor een echte PG en C. Dat is denk ik wat we nog het meest missen. Ook de huidige talenten die er aan komen zijn naar mijn mening te veel all-round getraind.

Ik dacht ook een paar seizoenen geleden voordat ik NT coach was op deze manier over een PG.
Maar ben wel een beetje van mening veranderd ,ik denk dat 16 /15 passing voor een PG genoeg is ,en zie ik liever dat schotkracht wat hoger is zowel JS en JR.En dan lijken me types zoals oa Stienstra of Steen beter ,zowel sterk in OD en ook inside behoorlijk sterk.Je kan dit soort spelers zowel gebruiken als PG en SG,en je kan aanvallend meerdere tactieken gebruiken .
Voor een Center ligt het voor mij wel wat anders en kan je met een type zoals ten Brink heel goed uit de voeten en hoeven deze minder compleet te zijn.

Last edited by primoss at 12/11/2016 1:19:27 PM

From: Ruaidri
This Post:
00
283175.38 in reply to 283175.37
Date: 12/11/2016 2:38:28 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
Na veel wikken en wegen, heb ik mijn keus gemaakt voor de BC van het NT. Ik hoop dat velen net als ik stemmen en dat we een mooie tijd tegemoet gaan, hopelijk weer eens een BC voor 4 tot 6 seizoenen. Ik denk namelijk dat, die tijd echt nodig is als BC om je stempel erop te drukken.

Only in the dark, we succeed!