BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Säsong 8

Säsong 8

Set priority
Show messages by
From: Lövet

This Post:
00
74650.28 in reply to 74650.27
Date: 2/25/2009 4:51:44 PM
Overall Posts Rated:
5050
Idag anslöt första nya, en svensk SG ;) Som sagt säljer jag hela laget, imorgon beräknas en PG förstärka truppen som är av ungefär samma kaliber som SG ;)

Jag åter kommer med serietips efter jag har förstärkt klart ;)

This Post:
00
74650.29 in reply to 74650.27
Date: 2/26/2009 6:37:30 AM
Overall Posts Rated:
5050
Nu har jag undersökt lagen mer noggrant och tror serien slutar på följande vis som ni kan se nedan ;) Men förstärkningar kan ju fortfarande komma men jag låter mitt serietips stå fast nu ;)

B8

1. Slamdunkers BK
Känns som det klart starkaste laget och det blir inte många som kommer rå på honom.
2.Hamråttornas BK
Känns som att dom är väldigt beroende av sin svenska landslagsman och visar sig oturen och en lång skada kommer på honom så blir han väldigt sårbar.
3.Fornudden
Han kan leverera riktigt fina betyg, men helt plötsligt så kommer någon konstig taktik och laget blir mycket sämre. Jag måste säga att jag vet inte riktigt vart jag ska gissa på att han hamnar. Utnyttjar han laget rätt kan han lika gärna slås om seriesegern.
4.Torp IK
Jag vet inte vad managern lägger i spelarnas sportdryck men det måste helt klart vara raketbränsle så som dom presterar ;P
5.GBG Air
Blir väll som för mitt lag och inte riktigt kan mäta sig med top lagen
6.Shanklin BK
Vi sålde av hela laget och håller på att ändra en heldel och vet inte riktigt vilken nivå laget kommer hamna på, men målet blir i alla fall att klara sig kvar i serien på kval eller utan kval.
7.Old Town Falcons
Är helt klart för svagt för att klara sig kvar som det ser ut i nu läget. Det måste till mycket ändringar för att laget ska ha en rimlig chans att hålla sig kvar.
8.Helsingborg Heat
Inte mycket att säga en bot ska komma sist anars går jag å läser filosofi, urk det får inte hända, jag som avskyr filosofi lol

G8

1.mosqutoes
Inget böver sägas han har ett fint lag och tar nog hem segern i G8
2.KFUM A-Torp
Ett väl balanserat och starkt lag, det blir absolut slutspel för KFUM A-Torp
3.Spångakillarna
Ser riktigt stabila ut och tar sig nog till slutspel.
4.Liverpool Knicks
Ser helt ok ut å hamnar nog i slutspel
5.Darkhill Hoopst
Vad gjorde han förra säsongen? ibland var laget fint men ibland inget speciellt. Om han tänker visa lika bra betyg som i slutet av säsongen så undkommer han nog kval
6.KFUM Skellefteå
Får nog finna sig i att kvala om han inte förstärker
7.Åkersberga HK
Ganska svag men klara nog sig till kval.
8.Högsbo Helldevils
Jag förstår inte hur han kunde överleva semifinalen förra säsongen :S Men han behöver helt klart stärka upp laget ordentligt om han ska ha någon chans i div.II anars tror jag inte något kan ändra på att han åker ut direkt.

From: Rolwes
This Post:
00
74650.30 in reply to 74650.29
Date: 2/26/2009 11:20:18 AM
Overall Posts Rated:
33
Hej Rolwes har agare till Fornudden BK

Har koimmer mitt serietips utan kommentarer bara placeringar.

B8

1. Slamdunkers BK
2. Torp IK
3. Fornudden
4. Hamråttornas BK
5. GBG Air
6. Helsingborg Heat
7. Shanklin BK
8. Old Town Falcons

Tippar med andra ord kvarvarande lag ifran forra aret till slutspel. Undantaget Helsing Heat som jag tyvarr tror kommer vara aningen for starka for att komma sist.

G8

1. Spångakillarna
2. mosqutoes
3. Liverpool Knicks
4. KFUM A-Torp
5. KFUM Skellefteå
6. Darkhill Hoopst
7. Åkersberga HK
8. Högsbo Helldevils

Har daremot tror jag pa en nykomling till slutspel.

Det var mitt tips och hoppas nu man kan vinna sa klart som man gjorde forra sasongen.

Tack Och Hej For Mig Rolwes Agare Fornudden BK

This Post:
00
74650.31 in reply to 74650.30
Date: 2/26/2009 3:42:41 PM
Overall Posts Rated:
00

Här kommer ett tips helt utan kommentarer.

Big8

1. Hamråttornas BK
2. Slamdunkers BK
3. Fornudden
4. Torp IK
5. GBG Air
6. Shanklin BK
7. Helsingborg Heat
8. Old Town Falcons

Great8

1. mosqutoes
2. Liverpool Knicks
3. Spångakillarna
4. KFUM A-Torp
5. KFUM Skellefteå
6. Darkhill Hoopst
7. Högsbo Helldevils
8. Åkersberga HK

From: sku88an
This Post:
00
74650.32 in reply to 74650.31
Date: 2/26/2009 5:26:26 PM
Overall Posts Rated:
2929
Ja...

B8:
Slamdunkers BK
I år är vi optimistiska, betygen som vi presterade i fjol bör räcka långt även i år... hoppas vi iaf då vår träning inte leder ngn vart. Lyckas vi vinna nyckelmatcherna mot de andra topplagen ska detta kunna bli en mycket rolig säsong!

Fornudden BK
Spelade länge bra förra säsongen innan de satsade fullt ut i mötet med oss, efter den urladdningen blev det 5 raka förluster och ett missat slutspel. Förhoppningsvis har de lärt sig läxan och spelar smartare denna säs.

Hamnråttornas BK
Mycket BK i topp blir det... HBK har som vanligt fördel i serien av att de alltid spelar normal men inaktivitet lönar sig sällan. De lever på sin starke C Wedlind, men har i övrigt ett ganska svagt lag.

Torp IK
Gör väldigt blandade insatser men jag har lärt mig att man aldrig kan räkna bort min käre rival :) De kan komma lite varsomhelst i serien men 4a verkar ändå lagom.

GBG Air
Jag tror de kan slåss om en slutspelsplats, men deras svaga returtagning lär kosta dom för många matcher. Ser annars starkast ut av nykomlingarna.

Shanklin BK
Ytterligare ett BK-lag o ytterligare ett skyttelag som lever på sina guarder. Har köpt en fin SG men deras PG såg lite sådär ut, vi får la se vad de kan ställa till med. Med bra träning bör de iaf inte ha några problem med att kvala sig kvar.

Old Town Falcons
Nykomling som kommer få det tufft. Är lite som BeB var förra säsongen, en nivå under de andra lagen. Kommer nog få det mkt tufft i många matcher men med lite ent-hantering kanske de kan överraska i viktiga matcher.

Helsingborg Heat
Bot-lag ska komma sist.

G8:
Detta är inte lätt...
mosquitoes
Starkt o jämnt lag, kan prestera riktigt fina betyg när dom vill. Det är alltid svårt att möta ett lag som inte fokuserar på ett anfallssätt o mosq kommer ta många segrar denna säs. Förutom i träningsmatcherna där de fortsatt kommer förlora ;)

Spångakillarna
De kommer slåss om seriesegern med sitt starka skytte, men de är lite för ensidiga och har fortsatt ganska svag returtagning även om deras nya C kanske kan bättra på detta lite grann.

Sen kommer getingbot...

Liverpool Knicks
Knicks brukar ändå prestera vettiga betyg o jag tror att de kan knipa en 3e-plats.

KFUM A-Torp
Nykomling som presterade riktigt fina betyg i slutspelet, men som var mer mediokra under serielunken. De bör ändå ta sig till slutspel.

KFUM Skellefteå
Blandar verkligen mellan sina insatser men när de satsar kan de utmana Pool o A-Torp. Det lär bli en stenhård fight om slutspelsplatserna och tyvärr drar nog Skellefteå det kortaste strået.

Åkersberga HK
Inaktiva men har ändå vettiga spelare som kan göra poäng. Slutspel lär de inte nå men de kan kanske slippa kvalet.

Darkhill Hoopsters
presterar inte tillräckligt bra för att kunna nå slutspel men ska nog klara sig ifrån jumboplatsen.

Högsbo Helldevils
Tyvärr ser de ut som det svagaste laget o de får kämpa ordentligt för att inte bli jumbo!

From: sku88an
This Post:
00
74650.33 in reply to 74650.32
Date: 2/26/2009 5:28:40 PM
Overall Posts Rated:
2929
Snart dags för första matchen! Det är alltid lika deprimerande o se hur svagt man presterar i de inledeande matcherna men förhoppningsvis kan vi ändå ta en seger innan det är dags för första tv-matchen!

This Post:
00
74650.34 in reply to 74650.32
Date: 2/27/2009 3:24:01 AM
Overall Posts Rated:
5050
Ja PG är jag inte helt nöjd med, men SG fick jag exakt den jag hade tänkt mig känns lite underligt att bli stark på guards då vi alltid har varit starkast på PF fast dom e ju sålda nu.

Än ska nog ett par nya spelare komma in, så fort resten av fammla laget är sålda så blir det en hel del pengar å bräna igen ;P Jag gillar inte tanken på att bara leva på mina guards så det ska nog ansluta några till så jag inte blir för beroende av dom

Last edited by Lövet at 2/27/2009 3:25:10 AM

This Post:
00
74650.35 in reply to 74650.34
Date: 2/27/2009 4:59:36 AM
Overall Posts Rated:
4141
För att vara med i tipset så blundar jag och pekar på följande ställning...

Big8

1. Slamdunkers BK
2. Hamråttornas BK
3. Torp IK
4. Fornudden
5. GBG Air
6. Old Town Falcons
7. Shanklin BK
8. Helsingborg Heat

Great8

1. Spångakillarna
2. mosqutoes
3. KFUM A-Torp
4. KFUM Skellefteå
5. Liverpool Knicks
6. Högsbo Helldevils
7. Darkhill Hoopst
8. Åkersberga HK

"Luck har nothing to do with it..."
This Post:
00
74650.36 in reply to 74650.35
Date: 2/27/2009 9:00:36 AM
Overall Posts Rated:
3434
Mitt serietips kommer in under fredagskvällen. Alla mörkar lite på försäsongen så kan hända mycket de sista timmarna.

This Post:
00
74650.37 in reply to 74650.35
Date: 2/27/2009 12:31:00 PM
Overall Posts Rated:
2929
Så hur ser det ut uppe i PRO? Kommer du slåss om slutspel eller blir det att kvala sig kvar som gäller för din del? :)

This Post:
00
74650.38 in reply to 74650.37
Date: 2/27/2009 12:40:00 PM
Overall Posts Rated:
4141
Ärligt talat så har jag inte en aning.

Har inte hunnit kolla in de andra lagen speciellt, måste försöka hitta tid för det nästa vecka.

Sticker ändå ut hakan och säger att jag minst fixar en 4e plats!!!

:-p

"Luck har nothing to do with it..."
Advertisement