BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Landslaget

Landslaget

Set priority
Show messages by
From: Rosen

This Post:
00
165555.283 in reply to 165555.282
Date: 8/25/2011 3:59:07 AM
Overall Posts Rated:
7373
har svarat i PM till dig.

Generellt kan man väl säga att eftersom vi inte har en enda spelare med postion SF i landslaget så har man ju rätt stor chans att få till en landslagsspelare på den postionen om man har ett bra träningsobjekt.

Rolands 2.03 känns väl riktigt bra för SF/PF kombo. När du dessutom har Mikael på 2.01 så känns det som du har väldigt goda förutsättningar att träna fram två riktigt fina SFs.

Eftersom Roland redan fått insideträning så har du ju desstuom möjlighet att skapa två spelare som inte ser helt lika ut (Vilket ofta är fallet när man tränar guards i massa säsonger). Det borde vara väldigt bra för dig och ditt lag i framtiden.

This Post:
00
165555.284 in reply to 165555.282
Date: 8/25/2011 4:02:16 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Jobbiga med Roland är hans genomusla outside defense. Kommer ta ett par säsonger bara att träna upp den till spännande nivå som SF. Borde ju vara närmare sensational eller vad tror de mer erfarna SF tränarna? Presure ger väl inte så mycket bonuspoppar heller så kommer ju ta några säsonger att träna upp övriga outside skills också.

Tveklöst en svår nöt att lösa hur Roland ska kunna formas utan att det tar allt för lång tid. Med tanke på deet rätt klena utbudet av alternativ på SF kan Roland trots allt bli en framtida SF för landslaget men känns dock som hans framtid är mer lovande som PF där OD inte är lika viktigt. Postar inte din spelare utan det får du göra själv om du vill så

From: Jokehim

This Post:
00
165555.286 in reply to 165555.285
Date: 8/25/2011 7:16:45 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Roland är huvudsakligen tränad inside så dessa skills lär nog redan nu duga för en plats som SF i landslaget. Vågar jag säga utan att avslöja mer än Queffsie tycker är ok.

Frågan är som sagt om det går tillräckligt snabbt att träna outside. Han har helt ok längd för att tränas outside i alla fall då runt 2 meter är helt ok som jag fattat det. Kan han dessutom få 1-2 bonuspops i ID är det ju förstås en trevlig bonus.

This Post:
00
165555.287 in reply to 165555.286
Date: 8/25/2011 7:34:07 AM
Overall Posts Rated:
55
Roland ser ut såhär för närvarande:

Roland Martinsson (17940025) Power Forward
Weekly salary: $ 17 603
Role: regular starter
(BuzzerBeta)

DMI: 215500
Height: 6'8" / 203 cm
Potential: MVP
Game Shape: strong
Jump Shot: strong Jump Range: mediocre
Outside Def.: pitiful Handling: mediocre
Driving: inept Passing: mediocre
Inside Shot: prolific Inside Def.: sensational
Rebounding: proficient Shot Blocking: respectable
Stamina: average Free Throw: strong

Experience: pitiful

Visst har han rutten OD, och jag får ju räkna med ett par säsongers nötande av försvarsspel. O andra sidan är hans potential så rolig, och han är en egen draftee, så jag kommer ju träna honom i flera säsonger till - frågan är bara vad jag ska träna honom på :P. Jag har ju förutom Roland (PF) och Martin Ericsson (PF) även Pedro Villapecellin (C) och Rami Nimni (C) som ska få insideträning säsongen ut (är ursprungsplanen iallafall, jag kan bli övertygad och övertalad till annat)

Nu blev det lite svårläst men jag är akut kissenödig och bara 5 min kvar på lunchrasten!

From: Rosen

This Post:
00
165555.288 in reply to 165555.286
Date: 8/25/2011 7:37:49 AM
Overall Posts Rated:
7373
Tränar man SF för landslaget bör man vara inställd på att träna tills spelaren fyller 26-27, även om han inte behöver vara huvudträningsobjekt ända till dess. Å vi har ju inte så fett på SF sidan nu, och det kommer ingenting än på flera säsonger som kan peta det vi har nu skulle jag gissa.

12 i både ID och IS har vi ju ingen som är i närheten av, å av det jag läst så är det inget att sträva efter heller. Att ha lika högt i båda alltså. Har man tolv i ena bör man ligga på 15 i andra för att räknas som riktigt bra SF. De som går för 4-5 miljoner på transfern alltså. Å dew har väl snarare 16-11 eller 10-16 typ...

Nån PF med lägre än 6-7 i OD lär vi förhoppningsvis ändå inte spela med om 3-4 säsonger, så OD kommer han ändå behöva träna om han ska spela i landslaget.

This Post:
00
165555.289 in reply to 165555.288
Date: 8/25/2011 9:19:17 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
När jag tar en titt till på spelaren så är nog övriga egenskaper utöver OD inte så illa till ändå. Borde ju gå att få några pop i driving och handling medan man tränar det och jump range kan man väl träna en halv säsong och få lite pop på dessa igen och få upp JR till lite mer spännande nivå för inside SF.

Är verkligen OD så viktigt att man ska ha minst respectable i landslaget? Är det inte bättre träna upp ID, IS och Reb istället för att lägga krut på OD?

This Post:
00
165555.290 in reply to 165555.289
Date: 8/25/2011 9:48:41 AM
Overall Posts Rated:
3434
Måste lägga mig i lite. Är inte hysterin runt OD lite stor? För en SF är jag med på att det är viktigt. Jag ser iaf SF mer som outside än inside enligt min skola. Men när vi snackar PF och OD som en prioriterad stat. Det skadar väl inte med lite OD på PFs men jag har svårt att se fördelarna med att aktivt träna OD istället för något annat värde på en utav de två typiska insidepositionerna.
Jag lusläser inte forumet på samma sätt om många andra här så ni för gärna dela med er om det är något jag missat.

This Post:
00
165555.291 in reply to 165555.290
Date: 8/25/2011 10:15:43 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Jag håller också med att OD för PF (och C för den delen) är överskattat. Nu kan det ju vara som så att det finns PF i landslagen som slaktar PF utan OD, det vet jag inget om då jag har noll erfarenhet.

Men visst vore det trevligt att ha en SF som har ID/OD 15/12 (istället för det omvända) tillgänglig för landslaget?!

This Post:
00
165555.292 in reply to 165555.290
Date: 8/25/2011 11:54:34 AM
Overall Posts Rated:
7373
Vi har inga 400k-spelare, å lär väl inte få några heller, Det vi kan hoppas på är en PF med riktigt bra outsideförmågor å en lön på strax under 200k. En sån skulle många kunna tänka sig att ha i sitt lag. En 400k utan outside kan inte så många tänka sig att ha, men i stora länder finns det ofta folk som roar sig med att ha ett riktigt lönemonster.

Å vi snackar inte OD som prioriterad stat. 7 är normalläge för alla egenskaper. Att be om en PF med 6-7 är inte att prioritera OD.

Vi snackar om landslagsspelare nu. Då får ni tänka på att det som va en riktigt bra spelare för några säsonger sedan inte är det idag, Å det som är en riktigt bra spelare är antagligen inte lika bra om 5 säsonger.

Hur bra hade inte Jokehims PG Yuzuak varit för 5 säsonger sedan?

Det jag menar är att man bör sikta högre än nuvarande spelare, å på insideegenskaperna får vi nog inte upp någon så mycket högre eftersom lönen blir så dyr..

Men det är väl bra att vi har lite olika åsikter.

This Post:
00
165555.293 in reply to 165555.292
Date: 8/25/2011 12:42:18 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Nu liknar det mer mitt sätt att tänka. Tror att man helt klart ska bredda skills på sina spelare för att slippa lönemonster. Av det skälet kan OD och dylikt vara bra träna men tycker man först borde fixa insideskills så spelaren drar 160k eller något sånt innan man finslipar outside. Blir förstås jobbigt lira med lönemonster i fel position som krävs för passing och outside defense men då kanske man får stå ut med lite sämre i dessa. Ska man träna Roland ska man göra det för SF i mitt tycke. Inte en väldigt stark outside PF för det känns lite överflödigt.

Advertisement