Ärligt talat så ligger det inte mycket tanke bakom den totala utförsäljningen.
Min plan denna säsong var att se OM det gick att utmana Pipa.
Jag fick svaret att det inte ens räcker om jag förstärker på 1 position. Ekonomin hade kanske räckt till en förstärkning men inte mer. Så när det var klart gällde det för mig att försöka föryngra lite.
Tanken var att sälja Haydock och Maldunas och hitta två hyfsade spelare som skulle få 1pos-träning denna och nästa säsong så jag förhoppningsvis skulle klara kontraktet nästa år (samtidigt som jag sparade lite pengar).
Hade hoppats på mer pengar än vad jag fick och när Haydock såldes för så pass lite som 350k så brann det för mig.
Köpte honom för 986k för exakt ett år sedan och har tränat upp honom nåt/några steg i IS,ID och RB samt HN o DV.
Bevisligen har jag satsat fel, dvs inte förstått spelets dynamik.
Så nu funderar jag såklart vad jag ska göra.
Mycket pekar på att jag (i brist på TO:s) sparkar alla i staben, lägger någon krona på draften (nästa säsong!) och kör enbart med 5-7 sopspelare nästa säsong och ser pengarna trilla in. Vet inte om jag orkar med att köpa in TO ens...
Men jag kanske borde nyttja lönegolvet... kanske köpa någon LL-spelare eller nåt. Vi får se. Stryklag och 0-22 är redan klart till nästa säsong.
Sen kommer jag inte ha råd att köpa in en slagkraftig trupp på en gång, tror inte det iaf. Har ju legat runt nollstrecket i flera säsonger så det finns inget sparat kapital.