BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U21 S24

U21 S24

Set priority
Show messages by
From: Jokehim

This Post:
00
244241.29 in reply to 244241.23
Date: 8/21/2013 1:17:35 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Min brist på framgång beror tveklöst på annat än bara avsaknaden av formträning. Men jag använder mig i alla fall av en usel strategi som inte ofta kör med formträning. Finns några lag som väl antagligen kört lite formträning som vunnit senaste 10 säsongerna men merparten har haft stor tyngd på det med dig själv och IOW som de mest tydliga exemplen. Spångakillarna tog två titlar och de lär då ha lagt betydligt mer krut på träning än de flesta SBBL vinnarna. bissy körde väl en del normal träning under sina säsonger så stämmer väl inte helt in heller.

Sen är det förstås rejält hämmande att jag valt att satsa tungt på guards med skytte som specialitet. Roger Olofsson är bättre än de flesta guards i topplag men är ju ingen vidare bra strategi att ens lägga någon kraft på guards med såna kvaliteter. Borde göra som alla andra lag och köra insideskytte. Dessa spelare ska också ha riktigt höga outsideskills och lite ologiskt är OD väldigt viktigt. Men ändå valt denna strategin för att jag känner för det och för att ifall BB till slut lyckas justera insidedominansen så har man plötsligt ett rätt ok lag som kan attackera utifrån. Slamdunkers har om något lag visat hur hopplöst det är att nå framgång med outsideanfall.

Det kanske största misstaget är däremot att envisas med att träna spelare. Gör att jag bortsett från denna säsongen haft en väldigt svag position i laget.

Tror nog jag fattar mer än vad du vill få det till. Däremot påstår jag inte att jag fattat allt tillräckligt väl.

From: Rosen

This Post:
00
244241.30 in reply to 244241.29
Date: 8/21/2013 5:12:29 PM
Overall Posts Rated:
7373
jag stoppar där å ger en +1 för dina 2 svar.