Ik zou overigens graag de visie van de BB's zien op de economie en waar men heen wil met de economie van BB. Ik denk echter dat de mogelijkheden op dit gebied beperkt zijn doordat de ledenwinst niet aanwezig is, of tegen valt.
Het probleem van de BB economie heeft in ieder geval een aantal facetten.
De neergaande aantal managers. Ik denk elke maand wel zo'n 500 wereldwijd minder. Dit betekend dat er veel kapitaal uit het spel verdwijnt. Verder komen de toppers op de markt, als die worden gekocht verdwijnt er nog meer geld uit de economie.
Tweede is het sparen van teams. Ik weet enkel in Nederland al een aantal teams die velen miljoenen op de bank hebben staan.
Derde is het trainen, er wordt tot nu toe veel getraind, zeker in de lagere klassen. En het verschil tussen een toptrainer(niveau 7) en een gemiddelde(niveau 4) is gewoon erg klein.
Ik denk dat op dit moment de BB enkel de snelheid van trainer zou kunnen aanpassen. Bijvoorbeeld met een toptrainer traint een trainee 1,5 keer zo snel dan met een gemiddelde trainer. Dit zal voor veel meer verschil in talenten gaan leiden en dan is het voor de topteams, die een toptrainer kunnen veroorloven ook interessanter om trainees te kopen en niet gewoon wat ouwe bejaarden en gameshape trainen. Verder zullen die trainees sneller trainen dus hebben ze later op de transfermarkt ook weer meer waarde.
Ik hoop trouwens wel dat je een uitdaging vind in dit spel.
Only in the dark, we succeed!