BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Moeten er veranderingen komen in BB?

Moeten er veranderingen komen in BB?

Set priority
Show messages by
This Post:
11
251338.3 in reply to 251338.2
Date: 12/8/2013 9:26:54 AM
Overall Posts Rated:
3535
Persoonlijk kan ik er weinig van zeggen of het snel daalt of niet. Want ik speel dit spelletje nog niet zolang. ^^

Enige dat ik op het moment merk is dat mijn league nu op het moment wel wat uitbreid kwa managers wat een goed teken is.

Maar als ik lees dat er 10k managers verdwijnen heeft de leiding van dit spel zich wel wat zorgen te baten. Als er een oplossing zou zijn om meer managers aan te trekken sowieso doen dunkt mij ^^. En kijk maar naar mijn eerste seizoen hoeveel ik toen verloor. Dit seizoen gaat het al aardig beter heb de 3de seed te pakken in mijn conference. En sta 17 om 5.

Enige manier waarom ik kan denken waarom ik nu meer gewonnen heb is omdat ik hulp heb gehad met het opstarten van dit spelletje en risico's heb genomen met het bieden op spelers om zo mijn team verder uit te breiden met wat spelers boven de 10k. Wat in mijn league best duur betaalde spelers zijn. :p

This Post:
00
251338.4 in reply to 251338.2
Date: 12/8/2013 9:26:54 AM
Overall Posts Rated:
408408
Mag ik hier uit de conclusie trekken ,dat je vindt dat alles moet blijven zoals het op dit moment is en er geen veranderingen/wijzigingen dienen plaats te vinden?

From: Brugman
This Post:
22
251338.5 in reply to 251338.2
Date: 12/8/2013 9:32:27 AM
Overall Posts Rated:
2424
Misschien een nieuwe feature waarbij de manager iets kan toevoegen als hij de wedstrijd live meekijkt. Hierbij kan worden gedacht aan het maken van wissels (wat positief is voor trainingsminuten/je met een groot puntenaantal moet winnen), en het doen van een pep-talks in de rust. Dit stimuleert de managers om vaker op gezette tijden online te komen, en zo mogelijk ook meer aanwezig te zijn in de chat. De band tussen de managers kan hierdoor ook versterkt worden, en de drempel voor beginnende managers om vragen te stellen zal kleiner worden. Verder zorgt de grotere interactie ervoor dat spelers vaker zullen inloggen en elkaar sneller zullen aanspreken met vragen.

Ook is het misschien handig om een beloning te geven aan beginnende managers die hun begin achievements halen. Hierbij kan ook worden gedacht aan het toevoegen van "Kom op de chat", "Contact iemand die als jou BuzzerBuddy wil optreden" en "Voer een mailconversatie langer dan drie mails". Door achievements die wat langer duren om te halen, zal de manager in het begin wat vaker inloggen, ipv denken "Ooh mijn eerste wedstrijd is pas over 4 dagen, daar ga ik niet op wachten" en zijn account verwijderen"

Als laatste kan er nog worden gedacht aan het toevoegen van forums met "Goeie zuipverhalen", "Film aanraders" of dat soort gezeur. Minder sport, meer geouwehoer ;p.

From: Pater

This Post:
11
251338.6 in reply to 251338.4
Date: 12/8/2013 9:32:57 AM
Overall Posts Rated:
5151
Het is een trend die ook bij andere manager spellen te zien is, hattrick bijvoorbeeld loopt ook alleen maar terug qua managers aantallen. Misschien is er gewoon minder interesse in 'langzame'manager games overall

From: primoss

This Post:
00
251338.7 in reply to 251338.5
Date: 12/8/2013 9:41:14 AM
Overall Posts Rated:
408408
"Contact iemand die als jou BuzzerBuddy wil optreden"

Die is er Brugman <(89788.1)

*Denk trouwens ook dat het algemene forum ook wel wat veranderingen dienen te krijgen,zodat nieuwe managers wat makkelijker hun weg kunnen vinden.
Zou het niet mogelijk zijn dat wanneer er nieuwe managers zijn geaccepteerd ,dat er meteen een link wordt gegeven naar deze topic van Maupster?

Last edited by primoss at 12/8/2013 10:00:44 AM

From: SDR
This Post:
33
251338.8 in reply to 251338.1
Date: 12/8/2013 10:02:55 AM
BasketballBreak Ballers
III.1
Overall Posts Rated:
7070
BuzzeBeater schiet zichzelf ook gewoon in de voet met een verdienmodel via Google Adsense en een gebrek aan controle daarop. 9/10 keer word ik 'verleid' met een advertentie van een ander basketbalspelletje...

Daarnaast wordt er ook gewoon veel te weinig gepromoot (ik kan alleen over Nederland spreken). Waarschijnlijk zal als argument daarvoor zijn dat er geen geld voor is, maar ik kan uit ervaring vertellen dat ook gratis opties niet/nauwelijks worden afgewogen.

This Post:
11
251338.9 in reply to 251338.7
Date: 12/8/2013 10:08:47 AM
Overall Posts Rated:
8181
Zoals ik heb begrepen bedoeld Brugman dat dit een "achievement" wordt, dat mensen dus eventjes aan de hand worden genomen als het ware door het spelletje om ook werkelijk sociaal contact te zoeken (net als de achievement "introduceer jezelf" uit de manager checklist tutorial).

Overigens vind ik dat persoonlijk een prima idee, het spel op zich is leuk, maar de community maakt het echt het spelen waard. Ik zelf ben niet bepaald een groot reageerder op de fora, maar lees altijd wel alles met plezier door. Het "tegen" elkaar spelen geeft een extra motivatie om te winnen (t.o.v. een computer gestuurde tegenstander), als je dan toch samen een nationaal team van spelers probeert te trainen om je eigen landje op de kaart te zetten, dat zorgt toch echt voor een community. Dat houdt het interessant. Ik geloof dus wel dat, zoals Brugman zegt, een laagdrempelige community een goede hulp zou zijn om nieuwe managers aan te trekken.

Aangezien vele mensen vele meningen hebben, verander ik de vraagstelling een klein beetje, wat vinden jullie het leukste aan Buzzerbeater? Hoe zou toegankelijker kunnen worden voor nieuwe managers?

From: Ruaidri

This Post:
11
251338.10 in reply to 251338.1
Date: 12/8/2013 10:40:25 AM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
In mijn ogen moet er een paar kleine dingen veranderen.

1. Nieuwe managers moeten in de laagste league van een land geplaatst worden. In Nederland dus in League IV. Een bot league voor 1 seizoen is gewoon aardig. Je leert wat van het spel en wint normaal gesproken de meeste wedstrijden. Winnen is heel belangrijk in mijn ogen. Zeker in het begin. Als je succesvol bent keer je snel terug. Als je de eerste weken enkel verliest voel je je een loser en stop je met het spel.

De andere maatregelen zijn in mijn ogen voor de wat ervarende managers.

2. Er moet een duidelijk voorbeeld komen dat Look Inside niet altijd de succesvolste aanval is. De BB's kunnen het wel zeggen, maar voordat de grote groep het ook geloofd duurt gewoon lang en heeft duidelijke voorbeelden nodig.

3. Ik denk zelf dat het nieuwe raadspelletje wat volgend seizoen geintroduceerd gaat worden. Enkel in de B3 en misschien in de League I of de beker geintroduceerd moet worden. Het spel moet niet nog ingewikkelder worden.

4. Er moet iets gebeuren met de transfermarkt want die is gewoon te weinig actief op dit moment.

Only in the dark, we succeed!
This Post:
22
251338.11 in reply to 251338.1
Date: 12/8/2013 11:33:01 AM
BasketballBreak Ballers
III.1
Overall Posts Rated:
7070
Als we dan toch over verbeteringen praten... Er moet gewoon een goede BuzzerBeater App komen. Eentje die je eraan herinnert dat je bijv. dag niet gekeken hebt ofzo, of dat je nog geen opstelling hebt ingevuld, een notificatie als je een wedstrijd hebt gespeeld, maar ook gewoon dat je alles kan bekijken e.d.

(Iemand uit de IT in the house? haha)

From: Oranjeman

To: SDR
This Post:
00
251338.12 in reply to 251338.11
Date: 12/8/2013 11:40:14 AM
Overall Posts Rated:
328328
Serieus, een app zou enorm helpen om meer managers te krijgen en vasthouden. App en FB games nemen de wereld over, dat is mijns inziens ook één van de redenen waarom het aantal managers afneemt. Als je geen app of FB versie hebt van je game is het moeilijk om groot te worden in het huidige internet klimaat

This Post:
00
251338.13 in reply to 251338.12
Date: 12/8/2013 11:46:01 AM
BasketballBreak Ballers
III.1
Overall Posts Rated:
7070
Er is een FB versie van BuzzerBeater, maar dit heeft in mijn ogen bijna geen toegevoegde waarde omdat het niet echt aanstuurt op blijven spelen, maar meer op gemakkelijker kunnen spelen. Een app kan daarentegen het spel ook naar het mobiele formaat omtoveren en dat is wel heel belangrijk gezien de explosieve stijging van smartphones...

Advertisement