BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Nybörjartråden! Det är den här du letar efter...

Nybörjartråden! Det är den här du letar efter...

Set priority
Show messages by
This Post:
00
56221.3 in reply to 56221.1
Date: 11/4/2008 1:37:43 AM
Overall Posts Rated:
00
Med anledning av den långa och något osorterade tråden med nybörjartips tänkte jag mig att vi tillsammans kunde snickra ihop en guide till nykomlingen.. om vi hjälps åt så kan vi ju så småningom göra en "sticky" av det.

Det finns naturligtvis massor med saker man kunde förmedla. Här kommer ett litet utkast till nybörjarens guide till gala.. förlåt BuzzerBeater.
-----------------

Hej nykomling!

Här är ett förslag från oss som spelat ett tag. Ett liten guide till dina sju första åtgärder:

1. Ta fram din trupp och sortera på värde.. sparka de 5 med lägst värde. ..och nej, det är ingen ide att försöka sälja - dom går inte att sälja, ingen köper sådana spelare.

2. Köp en level 4/5 tränare. Köp ingen doktor eller pr-gubbe. Bygg inte heller ut din arena eller köp spelare än..

3. Titta nu på de 6-8 spelare med mest värde och hitta 18 - 20åringar. Har du flest unga långa eller korta killar? Välj efter det om du ska träna C/PF (förslagsvis skott, försvar eller returer) eller PG/SG (förslagsvis passningar eller skott).

4. Se till att du ställer in dina matchorder så att dina unga adepter får minst 48 minuters speltid per vecka. Försök oxå se till att de som är reserver är förhållandevis unga spelare..

5. Emedans dina killar tränar upp sig ett snäpp eller två under de första veckorna så läser du på forumen (det här och global english)..

6. Du är redo att använda dina pengar.. köp en eller två 18-åringar för att använda på dina träningspositioner. Dom behöver inte ha särskilt hög potential, det räcker med "star" eller bättre. Det är oxå bra om dom är lite allround på positionen än bara ett eller två "höga" värden och resten elände.

7. Börja posta meddelanden här och i din series egna forum..

Mvh,

-P

tycker du ska skriva träna 5 spelare...(två platser) och låt dem få minst 48 minuter..

de fyra viktigaste postionerna på de spelare man tränar måste vara minst 5 helst 6 skill-hög.

This Post:
00
56221.4 in reply to 56221.1
Date: 11/4/2008 3:07:09 AM
Overall Posts Rated:
2929
Ser bra ut, bra intiativ! Att läsa reglerna är ju en bra idé men det kanske vi kan förutsätta att man gör om man hittat hit till konfen också :)

En länk till (3944.1) underlättar en hel del när man börjar ta ut sitt lag o även för att bestämma sig för vad man ska träna.

Kanske även denna (381.1) för att man ska förstå vilken träning som tränar vad.... det står ju inte i reglerna.

Det var iaf dom 2 konf-inläggen som jag återkom till en hel del under min första säsong i BB!

From: Jokehim

This Post:
00
56221.5 in reply to 56221.4
Date: 11/4/2008 5:32:23 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Ser bra ut, bra intiativ! Att läsa reglerna är ju en bra idé men det kanske vi kan förutsätta att man gör om man hittat hit till konfen också

En länk till (3944.1) underlättar en hel del när man börjar ta ut sitt lag o även för att bestämma sig för vad man ska träna.

Kanske även denna (381.1) för att man ska förstå vilken träning som tränar vad.... det står ju inte i reglerna.

Det var iaf dom 2 konf-inläggen som jag återkom till en hel del under min första säsong i BB!


Bara instämma. Det är de två inläggen jag använt mig huvudsakligen av.

Kan ju vara bra använda lite råd på transferbiten. Jag köpte in spelare för småpengar men med rätt specifikation. Skulle ge samma råd som ges i stort sett i alla managerspel. Handla billigt eller inte alls tills du förstår om det är ett bra pris du handlar för. Gjorde gigantiska misstag själv i Hattrick på transfermarknaden men på BB känner jag mig fortfarande väldigt nöjd med mina spelaraffärer.

This Post:
00
56221.6 in reply to 56221.1
Date: 1/1/2009 2:40:23 PM
Overall Posts Rated:
00
En sak jag alltid undrat. Vem lägger straffarna?

This Post:
00
56221.7 in reply to 56221.6
Date: 1/1/2009 3:00:31 PM
Overall Posts Rated:
00
Beror helt på vem som blir "utsatt" för foulen.

Om det inte är så att det blir en teknisk foul då vet jag faktist inte vem som får "lägga" dem

This Post:
00
56221.8 in reply to 56221.7
Date: 1/2/2009 5:07:44 AM
Overall Posts Rated:
22
Av det jag sett så verkar en teknisk foul komma efter en vanlig och då har det varit han som blev utsatt som lägger för den tekniska också.

Någon annan som gjort någon annan iaktagelse?

BK Gladan-Luleå
This Post:
00
56221.9 in reply to 56221.8
Date: 1/5/2009 5:08:26 AM
Overall Posts Rated:
00

Tycker man borde utveckla den här tråden så att vi lättare får fart på svenska nybörjare. Jag hade en hel del problem med att hitta rätt i början. Att tipsa om truppstorlek och antal positioner man "bör" träna är ju inte detsamma som en manual. Annars är det riktigt att det blir tråkigt om det blir som i HT att 90% gör samma sak.