Med tanke på att ID är på sensational och OD på pitiful just nu så är det nog tyvärr väldigt segt att få bonus pops i OD. ID på sensational tyder på att det ökat 5 skills medan OD ökat en. Borde därför max kunna räkna med en pop till på OD när Roland nått nivå 15 för ID. Det gör ingen större skillnad för problematiken att träna upp OD för att Roland ska bli bra SF. Roland känns mer som en spelare som kan bli utmärkt som PF. Just problematiken med att Roland måste spela PG eller möjligen SG för att få bra med pops i OD gör att man måste offra extremt mycket sportsligt för att nå dit. Man blir tvungen spela Roland som backup på PF/C i 1-2 matcher per vecka och köra 48 minuter som PG i en match i veckan (cup/scrimmage oftast). Skulle nog faktiskt funka rätt ok om man spelar i SBBL då Roland inte är mer än backup inside men kan bli svårt för ett lag som Hammurabi.
För egen del skulle det fungera perfekt att ha liknande spelare i rotationen då jag har råd ha backup inside med runt 35k i lön. Dock har jag lite för jobbiga TOs i nuläget för att göra liknande grej (tvingar mig att starta med en 18-åring som PG/SG i en seriematch per vecka)