Tack igen allesammans.
Mest stolt denna säsong är jag dock över alla GDP jag satt. Kikar man på buzzer manager har jag gissat ofta och rätt. Vet iofs inte hur stor skillnad det gör, men det är lite kul. :-)
Jag vill förstås önska nykomlingarna välkomna och lycka till.
Jag vill också rikta ett extra tack till GM-Manon som jag ibland (inte jätteofta direkt, men ändå) haft BB-mail-diskussioner med kring hur taktiker funkar i BB. De tankarna han har (eller åtminstone då hade, det är väl ett par säsonger sedan nu) har gjort att jag tänke om lite kring BB.
Noterade i finalen att ex Skellefteå tänker lite som jag tänker förr, dvs ex att "tålmodig/patient" kan vara bra för att ta det lugnt, eller jag kör isolera outside för att ingen ska kunna gissa GDP. Så är det ju inte riktigt, utan det krävs ett ganska tydligt lagbygge för att tålmodig ska fungera, på samma sätt som LI, Motion, Isolera outside etc kräver sitt lagbygge. Det är med det tänket i bakfickan som jag byggde det lag jag har nu, utan att gå in i detaljer kring vad jag anser är viktiga spelartyper/förmågor som är bra för vilken taktik (vilket iofs inte borde vara så svårt/ologiskt att gissa.)