Jäklar vilken fin seger jag tog idag, eller det bästa var inkomsterna från publiken. Tyvärr hade jag ca 500-1000 personer mindre idag än vad jag hade som snitt förra säsongen. Däremot så fick jag den största enskilt inkomsten på en match då jag fick in 224 000 dollar. Har fått nästan lika mycket någon gång (217 000 dollar), men detta fick jag efter att knappt ha fyllt halva arenan.
Det kan bli en riktigt kul säsong om jag fortsätter vinna matcher som jag tycker jag borde göra. :) Kan ju nämna att jag höjt biljettpriserna inför den här månaden.
Såg också att det kommer bli en riktigt tuff säsong ekonomiskt om jag inte drar fullt några gånger eftersom jag går back väldigt mycket på lönerna för spelarna och personalen.
Hur är det, har man alltid en hemma och en bortamatch/vecka? För i så fall borde det innebär att jag går plus ca 30 000 dollar/vecka om jag får in lika mycket som denna veckan. Kan det stämma?
Skulle vara skönt att sälja iväg Leif som själv drar 40 000 dollar/vecka. Det gör ju att jag kan få in ca 70 000 dollar/vecka istället. Fast det kanske är alldeles för lite?