Første kamp unnagjort.
Treningskamp, så ikke så mye å rope hurra for, selv om vi slo et vesentlig høyere ranket lag; Portugal, nr 47.
Målet med kampen var egentlig bare å sjekke hvordan ulike spillere responderte, og hvordan spillere kan "pares" for å oppnå noen synergier. De fleste var i vante roller, men noen fikk spille litt ut av posisjon for å sjekke om dette er noe vi kan utnytte. Jeg tror kampen viser at vi bli være tunge på innsiden med litt forward-overvekt (damn it, høres nesten ut som Høgmo, men skal ikke begynne å prate om presshøyde o.l riktig ennå).
Jeg er fornøyd med ratingene, og jeg setter stor pris på spillere som Ringen og Lohne, som har overvekt av skills på hhv inn- og utsiden og er enere der, men som likevel er rimelig balanserte. Et par av C'erene er også fint balanserte og kan gi ganske mye muligheter og fleksibilitet.
Synes det ser ok ut, selv om en 4-5 av gutta er i 33-34 årsalderen og dessverre i ferd med å nå middagshøyden.
Neste uke er det Sveits som star på andre siden - det blir tøft, men satser på å ha et slagkraftig lag klart til kamp.