BuzzerBeater Forums

BB Nederland > U21 National Team Debate Thread

U21 National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: Peja

This Post:
00
242990.31 in reply to 242990.25
Date: 6/14/2013 6:00:07 AM
Los GansoS
III.1
Overall Posts Rated:
101101
Second Team:
Los GansoS II
Ja begrijp ik Ru, echter is dat wel de plan van mn franchise. Mocht het lukken om met het team dat ik nu heb, lijfsbehoud voor elkaar te krijgen, dan doe ik dat.

1. Wat heb je met je eigen team voor elkaar gekregen en zie je als je grootste prestatie?
Grootste prestatie is de promotie naar de II en lijfsbehoud kunnen behalen. Dit laatste had ik zeker niet verwacht aangezien er veel sterke teams zaten in mijn divisie. Echter door af en toe een gokje te wagen toch gewonnen waar ik de onder dog positie had ingenomen.

2. Wat vind je dat met het Nederlandse U21 team te realiseren valt?
Lastig te zeggen aangezien ik niet alle skills ken van de spelers, echter heb ik wel begrepen dat dit een zeer getalenteerde selectie is die tot veel in staat kan zijn. Dus sowieso een ronde verder dan afgelopen seizoen lijkt me mogelijk.

3. Heb je enig benul hoeveel werk het updaten van de scoutlijsten is?
Hier heb ik helaas geen enkel idee van, daarom hoopte ik dat, mocht ik gekozen worden, hierin wat meer assistentie te kunnen krijgen van de managers die dit al wel hebben meegemaakt.

4. Wie is binnen de Nederlandse community je grootste voorbeeld?
Als ik er een moet kiezen is het Maupster, vanwege zijn dominantie van een aantal seizoenen terug. Ik heb dat helaas niet kunnen mee maken maar wat ik er zoal over hoor was dat een sterk moment van BB Nederland.

Last edited by Peja at 6/16/2013 11:25:16 AM

To: Hero
This Post:
00
242990.32 in reply to 242990.28
Date: 6/14/2013 6:05:54 AM
Los GansoS
III.1
Overall Posts Rated:
101101
Second Team:
Los GansoS II
Ik denk dat ik de geschikte kandidaat ben omdat ik heb kunnen bewijzen door goed tactisch inzicht en juiste manier van aankopen het mogelijk is in een zeer sterke II te handhaven, ookal wordt je van te voren gezien als het lelijke eendje. Had ik veel walkovers van sterkte tegenstanders, en een doelsaldo van ruim -200. Die doelsaldo is zo negatief door mijn TIE tegen de sterkere tegenstanders, om beleving te sparen. Zodat ik tegen de tegenstanders tegen wie ik wel een kans maakte een betere beleving had + ik mijn key spelers in kon zetten, zo bleef hun vorm ook voor het grootste gedeelte van het seizoen op 8/9.
Mede door die instelling, het lezen wat de tegenstander speelt in offence als in defence, en zijn belangrijkste scorers aan te pakken is het mij gelukt om in de II te blijven, dus je zou goed kunnen zeggen dat dit mijn sterkste punten zijn

This Post:
00
242990.33 in reply to 242990.24
Date: 6/14/2013 11:32:25 AM
Overall Posts Rated:
144144
1. Hoe zien jullie de invloeden van project NT op de ontwikkeling van spelers voor het U21
Ik denk dat sinds het hele project NT van de grond is gekomen, de resultaten van het U21 voor zich spreken. Waren we een paar seizoenen geleden nog kansloos op de playoffs voor de U21 toernooien, nu halen we ze, hoewel het nog niet zomaar 1, 2, 3 gaat een stuk makkelijker. Dit is een geweldige setup geweest, en hopelijk blijft het project NT zich ontwikkelen, waarbij de huidige generatie ook binnenkort zal doorstromen naar het NT.

2. Wat maakt jou een geschiktere kandidaat dan de overige 2 kandidaten.
Ik ben zeer bescheiden, en wil mijzelf niet direct ophemelen en zeggen dat ik een betere kandidaat ben. Ik heb denk ik wel een voordeel ten opzichte van Kale op het gebied van continuïteit, waarbij hij naar mijn mening zijn plannen van morgen gister alweer aangepast heeft, en ten opzichte van Peja denk ik toch net iet wat meer ervaring heb.

----------------------------------------------------

1. Wat heb je met je eigen team voor elkaar gekregen en zie je als je grootste prestatie?
Ik beschouw het als mijn grootste prestatie om Melvin Balke op zijn 20e al het U21 te krijgen. Daarnaast heb ik 2 kampioenschappen gehad, heb ik op dit moment 2 seizoenen aan .II ervaring, en ben ik na een degradatie als zeer sterk team teruggekomen in de .II, naar mijn mening als 1 van de sterkere in de divisie.

2. Wat vind je dat met het Nederlandse U21 team te realiseren valt?
Om dit goed te kunnen beoordelen moet ik eerst de skills van de spelers zien, uiteraard. Ik verwacht echter, met het huidige NT project, en de skills die ik zo nu en dan voorbij zien komen op het Oranje Boven forum, dat ik de richting waar 3pk en daarvoor Kalebam mee is ingezet, om hier verder mee te gaan. Afhankelijk van de divisie waar we in geplaatst zijn, verwacht ook ik wederom de playoffs te kunnen halen.

3. Heb je enig benul hoeveel werk het updaten van de scoutlijsten is?
Ik ben mij hier zeer goed van bewust dat dit lang zal duren. Ik ben tijdelijk scout geweest voor het project NT, beleefde hier veel plezier aan, en heb dus wel een redelijk idee hoe lang dit zal duren.

4. Wie is binnen de Nederlandse community je grootste voorbeeld?
Toen ik begon, en het spel eenmaal goed door begon te krijgen, was Arsitekt de grote man van Nederland. Ik heb in het begin ook veel hulp van hem gekregen, en moet daarom hem wel noemen als mijn grote voorbeeld. Ik probeer echter van iedereen te leren, speur de forums goed door en probeer een goed idee te krijgen van het hoe en wat.

-------------------------------------------------

Waarom denk je dat je de U21 Coach moet worden? Noem naast je reden ook jouw sterkste en zwakste punten ten opzichten van jouw mede kandidaten. (Wat maakt jou de perfecte U21 Coach voor BB NL)
Ik denk dat ik U21 coach moet worden omdat ik er volledig in geloof de ervaring, de kennis en de kwaliteiten te hebben om dit tot een succesvolle 2 seizoenen te brengen. Ik ben overtuigd van mijn eigen kwaliteiten als coach, en wil dit dan ook graag aan jullie bewijzen.

Mijn sterkste punten zijn: Ik geloof in mijzelf. Ik heb de kennis die ik nodig ben om een succesvol team te leiden. Ik ben zeer actief en sta altijd klaar om iemand een antwoord te geven. Ik sta altijd open voor opbouwende kritiek, ik ben geen computer, dus ik weet ook niet alles, en geloof in de sterkte van een community, in plaats van een monopoly.

Mijn zwakste punt ten opzichte van Kalebam is dat hij meer ervaring heeft, maar ik geloof in mijzelf, en in de 8 seizoenen dat ik nu bezig ben denk ik dat ik net zoveel kennis heb als hij.

Mijn zwakste punt ten opzichte van Peja is dat hij een goede opleider is. Hij heeft ondertussen 2 geweldige talenten getraind, waar ik blijf steken op 1.

This Post:
00
242990.34 in reply to 242990.24
Date: 6/14/2013 12:10:13 PM
Los GansoS
III.1
Overall Posts Rated:
101101
Second Team:
Los GansoS II
1. Hoe zien jullie de invloeden van projectNT op de ontwikkeling van spelers voor het U21

Project NT was opgebouwd om een spelers uniek te trainen voor verschillende posities, hierbij komen ze in aanmerking vanaf MVP+. Bij het U21 is het mogelijk om al eerder toe te treden, dit houdt in dat sommige spelers die geselecteerd zijn dus op die leeftijd verder zijn, maar een mindere potentie hebben en minder specifiek worden getraind als Poject NT spelers.

2. Wat maakt jou een geschiktere kandidaat dan de overige 2 kandidaten

Ik denk dat ik het meest geschikt ben omdat ik onderscheid kan maken tussen bepaalde spelers die wel of niet horen te spelen, op welke positie die moeten spelen, en wat je af en toe moet opofferen om op de gewenste positie te komen. Als het er om gaat durf ik de zet te maken om ons door te laten gaan naar de volgende ronde, ik hou die zet niet achter wegen.

From: Maupster

To: Peja
This Post:
11
242990.35 in reply to 242990.34
Date: 6/14/2013 4:29:44 PM
Overall Posts Rated:
284284
Op basis van de antwoorden die ik zo lees gaat mn voorkeur op dit moment uit naar Sluuge.. Suuge lijkt mij iets zelfverzekerder over te komen en lijkt duidelijk te weten wat hem straks te doen staat!

Maar Peja maakt mij toch ook nog steeds nieuwsgierig. Helemaal na laatst genoemde opmerking. Ik hou wel van een beetje bluf in dit spel om écht mooie resultaten neer te kunnen zetten.. En Peja zijn twijfel kan verholpen worden met een beetje hulp tijdens de opstart.

Kale, sorry, maar je hebt volgens mij al genoeg te doen met 1,5 baan en kids en GM-schap ;)

Maar ik denk vooral dat het voor de toekomst goed is wanneer andere managers ook kunnen laten zien wat ze kunnen.. Vooral ook voor het grote NT. Toch een prettig idee dat er meerdere kandidaten zijnin de toekomst voor het NT die ook U21 ervaring hebben.
Dus mijn keus gaat zowiezo niet naar jou Kale. Maar dat heeft niks te maken met jouw skills.. Er zijn gewoon 2 goede andere kandidaten en jij kan al ingezet worden als Bondscoach voor de grote jongens wanneer nodig.

Peja en Sluuge heb ik beide ook vertrouwen in overigens. Dus ik heb er een goed gevoel over dat het hoe dan ook goed gaat komen het aankomende termijn.

Mijn definitieve stem vul ik voorlopig nog niet in!

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
From: Sluuge

This Post:
00
242990.36 in reply to 242990.35
Date: 6/14/2013 4:59:13 PM
Overall Posts Rated:
144144
Bedankt voor de uitgebreide uitleg en het vertrouwen Maupster. Ik zal de uitslag zondag vanzelf zien, en dat de beste moge winnen! Peja is ook een uitstekende kandidaat, dus mocht hij het leiderschap krijgen dan verdiend hij dit nimmermeer.

From: Hero
This Post:
00
242990.37 in reply to 242990.36
Date: 6/14/2013 6:38:22 PM
Overall Posts Rated:
6161
Omdat er vragen worden gesteld naar jullie presteren met je eigen team wil ik mijn visie ook wel even kwijt:

Ik vind dat alle 3 de kandidaten eigenlijk nog niet weten wat er nodig is om mee te kunnen in de top. Sluuge en Peja hebben beide nog nooit de DBA bereikt en Kalebam heeft in zijn enige DBA seizoen eigenlijk niks bewezen.
De lange termijn planningen, het voortdurend aanpassen van je eigen team, het inschatten van je tegenstanders, spelen met tegen opponenten met spelers met veel hoger salaris dan je eigen en dan toch winnen. Dat soort ervaring in de top divisie missen jullie. Maar ik hoop dat de tijd waarin jullie dat mogen ervaren snel aanbreekt.

Gelukkig voor jullie kijk ik niet naar de prestaties van jullie eigen team, maar ik kijk liever naar wat jullie hebben aan te bieden.
Na de reacties van vandaag heb ik al iemand als voorkeur boven de andere twee. Maar de keuze is nog niet gevallen.

Want ik wil toch nog eens van alle 3 de kandidaten weten:
Wat kunnen we verwachten je U21 Coach wordt .. Welke richting gaan we op?
Met de kennis die jullie hebben, wat is het hoogst haalbare doelstelling voor het U21 waarmee zou ju tevreden mee zijn?

This Post:
00
242990.38 in reply to 242990.37
Date: 6/14/2013 9:33:00 PM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
481481
Second Team:
De Grote Spelers
Coaches, wat is jullie ervaring met outside tactieken? Wat is voor jullie het verschil tussen motion/princeton? Wat gebeurt er bij de isolation tactieken en hoe zien we dat terug in het spel? Wat zijn jullie ervaringen met diverse tactieken en welk onderdeel is belangrijk om succesvol met een bepaalde tactiek te zijn?

Een vrij lastige vraag, want je wilt als eerste reageren, maar dan heb je ook de kans dat de rest knipt en plakt (en probeert te verbeteren). Als oplossing hiervoor kan je bijv. een bb-mail sturen naar mij en dat ik het online plaats, nadat iedereen een reactie heeft gegeven? Ik ben namelijk wel oprecht benieuwd naar de kennis van eenieder en ik hoop dan ook aan de hand daarvan een keuze te kunnen maken ipv populariteitsverhalen en open deuren.

From: Sluuge

To: Hero
This Post:
00
242990.39 in reply to 242990.37
Date: 6/14/2013 9:34:47 PM
Overall Posts Rated:
144144
Wat kunnen we verwachten je U21 Coach wordt .. Welke richting gaan we op?
Met de kennis die jullie hebben, wat is het hoogst haalbare doelstelling voor het U21 waarmee zou ju tevreden mee zijn?

Ik begrijp de 1e vraag niet helemaal, maar ik zal toch proberen deze te antwoorden. Zoals eerder aangegeven wil ik graag verder gaan met het traject dat door 3pk en daarvoor Kale in werking is gezet. Waar eerder een playoff spot vrijwel onmogelijk leek, hebben we de laatste paar seizoenen altijd de playoffs wel gehaald, en dat is denk ik iets waar we trots op kunnen zijn.

Ik zie trouwens net dat onze groep bekend is. Ik zal hier dus even naar gaan kijken.
Allereerst merk ik op dat we tegen de #1 van de wereld mogen, Italië. Dit lijkt mij een onmogelijke opgave om van te winnen, hoe graag je het ook zou willen. Landen als Malta, Luxemburg en Macedonië mogen geen probleem zijn. Servië heeft zijn team nog niet klaar, dus helaas kan ik hier nog geen oordeel over vellen. Kroatië heeft een sterk team, maar deze komen we pas aan het eind van het seizoen tegen, en ik verwacht door middel van opgebouwd enthousiasme dat we wel degelijk een kans maken tegen hun. Letland hebben we dan nog als laatste kandidaat, welke ook een zeer fraai team samengesteld hebben. Zij gaan waarschijnlijk hun hele seizoen op Inside gooien, met een paar hele mooie Centers. Echter hebben wij ook een leuke inside, maar toch zal dit een lastige kloof worden.

Nu ik dit even heb kunnen analyseren, moet ik toch stellen dat het halen van de playoffs niet geheel onmogelijk, maar toch vrij lastig is. Met de juiste begeleiding tijdens het seizoen zouden de spelers wellicht zo gebracht kunnen worden dat zij het Letland lastig gaan maken. Ik kan dat op dit moment zeer lastig inschatten, aangezien ik geen exacte skills weet van de spelers. Maar om je vraag te antwoorden, zou ik zeer tevreden zijn met het halen van de PO's.

Advertisement