Jag hade garanterat haft en rätt bra chans att hänga kvar ytterligare en säsong ifall jag valt att prioritera det. Men att säsong efter säsong som bäst konkurrera om en plats i slutspelet blir segt så valde därför den här säsongen att påbörja uppbyggnad av en på sikt riktigt stark trupp. Skulle väl egentligen behöva bättre än MVP och Superstar potential för att bli riktigt bra men samtidigt kan jag notera att ingen av de högst avlönade spelarna i din trupp har bättre än MVP potential. Finns en 25k lirare med HoF men han är rimligen väldigt långt från att någonsin nå högre potential än MVP. Riktigt intressant att se att man klarar sig långt utan HoF potential på sina spelare.
Men man tappar onekligen intresset för matcherna när man lägger allt fokus på att träna upp spelare och det är ju bra trist. Har rätt goda chanser att ta mig direkt upp med nuvarande lag och kommer ta chansen att ta mig upp även om jag absolut kommer bli slagpåse igen för har inte tänkt att öka lönenivån ytterligare utöver det jag redan har.
Så förstår helt att Wella är uttråkad

Blir desto roligare när man tränat färdigt sina spelare för då har man utöver välutbildade spelare även en riktigt bra ekonomi. Redan nu har jag 4 miljoner i kassan och det skulle räcka till att stärka upp laget till åtminstone samma nivå som vid säsongsstart eftersom jag bara fick 1.5M totalt för de spelare jag sålt den här säsongen ...