Jag hade i gårdagens match Fanoureas som starter, backup och reserv på centerpositionen. Dessutom hade jag bara 10 spelare med i truppen (plockade bort Gladek och Filipczak) Hade starter och backup på alla positionerna och backupen var även reserv på alla positioner utom C och PG (Börjesson reserv där)
Hade dessutom "let them play" vid ev foulproblem.
Körde Strictly follow depthchart och hade hoppats att Fanoureas skule spela 48 minuter som center.
Det blev som väntat en blowout, ledde med 55-22 i halvtid och 82-34 efter tredje quartern.
Facit:
Fanoureas 36 minuter
Börjesson 10 minuter ??? (PG med 7 totala poäng på IS,ID och RB. Uppsatt som PG reserv)
De La Mota 2 minuter ??? (SG/PG med 11 totala poäng på IS,ID och RB. Uppsatt som PG backup)
Jag har en tes på detta, men är långt ifrån säker.
Eftersom det inte fanns en annan spelare än startern som backup på C-positionen så valde han den spelare som var ledig, dvs den enda reserven som fanns tillgänglig (Börjesson) då de andra antingen var starters eller backup.
När sedan det var dags för reservern i slutet så plockades de in i vanlig ordning, nu Börjesson som PG och sedan fortsatte backups på SG,SF och PF. Allt i sin ordning. Men så till C-positionen. Fanoureas var ju starter så han ska inte spela, då går frågan vidare till nästa lediga person, dvs PG-backupen (för tydligen går man i den ordningen, uppifrån och ner i formuläret (PG,SG,SF,PF,C) oavsett vilken position som ska besättas. Starters ska ju vila när reserverna sätts in.
Har jag rätt i denna analys?
Kan någon förklara för mig hur jag "garanterar" 48 minuter på en spelare i en match.
Så nu får man kanske tänka om när det gäller veckans träning... IGEN!