BuzzerBeater Forums

Hjelp - Norsk > 3 tips til nybegynnere

3 tips til nybegynnere

Set priority
Show messages by
From: Damron
This Post:
00
63218.32 in reply to 63218.1
Date: 1/10/2009 4:13:16 PM
Overall Posts Rated:
00
Hei. Akkurat spilt min første kamp, bommet på 47 av 79 to poengsforsøk og 3 av 6 trepoengere og lurer om det kan ha noe med taktikken min å gjøre? Vet at skillsa til spillerene mine har mye å si, men spilte mot et av de dårligste lagene i serien og føler at de spillerene jeg har til disposisjon er mer enn gode nok til å klare bedre enn det.

Til informasjon så hadde jeg satt opp "søk innersiden" som offensiv taktikk, med tanke på 2-3 av mine beste spillere er Center og PF.

Er det noen som har noen tips å gi med?

Takk.


EDIT: SGen min er også bra, er det en eller annen formasjon som ville vært best for å få brukt han og de nevnte over mest og best mulig?

Last edited by Damron at 1/10/2009 4:15:44 PM

From: 23Larsen

This Post:
00
63218.33 in reply to 63218.32
Date: 1/10/2009 4:43:04 PM
Overall Posts Rated:
1717

Det er ingenting galt med hverken taktikken din eller antall scoringer. Jeg antar at du har til hensikt å trene PF/C og da er det gjerne akkurat den taktikken som brukes i de fleste tilfeller ettersom det er her man vil bli sterkest.


awful (high) Outside Scoring: awful (low)
pitiful (medium) Inside Scoring inept (low)
inept (low) Perimeter Defense inept (low)
awful (medium) Inside Defense awful (high)
awful (low) Rebounding awful (high)
pitiful (medium) Offensive Flow awful (high)

Dette er lagratingene fra din siste kamp. Innside scoring hos deg er ikke så mye høyere enn motstanderens Innside defense til at det skulle tilsi noen vesentlig høyere scoringsprosent enn du hadde.

Motstanderens forsvar har naturligvis mye å si for hvor mye du scorer, ikke bare egne spilleres skills.

Angående tre poengere så må man bare leve med at det blir få av dem så lenge man fokuserer på scoringer fra innsiden. Konsekvensen er den at selv om du skulle hatt den beste guarden i BB så ville tre poeng prosenten hans være veldig lav. Grunnen er at når du tar tre poengere mens du spiller "innside" så er det nærmest per definisjon et "bad shot".

Til sammenligning er det ingen av mine guarder som skyter over 20% på tre poengere og da har jeg brukt millioner på å kjøpe de. (jeg spiller også med innside fokus)


This Post:
00
63218.34 in reply to 63218.33
Date: 2/25/2009 8:21:59 PM
Overall Posts Rated:
11
Ville bare si til alle sammen at jeg er tilbake med nytt lag, altså han som startet hele tråden. Så om dere vil sjekke ut mitt nye lag hadde det vært topp =) Også veldig flott at andre bruker denne tråden til å få ny info om sine egne lag!

From: Damron

This Post:
00
63218.35 in reply to 63218.34
Date: 2/26/2009 3:23:06 AM
Overall Posts Rated:
00
Welcome back.

Siden du spurte så pent, så gikk jeg å sjekket laget ditt, å fant fort ut at du er i samme serie som meg.

Så da er det vel på min plass å ønske deg lykke til forran sesongen :)

Måtte det beste laget vinne.