Ik haat de gigantische inflatie op de transfermarkt en de continu veranderende prijzen ook. Ik denk dat in de toekomst centers enzo goedkoper gaan worden want die zijn er echt veel teveel denk ik.
ben het daar niet volledig mee eens. ik heb wel gemerkt dat de prijs van een centre drastisch is verlaagd in vergelijking met 3 of 4 seizoenen terug. de redenen heirvoor zijn eenvoudig:
*) er zijn heel veel C's met 10k salaris. elke team in een 2e divisie heeft tegenwoordig C's met 10k salaris.
*) de C's van de teams die failliet gaan of stoppen komen ook terug op de transfer markt...
*) de C positie is het makkelijkste te trainen. kijk naar de NT's, hoeveel Nt's beschikken niet over 2 of meerdere C's met 100k+ aan salaris? heel veel ( helaas Belgie niet...)
vroeger was men al content met een goede rebounder. nu moet een C alles erop en eraan zijn. om hetzelfde de krijgen voor je C nu, moet je hem verder trainen dan dat je vroeger deed. waar men vroeger 5M voor 50k salaris C betaalde, zal je voor dezelfde prijs te krijgen nu een C moeten kunnen aanbieden met 70k salaris, of moet hij speciale secundaire skills hebben...
als je het maximale uit je speler wilt halen, moet je hem trainen, en de week dat je stopt, moet je hem eigenlijk gaan verkopen... want elke week dat hij niet getraind wordt, verliest hij aan waarde... ==> maak niet uit hoe je het bekijkt, het verkopen van een speler betekend eigenlijk altijd verlies voor de verkoper...
en zeg nu zelf: als jij kan kiezen tussen 2 C's met 20k salaris, eentje is free agent, en kost (op dat moment) maar 10k, de andere heeft een beginprijs van 1.5M, voor welke ga je dan gaan?
Rev