BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Samarbete mellan spelare

Samarbete mellan spelare

Set priority
Show messages by
This Post:
00
91831.33 in reply to 91831.32
Date: 6/6/2009 9:07:52 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Kan du vinna med TDL ska du förstås spela det. Gör det enklare vinna matcher när du kör normal. Men risken är att du tappar många matcher som en följd av det valet.

This Post:
00
91831.34 in reply to 91831.33
Date: 6/7/2009 5:31:50 AM
Overall Posts Rated:
11
Kan du vinna med TDL ska du förstås spela det. Gör det enklare vinna matcher när du kör normal. Men risken är att du tappar många matcher som en följd av det valet.

Det fungerar inte riktigt som i Hattrick med andra ord. Tänkte att om "enthusiasm" var tillräckligt bra efter några matcher med TDL så skulle laget spela lika bra som om man lirade normal med 5 i enthusiasm.

This Post:
00
91831.35 in reply to 91831.34
Date: 6/7/2009 5:51:05 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Det är liknande även i Buzzerbeater. Spelar du alltid TDL så får du stämning på runt 12 och det sägs att man får halva effekten om man kör TDL så spelar man ebart TDl ska man vara något bättre än alltid normal efter ett tag samtidigt som man kan boosta med normal.

This Post:
00
91831.36 in reply to 91831.35
Date: 6/7/2009 7:47:51 PM
Overall Posts Rated:
11
Laget är klart, allt som återstår nu är att sälja tio överflödiga spelare. Laget består då av 2 spelare på varje position, plus en extra center (träningsobjekt) samt en allround spelare (mediocre-average på allting). Mina guards är helt okej, inga stjärnor. Samma med mina forwards, och centrarna är ju bara träningsobjekt. Laget är genomgående bra på att passa, men utan någon större styrka kanske jag valt lite fel. Vi får se.

Vill bara ha lite feedback på de TO's jag köpt. Här är dom:

Kostnad: 45000

Weekly salary:
$ 3 727
DMI: 9900
Height: 6'9" / 206 cm
Potential: star

Jump Shot: inept Jump Range: pitiful
Outside Def.: mediocre Handling: mediocre
Driving: average Passing: average
Inside Shot: mediocre Inside Def.: respectable
Rebounding: average Shot Blocking: mediocre
Stamina: strong ↑ Free Throw: pitiful

Ende svensken i laget, när alla som är till salu försvunnit. :D

Inköpt för 25000.

Weekly salary:
$ 3 968
DMI: 8300
Height: 6'9" / 206 cm
Potential: perennial allstar

Jump Shot: awful Jump Range: atrocious
Outside Def.: inept Handling: inept
Driving: inept Passing: mediocre
Inside Shot: average Inside Def.: respectable
Rebounding: mediocre Shot Blocking: average
Stamina: atrocious Free Throw: inept

Sist, men inte minst, den här snubben för 20000.

Weekly salary:
$ 3 300
DMI: 7900
Height: 7'0" / 213 cm
Potential: perennial allstar

Jump Shot: pitiful Jump Range: atrocious
Outside Def.: awful Handling: average
Driving: awful Passing: respectable
Inside Shot: average Inside Def.: mediocre
Rebounding: mediocre Shot Blocking: mediocre
Stamina: mediocre Free Throw: awful ↑

Inga monster direkt, men det reflekteras ju på priset. Har försökt att köpa en hel del jämna spelare nu i början, och framöver står utbyggnad av arenan högt på listan. Efter halva säsongen eller något kanske jag köper in en lite dyrare spelare som kan göra lite fler poäng per match.

Aja, feedback ang. TO's, det är vad jag vill ha. :)

This Post:
00
91831.37 in reply to 91831.36
Date: 6/7/2009 7:59:25 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Enda negativa med dina spelare är åldern. Du har fått dem billigt för att de redan är 19 och har låg lön.

Tror inte det behöver vara en dålig ide att träna 19-åringar som redan har bra värden i alla egenskaper än 18-åringar som t.ex. har väldigt dålig driving, handling eller passing. Du kan därför fokusera helt på inside shot, rebounding, inside def och shot blocking som jag kan tolkda det.

Den sista spelaren som inte har någon respectable ser dock lite tunn ut trots hög handling och passing.

This Post:
00
91831.38 in reply to 91831.1
Date: 6/14/2009 12:41:08 PM
Overall Posts Rated:
11
Lite frågor angående matchmotorn.

Hur mycket säger en spelares rating i matchen? Ett lags rating? Hur mycket spelar den enskilda spelarens förmåga i till exempel rebounding jämfört med "lagets" förmåga i rebounding?

This Post:
00
91831.39 in reply to 91831.38
Date: 6/16/2009 9:27:58 AM
Overall Posts Rated:
2828
Det måste bero på vilken position spelaren i fråga spelar på. En spelares position relativ "nödvändig" förmåga för den positionen bidrar med mycket större del till matchbetyget för den förmågan än en spelares egenskap för en förmåga som inte är starkt kopllat till positionen han spelar på.

Om din C och PF har dåliga värden i rebounding kommer ditt matchbetyg i rebounding vara lågt även om din PG tar 10 returer.

Last edited by Dr. Mike at 6/16/2009 9:30:20 AM

This Post:
00
91831.40 in reply to 91831.39
Date: 6/16/2009 10:05:56 AM
Overall Posts Rated:
11
Dags att vinna på lotto så jag kan köpa bättre spelare med andra ord. I'm on it. ;-)

This Post:
00
91831.41 in reply to 91831.40
Date: 6/20/2009 12:22:41 PM
Overall Posts Rated:
11
Entusiasm. Jag har använt det som man använde det i Hattrick, dvs TIE hela tiden förutom när man vill boosta, då man använder normal. Från det jag läst på globala verkar det som att det är så man bör använda entusiasmen. Rätta mig om jag har fel. Tycker det är ett helt okej verktyg som ger mer chans att påverka för managern, men det finns säkert sätt att förbättra det på.

Undrar lite över spelares individuella ranking. Finns det någon som skrivit något bra om varför saker händer på planen. Varför tar min PG så många skott, osv osv. Tycker sektionen om matchmotorn är lite vag, tycker mycket i reglerna är vagt. Så jag skulle gärna läsa en tråd/text om varför spelare agerar som de gör på planen, samt vad som gör att de får ett visst betyg.
Kan ju räkna ut en del på egen hand, men det hade hjälp en del om man ser mer rutinerade managers tankar och funderingar kring spelet.

This Post:
00
91831.42 in reply to 91831.41
Date: 6/21/2009 2:11:04 AM
Overall Posts Rated:
8080
Entusiasmen: Fungerar som på Hattrick med skillnaden att det inte avspeglar sig i betygen vilken inställning du kör med. Hur man använder det beror väl på tycke och smak, men precis som på Hattrick så tycker jag att altför många verkar köra TIE på rutin, utan att riktigt reflektera om det egentligen är bättre att köra normal, eller t.o.m. CT, som faktiskt kan vara ett alternativ i BB även mitt i säsong (till skillnad från HT).

Varför tar en spelare ett visst beslut: Som du säger är detta inte så tydligt beskrivet, utan det är som det var i HT en gång i tiden, dvs det är upp till användaren att räkna ut vad som händer. Skillnaden är att BB är lite mer avancerat, samtidigt är det lättare att förstå sig på en spelares bidrag iom att matchmotorn är mer individbaserad en HTs, som ju i stort bara bygger på lagdelsbetygen.

En spelare försöker hela tiden ta det optimala beslutet med tanke på vilken taktik coachen valt att sätta upp. En PG som är dålig på att passa och driva, men bra på att skjuta kommer därför ofta ta skott, eftersom han inte hittar passningarna och dessutom inte har kompetens att utmana motståndaren en-mot-en.

This Post:
00
91831.43 in reply to 91831.32
Date: 6/24/2009 1:59:34 PM
Overall Posts Rated:
11
Varför satsar så många lag på hemvävt? Jag har visserligen inte kollat in så många lag, men av de jag sett har förvånandsvärt många satsat inhemskt. De lag jag tänker på är aktiva lag som jag sett på forumen. Tänker speciellt på nya lag som får bra tips, men ändå satsar på de spelare man startar med. Dom är ju värdelösa, jag förstår inte :D

edit: Spelarna alltså, sen förstår jag naturligtvis om man satsar mycket på sina drafts och liknande. Önskar jag någon gång får någon stjärna man kan träna upp, men vinner man verkligen på det i längden?

Last edited by Schiaffino at 6/24/2009 2:00:46 PM

Advertisement