BuzzerBeater Forums

BB Nederland > U21 seizoen 30

U21 seizoen 30

Set priority
Show messages by
This Post:
00
267500.334 in reply to 267500.329
Date: 2/14/2017 2:28:45 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
530530
Second Team:
The Milk
Echter hadden we nog steeds te kampen met een droogte aan talent bij de bigs, waar de hoogste TSP notatie op slechts 71 bleef steken.

Zwiers zit nu op 74 dus als je zijn skillset graag nog wil weten voor de laatste wedstrijd dan zal ik die nog even doorsturen.

Al moet ik nog even kijken of je nog plek in je selectie hebt.

Crunchy! If you eat fast enough
From: Wickin

This Post:
00
267500.335 in reply to 267500.324
Date: 2/15/2017 1:40:51 PM
This Post:
00
267500.336 in reply to 267500.335
Date: 2/16/2017 4:41:56 AM
Overall Posts Rated:
327327
Hahaha, wat een zeurkousen

Ja, het is onvoorstelbaar en onverklaarbaar, maar zo zit sport in elkaar.

This Post:
00
267500.337 in reply to 267500.336
Date: 2/16/2017 5:31:41 AM
Overall Posts Rated:
6868
Ach, enigszins gelijk hebben de zeurkousen ook wel..
Speel deze wedstrijd 100 keer en hij wordt 99 keer door Italy gewonnen.

Gelukkig voor ons was het in dit geval net die ene uitzondering

This Post:
11
267500.338 in reply to 267500.333
Date: 2/16/2017 12:19:55 PM
Overall Posts Rated:
471471
prachtige wedstrijd.

In alle eerlijkheid, ik vind het een verdiende overwinning. De Italiaanse coach heeft wederom zijn tegenstander onderschat! Jerunderbar weet hoe ik mijn tegenstanders analyseer en heeft mijn visie hierover uiteengezet gekregen in de chat van de darby der lage landern ;)

voor de anderen: TLDR:

*) Cijgink zijn stats wijzen erop dat hij een 4 skill baviaan is
*) omdat de inside niet sterk genoeg lijkt, kan je er moeilijk op rekenen
*) jullie beschikken over prima shooters.
*) in zowel de wedstrijd tegen de Belgen als de Italianen kon Nederland slechts op 1 manier winnen: outside! Cijgink kan niet lang genoeg op het veld blijven om inside de boel te trekken. dus das een patient, motion of RaG dat je krijgt. 3-2 zone is goed tegen alle 3 de opties (omdat je dan geen C met OD 1-4 tegen een SG krijgt in het scenario van een patient)

Italie had slecht moeten kijken naar je voorgaande matchen om een GDP of een zone in te stellen en dan winnen ze wrs de pot. Ze hebben teveel stats genegeerd en de coach betaalt er cash voor.

Als je kijkt naar de geschiedenis van die manager:
Tie vs normal van spanje: verloren (wie in hemelsnaam speelt er TIE tegen spanje, tenzij je geen kans maakt! Maar Italie had vorig seizoen het betere team in europa. Voor mij onderschat hij de Spanjaarden toen. De week erna, Tie vs CT van Finland. Finland moest 2x winnen om door te gaan en moest spelen tegen Italie en Frankrijk. je weet dat ze iets zo kunnen doen. en toch zo nonchalant erdoor gaan.

Hij had een verleden van zijn tegenstander te onderschatten en heeft dat in deze partij wederom gedaan (das overigens de vloek van de eerste plaats in dat troosttoernooi. De meesten onderschatten hun tegenstanders!)

Prima gedaan! De nederlanders en de Belgen zullen er tegelijk uitgaan (hetgeen gezien het verschil in ploeg een pracht prestatie is van Jerunderbar!

Nogmaals dikke proficiat!

ps: kga me inhouden met dit op het BB global forum te zetten (GM's zijn sowieso al de niet meest geliefde personen en ik al helemaal niet), maar die coach moet echt balen! enthusiasme van 15 en uit het toernooi liggen! En hetgeen ik het ergste vind (voor de italiaanse gemeenschap) is dat die coach precies niet van zijn fouten had geleerd in het europees kampionschap. Als die alle matchen Normal speelt, had ie wrs het troosttoernooi gewonnen...

This Post:
00
267500.339 in reply to 267500.338
Date: 2/16/2017 1:51:53 PM
Nightearls
II.3
Overall Posts Rated:
536536
Second Team:
Silver Onions
Als ik alles lees. Heb ik het idee, dat hij heel weinig tijd erin had gestoken. Dat gebeurd weleens, maar wees een vent, feliciteer je tegenstander en zorg ervoor dat het in de toekomst niet meer gebeurd.

Het verhaal dat als deze game 100 gerund wordt met deze instellingen er een ander resultaat uitkomt klopt niet. Ooit is in NL op dinsdag voor comp en donderdag voor de beker een wedstrijd gespeeld tussen twee keer dezelfde teams, met hetzelfde home team. Beiden managers hadden helemaal niets gewijzigd en het resultaat was precies identiek. Er zit dus geen random factor in de Engine.

Only in the dark, we succeed!
From: Wickin

This Post:
00
267500.340 in reply to 267500.339
Date: 2/16/2017 4:14:06 PM
Overall Posts Rated:
6868
Het verhaal dat als deze game 100 gerund wordt met deze instellingen er een ander resultaat uitkomt klopt niet. Ooit is in NL op dinsdag voor comp en donderdag voor de beker een wedstrijd gespeeld tussen twee keer dezelfde teams, met hetzelfde home team. Beiden managers hadden helemaal niets gewijzigd en het resultaat was precies identiek. Er zit dus geen random factor in de Engine.

Heel opvallend dat dat precies een identieke uitslag is, maar kan je op basis van 1 sample concluderen dat er geen random factor bestaat, denk je?

This Post:
00
267500.341 in reply to 267500.338
Date: 2/16/2017 4:50:41 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14021402
Bedankt voor de lovende woorden en analyse :) ik probeer zelf ook zoveel mogelijk op mezelf te betrekken, zo kan je leren en verbeteren (en heel eerlijk, dat is ook nodig). Wat je zegt over het onderschatten is ook waar, het blijft lastig dat correct in te schatten want de vraag is inderdaad of ze het risico van een TIE moesten nemen.

From: Tesse

This Post:
00
267500.342 in reply to 267500.340
Date: 2/16/2017 4:58:40 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
530530
Second Team:
The Milk
De hele statsheet was exact hetzelfde. Dus die ene sample wordt daarmee duizenden dingen die exact hetzelfde moesten gebeuren.

Het zou betekenen dat er geen externe random factor is. Ik sluit niet uit dat als je een vorm net een klein beetje in sublevel omhoog zou laten stijgen de hele uitslag anders kan uitvallen in beide richtingen.

Of de random seed is iets dat in die 2 situaties gelijk was. Zoals gebaseerd op de datum maar dan zou het allebei op dezelfde dag moeten zijn geweest.

Ik weet ook niet meer zeker of het dinsdag en een donderdag was. Volgens mij moet het een moment zijn geweest waartussen ook geen enthousiasme update zat. Iets met een private league misschien?

Crunchy! If you eat fast enough
From: Ruaidri

This Post:
00
267500.343 in reply to 267500.340
Date: 2/16/2017 6:52:36 PM
Nightearls
II.3
Overall Posts Rated:
536536
Second Team:
Silver Onions
Zoals Tesse al zei, een match is een evenement van duizenden gebeurtenissen. Als er een random factor zou zijn zou die zo geprogrammeerd zijn dat die van invloed zou zijn op verschillende gebeurtenissen. Dan zou het niet voorkomen in twee matchen onder dezelfde voorwaarden.

Hieruit kan volgens mij met aan zekerheid grenzende zekerheid worden gezegd dat er geen random factor is. Zoals de managers afgelopen maandag de wedstrijd hadden ingesteld, zou ook na meerdere runs hetzelfde resultaat hebben opgeleverd.

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
267500.344 in reply to 267500.343
Date: 2/17/2017 2:54:05 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14021402
Waarom zou de random factor voor elke gebeurtenis opnieuw worden bepaald?

Ik denk dat er vooraf aan de game wordt bepaald wat de random factor voor alle gebeurtenissen die wedstrijd is, stel bijvoorbeeld door 2 normale dobbelstenen te gooien. Dan heb je 11 verschillende uitkomsten voor een wedstrijd met exact dezelfde input, maar kan het dus zijn dat voor die 2 wedstrijden 7 werd gegooid en dus dezelfde uitkomst hadden.

Het zou daarnaast ook enorm belastend zijn voor de game engine (waarvan we weten dat die aan z'n limieten zit) als hij voor elke gebeurtenis een willekeurig nummer moet genereren.

Last edited by Jeründerbar at 2/17/2017 3:16:00 AM

Advertisement