Ik zal mijn visie ook maar even toevoegen om je meerdere perspectieven te bieden (en je ziet gelijk waar ze overeen komen).
TrainingIk vind een lvl 4 trainer inderdaad prima. Lage aaschafwaarde en traint iets langzamer dan een lvl 5 maar dat kan je prima hebben. Ook met lvl 4 trainer en goede training kunnen je spelers het U21 en zelfs NT halen denk ik.
Veelal worden 3 spelers getraind waarbij je ervoor zorgt dat alle 3 precies 48 minuten spelen. Dit zorgt dat ze snel vooruit gaan. Toen ik begon trainde ik 2 positie training en 5 spelers. Op die manier zijn de minuten wat makkelijker te regelen en zie je meer spelers vooruit gaan al zal het moeilijker zijn om tot aan de hoge potenties vol te trainen. Beide opties zijn mogelijk om te starten en zelfs als je met 2-positie training zou beginnen kan je altijd later nog overschakelen naar 1 positie training zodra je het spelletje beter doorkrijgt.
Qua potentie zou ik inderdaad ongeveer voor allstar gaan. Deze spelers zijn op hun top nog steeds wereldsterren voor jouw team
en ze zijn een stuk goedkoper. Kijk of je Nederlandse spelers met redelijke startskills kan vinden die toch nog goedkoop zijn. Doordat je maar op allstar potentie zoekt zal je goedkope trainees moeten kunnen vinden en als je wilt al na 2 a 3 seizoenen met winst kunnen verkopen.
StadionInderdaad goed gezien. Dit is lange termijn belangrijk. Dus uitbreiden is een goed idee. Verder kan je een beetje rondkijken bij andere actieve teams op jouw niveau hoe hun prijzen staan en hoe vol hun stadions daarmee zijn (en houdt rekening dat betere prestaties ook tot meer toeschouwers leiden). Op basis hiervan en wat je bij je eigen team ziet qua toeschouwers kan je waarschijnlijk je prijzen een beetje gaan afstemmen.
OverigeDe tip van wat 10k spelers kopen voor de niet-training posities vind ik ook goed. Op die manier versterk je je team zonder dat het je veel kost en meer winnen betekent blijere supporters en meer inkomsten (en is leuker voor jezelf). Deze drfat zal moeilijk zijn aangezien je geen scoutingspunten hebt. Voor volgend seizoen zou je 5k of 10k per week in de draft kunnen investeren om zo goed te kunne scouten tegen het einde. Ik zou niet 20k doen omdat het meer geld per scoutingpunt kost en dus minder efficient is.
Staf advies was verder ook goed. Maast de trainer hoef je geen grote investeringen te doen. Misschien een lvl 3 dokter en PR guy met erg weinig salaris aangezien je die goedkoop kan krijgen. Of je kan zelfs de dokter ong even laten zitten aangezien je nog geen onvervangbare spelers hebt in het begin.
Op basis van je vragen klinkt het alsof je al wat ervaring hebt met dit soort spellen en het spel goed onder de knie zal krijgen. Blijf vooral alles vragen op het forum als je dingen snel op wilt pikken. Succes!
Crunchy! If you eat fast enough