Da vil jeg få takke for gjenvalget som U21-sjef, jeg skal gjøre det jeg kan for å vise meg tilliten verdig
Jeg har nå gått gjennom draften, oppdatert spillerlista samt tatt ut troppen. Men for å unngå å blande alt sammen, så tar jeg det bolkvis her:
Draften: Som vanlig mista vi dessverre noen store talenter til datalag, men det får vi ikke gjort noe med. Heldigvis fikk vi 4 stk 18-årige MVPer, det er ikke hverdagskost for oss
Jeg venter fortsatt på noen tilbakemeldinger ifht trening osv på de, men de har alle havna i solide klubber, så jeg er positiv til at de blir tatt godt vare på
Blant 19-åringene var det også mye bra, både MVP og HoF-potensial, så om disse blir tatt godt vare på, ser det bra ut for NT om noen sesonger
Spillerlista: Litt frafall på lista blir det dessverre hver sesong, men totalsett var det veldig mye gledelig lesning der. Spillere helt ned til Star potential har blitt trent bra, noe som gjør at vi får mer å velge i mtp framtidige U21/NT-tropper.
Troppen: Denne sesongen var det et luksusproblem når det gjaldt guardene, der hadde vi mye å velge i. Litt mindre på de andre posisjonene, men heldigvis har vi noen som kan bekle både 2 og 3 posisjoner. Vi har en meget sterk starting line-up, med blant annet Vallerud-rekka. Vi er litt tynnere besatt bak de beste C/PFene våre, men unngår vi skader og formfall, så skal vi nok kunne slå greit fra oss denne sesongen. Dessverre var det noen som såvidt missa uttaket denne gangen også, men ikke gi opp av den grunn. Selv om en misser U21, så kan en fortsatt ha sjans på NT.
Sesongen: Denne sesongen er det Europamesterskap i Estland, og vi har blitt trukket i gruppe F med følgende lag (rangering i parentes):
Tyskland (8)
Litauen (10)
Bosnia & Hercegovina (31)
Hviterussland (32)
Norge (52)
Makedonia (54)
Moldova (72)
Luxembourg (77)
De 2 beste går videre til sluttspillet. Tyskland og Litauen er det sannsynligvis lite å gjøre med, men de øvrige 5 må vi satse på å kunne gi så tøff motstand som mulig. Etter at vi har falt noen plasser på rankingen i det siste, er det viktig å avansere litt igjen. Kampene går forøvrig mandager klokka 1630.
Så da satser vi på en positiv sesong, med mye fine sportslige resultater samt god utvikling av spillere