Tak for en fin gennemgang af, hvad der sker på, og omkring, U21 holdet.
Jeg er en af dem, der træner en U21 landsholdsspiller, og må da indrømme, at min spiller, Emil Schlosser, er på alle måder RÆDSOM til straffekast. Til trods for det, sænker han i gennemsnit i indeværende sæson imponerende 68,2%, hvorimod han i sidste sæson ikke kom på andet end 32,0%. Sidste sæson giver nok et mere retvisende billede af hans evner :-)
Men, jeg tænker altid, når tanken falder på straffe, at det kan vi dælme ordne, når han kommer over den gyldne træningsalder, da jeg synes, at det koster alt for meget på hans mainskills - og spørgsmålet er vel også, om det ikke vil koste mere i manglende 2 & 3 points scoringer at han ikke træner mainskill, end straffekastene vil kunne "indtjene", hvis man favoriserer denne træning i et par uger?
Dog vil jeg da gerne imødekomme enten straffe eller stamina træning i begrænset omfang, men der har jeg så brug for at vide, hvilket niveau der anses for at være tilstrækkeligt for både stamina og straffe, samt hvad der ville være ønskeligt at de kom op på, så det måske kunne puttes ind i træningen, hvis der var skader m.v. der gjorde, at man alligevel skulle omlægge træningen.
M.h.t. træning, så vil jeg da gerne, som skrevet i en anden? tråd, gerne forsøge mig ud i træning af SF'ere. Da jeg jo har Emil, vil det jo være fint, at kunne starte op i næste sæson, og træne en SF'er i IS, ID og Rebounding i næste sæson, for derefter at skifte over til relevant træning. Det kræver dog, at der er nogen at træne på, så hvordan kan vi lige sikre, at der er/bliver det?
Tak for det fine arbejde du lægger i U21 landsholdet - det er dejligt med den entusiasme du lægger for dagen, so keep up the good work :-)
/schouw