BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U21 säsong 9: Consolation Tournament

U21 säsong 9: Consolation Tournament

Set priority
Show messages by
From: Jokehim

This Post:
00
96881.34 in reply to 96881.33
Date: 8/3/2009 2:21:21 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Blev seger på Glaskulan. Men blev mycket tightare än jag trodde. Gissade fel på brassarnas taktik. De valde base offense och man-to-man så Run & Go och man-to-man hade helt klart funkat bättre än Look inside och 3-2. Förklaring till att det blev jämnt var till stor del också att vår bäste shooting guard blev skadad tidigt.

Bra att variera taktiken också så man inte blir förutsägbara för kommande motståndare. Detta är inte den bästa taktiken men valde den delvis av just det skälet.

Obesegrade genom kvalet och återkommer när lottningen är presenterad inför slutspelet. Hoppas på enkelt motstånd så att man kanske rentav kan köra TDL i första matchen. Dock är det livsfarligt då motståndarlaget antagligen är väldigt benägna köra crunch så kanske mer troligt med normal än TDL.

This Post:
00
96881.35 in reply to 96881.34
Date: 8/3/2009 2:48:55 PM
Overall Posts Rated:
1616
Stort grattis till den fina sviten!

Hoppas pojkarna tar med sig vinnarmentaliteten upp i A-landslaget.

This Post:
00
96881.36 in reply to 96881.34
Date: 8/3/2009 3:23:49 PM
Overall Posts Rated:
55
Först: Grattis till vinsten och till ett bra jobb i gruppspelandet..

Hoppas på enkelt motstånd så att man kanske rentav kan köra TDL i första matchen.

Är det inte Playoff Normal & Crunch som gäller nu?

Kommer ju bli underbart att få effekten av normal men entusiasm ändring som en TDL ;D Nu ser du till att vinna allt (Y)

This Post:
00
96881.37 in reply to 96881.36
Date: 8/3/2009 3:55:51 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Först: Grattis till vinsten och till ett bra jobb i gruppspelandet..

Hoppas på enkelt motstånd så att man kanske rentav kan köra TDL i första matchen.

Är det inte Playoff Normal & Crunch som gäller nu?

Kommer ju bli underbart att få effekten av normal men entusiasm ändring som en TDL ;D Nu ser du till att vinna allt (Y)

Det borde du veta bättre än mig. Får hoppas det för i så fall har man ju möjlighet vara strategisk även i fortsättningen.

From: jacob_f

This Post:
00
96881.38 in reply to 96881.34
Date: 8/3/2009 3:56:24 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Kollade nyss till resultatet. Kan nämna att det inte var det som drog till sig mest uppmärksamhet från oss. Utan det var att matchen spelades på vår hemmaarena. Varför spelades den där?

Kollade även andra matcher och såg att den senaste matchen också spelades här hos oss! Det innebär att två av fyra hemmamatcher för U-21 spelats hos oss. :P

This Post:
00
96881.39 in reply to 96881.37
Date: 8/3/2009 4:02:09 PM
Overall Posts Rated:
55
Det borde du veta bättre än mig,

Egentligen inte.. blev ju bannad precis innan, så tänkte du kunde berätta hur det känns att få spela slutspel snart ;D

This Post:
00
96881.40 in reply to 96881.39
Date: 8/3/2009 4:14:14 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Sant. Det glömde jag bort. Sidi tog ju hand om sista gruppspelsmatchen. Vore onekligen bra för oss om det är Playoff Crunch och Normal som gäller då vi har kanonbra stämning.

This Post:
00
96881.41 in reply to 96881.38
Date: 8/3/2009 4:28:35 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Ingen aning om hur man väljer ut hemmaplan. Men vem vet ni kanske får äran hosta nästa match också ;)

From: jacob_f

This Post:
00
96881.42 in reply to 96881.41
Date: 8/4/2009 3:14:31 AM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Ingen aning om hur man väljer ut hemmaplan. Men vem vet ni kanske får äran hosta nästa match också ;)

Känns onekligen mycket bra att få ha varit värd för två matcher. Chespirito har inte varit värd för en enda ;)

This Post:
00
96881.43 in reply to 96881.42
Date: 8/4/2009 5:35:30 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Det blir Danmark i första slutspelsmatchen. Danmark som vi slog borta nästsenast trots att de körde normal mot TDL. Om det endast finns Playoff Crunch och Playoff Normal känns det rätt givet köra Playoff Normal i så fall då hemmaplan är stor fördel och vi redan slagit dem med 10 poäng på bortaplan under samma förhållanden. Att danskarna kör crunch ser jag som en självklarhet och antagligen blir det normal ifall det inte är playoff lägen.

Vid seger möter vi segraren mellan Georgien (Sakartvelo) och Panama. Georgien har ett på papperet svagare lag än vårt så chanserna till kvartsfinal ser jag som goda och det vore en stor positiv överraskning med tanke på mina förväntningar. inför consolidation tourney. Sverige har trots allt relativt få användare ...

Tar vi oss till kvartsfinal väntar troligen Grekland som jag misstänker har lite sämre stämning än oss. Grekland har en rejält mycket bättre inside men guardsen är inte speciellt bra. Men ska inte drömma mig iväg så långt redan. Grekland är oavsett ett av de starkaste lagen i Consolidation tourney.

This Post:
00
96881.44 in reply to 96881.43
Date: 8/10/2009 5:48:47 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Blir till att köra Normal (finns inte playoff lägen i U21 slutspelet) och borde bli vinst även om danskarna kör Crunch och optimerar sin taktik mot oss. Danskarna förstår svenska lite väl bra så nöjer mig med att meddela att vi kör med samma lag som i förra matchen då vi fortfarande har samma skador som förra veckan.

Vi slog Danmark på bortaplan med TDL mot normal senast och därför känns normal mot crunch hemma som ett säkert kort. Tror att crunch mot TDL är lite väl vågat så avstår från detta för att vi ska ta oss vidare. De körde även 3-2 mot motion så att de gjorde vår taktik lite ineffektivare men inte ens detta hjälpte. Av detta skäl så vet jag inte om vi spelar RNG, motion, Push the call eller rentav look inside ( har riktigt vassa skyttar!). Deras offensiv har huvudsakligen varit motion så finns definitivt skäl spela 3-2 för att helt neutralisera deras anfall. Jag tror att Danmark kommer köra motion och 3-2 mot oss och kommer anpassa taktiken efter detta.

Ska vi vinna hela consolidation tourney kanske man är tvungen att chansa med TDL även nu men tror det blir tufft oavsett och vill åtminstone ta mig till kvarten dit jag tror vi ska kunna klara oss.

För övrigt är vår entusiasm på 11 inför dagens match vilket antagligen är bättre än Danmarks då de ju körde normal mot oss och vi kört TDL i senaste matcherna.

Last edited by Jokehim at 8/10/2009 5:49:48 AM

Advertisement