pånga åkte på en del torsk när Nyhborg speldade PG, men tog sig till slutspelet. Men få är lagen som har den lyxen att kunna torska många matcher men ändå ta sig till slutspel. Det är helt enkelt bra coachat av Spånga som säkert bäddat för detta sedan ett tag tillbaka.
Om du refererar till förra säsongen så skulle jag vilja påstå att torskarna inte hade något med Nyhborg på point att göra. Jag åkte ur tidigt ur cuppen och försökte jaga de sista flaggorna jag saknar. Att få träningsmatch mot vissa länder där det finns 1 till 15 användare är sjuuukt svårt. Ibland fick jag ingen träningsmatch och ibland accepterade de så sent att jag inte hade möjlighet att ställa in laget. Resultatet var bottenkörd GS och avsaknad av ent.
Nyhborg blev nästan MVP på PG matcher förra säsongen och jag kände inte att det var en belastning alls.
Nu hade han ju tränats lite outside tidigare och har rätt ok inside så det är ju lättare då, men jag tycker det är långt ifrån dåligt att flytta runt lite spelare ibland.
Att jag "kom till" slutspel var väl också en underdrift då det bara var någon match ifrån hemmafördel i finalen.