BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Landslaget

Landslaget

Set priority
Show messages by
From: Rosen

This Post:
00
165555.341 in reply to 165555.340
Date: 11/9/2011 1:30:34 PM
Overall Posts Rated:
7373
Å ändå envisas du m fl med att rekommendera insideträning istället för att först dra upp outside när man ska träna insidespelare.....

From: Jokehim

This Post:
00
165555.342 in reply to 165555.341
Date: 11/9/2011 1:55:19 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Å ändå envisas du m fl med att rekommendera insideträning istället för att först dra upp outside när man ska träna insidespelare.....

Du missförstår mig medvetet. Om en ny användare får ett U21 prospekt kommer det sluta med att det inte blir något U21 om spelaren är 215cm lång och först ska träna 2 säsonger outside. Risken är sen uppenbar att managern lägger ner och spelaren försvinner i glömska genom att först missa 7 veckors träning.

Det är i alla fall det som är skälet till att jag rekommenderar i enlighet med U21 spel.

This Post:
00
165555.343 in reply to 165555.342
Date: 11/9/2011 2:21:59 PM
Overall Posts Rated:
7373
kanske det. Men då menar jag att det bästa rådet är att sälja spelaren.

Som jag sagt många ggr. En insidespelare utan outside blir bara mindre å mindre värd ju mer man tränar honom i inside...

This Post:
00
165555.345 in reply to 165555.344
Date: 11/9/2011 4:06:16 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Älskar den här diskutionen där u21 å stora landslagets intressen krockar ^^ För att inte tala om de faktiska laget som ska träna spelaren å nyttja honom.

För mig handlar det inte om olika intressen för U21 och seniorerna. Jag skulle gärna pusha nya managers att träna insidespelare mångsidigt direkt om jag trodde att de skulle fortsätta med det. Att be dem sälja spelarna tror jag inte på. I så fall måste vi åtminstone ha en manager som verkligen vill offra sitt lag för att träna outside på en inside spelare. Om ett SBBL lag ska göra det är det verkligen en uppoffring men kanske finns såna intressenter. Blir en rejäl kostnad kortsiktigt att träna sån spelare. Spånga fick lägga många säsonger på att få Nyhborg till rejält bra PF men idag har han förstås stor nytta av det.

From: _wella_

This Post:
00
165555.346 in reply to 165555.345
Date: 11/9/2011 4:29:18 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Många av oss lag i SBBL har inte de ekonomiska och spelarmässiga krafterna att träna en insidespelare på outsideposition, mer än kanske någon vecka här och där.

Spånga åkte på en del torsk när Nyhborg speldade PG, men tog sig till slutspelet. Men få är lagen som har den lyxen att kunna torska många matcher men ändå ta sig till slutspel. Det är helt enkelt bra coachat av Spånga som säkert bäddat för detta sedan ett tag tillbaka.

Jag tror (även om Rosen vann i fjol) att långsiktigheten i lagbygget/träningen kommer att vara det som faller avgörandet i framtiden. Det hoppas jag på, så det inte går att "köpa" ihop en titel strax innan slutspelet. Åtminstone är det mitt recept för att hålla sig kvar i SBBL (Inte sagt att jag lever som jag lär, just nu...)

This Post:
00
165555.347 in reply to 165555.346
Date: 11/9/2011 4:48:08 PM
Overall Posts Rated:
7373
Det är ju inte många i SBBL som tränar 18-åringar. Men i Div II funkar det. Å verkligen i Div III. Så om de lagen nu tänker långsiktigt är det ju helt perfekt att börja med att träna upp outside på deras framtida insidespelare, för när outside är klar så blir de bara bättre å bättre hela tiden medan de tränar sina insidespelare på insideposition...

Å så är de ju perfekta att sälja till SBBL-lag om man råkar ha en 21-22 åring över med fina outsideskills å inside runt 13 i allt. Det vore väl perfekt för ett SBBL-lag att köpa å sen spela honom inside å ha en 15-15-15 lagom till slutspelet ?

Sen hoppas jag att du med långsiktighet menar 20 säsonger eller nåt. För innan dess lär du inte vinna utan att tänka iaf lite kortsiktigt. Men att hålla sig kvar i SBBL, då funkar långsiktighet utmärkt så länge det finns lag som jag som växlar kortsiktighet med långsiktighet för att sen köra kortsiktigt igen, eller lag som Pipa som tänker sjuuuuukt långsiktigt :D

Om det är något lag i SBBL som har 15 miljoner i kassan (som det pratats om några gånger) så skulle ju det laget kunna vinna ligan 5 år i rad typ om de ville, så länge alla andra fortsätter satsa låååååångsiktigt.

De outside spelare jag hade innan jag sålde av innan slutspelet var ju bra mycket bättre än de jag köpte in och ändå vann med. Hade jag bytt ut ravanello mot en bättre balanserad spelare med samma lön å skaffat en insidereserv liknande den jag skaffade, så hade jag nog varit rätt oslagbar i många år framåt. 2 miljoner för att byta ut ravanello å skaffa centern, å sen 2 miljoner per säsong för att täcka förlusten varje vecka.

Så länge det inte finns lönetak så kommer ju mest pengar vinna i längden. Å med tanke på hur transfern ser ut + att man tjänar mindre på att tanka så är det inte direkt lätt att ta igen på den som just nu har 10 miljoner mer i kassan än man själv, om den personen dessutom tänker "långsiktigt"...

From: Mannen

This Post:
00
165555.348 in reply to 165555.346
Date: 11/9/2011 6:14:03 PM
Overall Posts Rated:
7575
pånga åkte på en del torsk när Nyhborg speldade PG, men tog sig till slutspelet. Men få är lagen som har den lyxen att kunna torska många matcher men ändå ta sig till slutspel. Det är helt enkelt bra coachat av Spånga som säkert bäddat för detta sedan ett tag tillbaka.

Om du refererar till förra säsongen så skulle jag vilja påstå att torskarna inte hade något med Nyhborg på point att göra. Jag åkte ur tidigt ur cuppen och försökte jaga de sista flaggorna jag saknar. Att få träningsmatch mot vissa länder där det finns 1 till 15 användare är sjuuukt svårt. Ibland fick jag ingen träningsmatch och ibland accepterade de så sent att jag inte hade möjlighet att ställa in laget. Resultatet var bottenkörd GS och avsaknad av ent.
Nyhborg blev nästan MVP på PG matcher förra säsongen och jag kände inte att det var en belastning alls.
Nu hade han ju tränats lite outside tidigare och har rätt ok inside så det är ju lättare då, men jag tycker det är långt ifrån dåligt att flytta runt lite spelare ibland.
Att jag "kom till" slutspel var väl också en underdrift då det bara var någon match ifrån hemmafördel i finalen.

/Mannen

This Post:
00
165555.349 in reply to 165555.347
Date: 11/10/2011 1:49:52 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Inte många som startar ett lag och vill lägga 5 säsonger på att ha ett lag som inte är redo att fightas om uppflyttning. Genom att stanna några säsonger extra i division III så torskar man pengar som man istället skulle kunna lägga på en SF och PF med bättre outside skills så slipper man träna. Är ju tyvärr väldigt olönsamt att träna av flera skäl. Jag har svårt se att man kan göra mycket pengar på att träna PF/SF om man inte har fingertoppskänsla och det är ju rätt mycket begärt av någon som just startar sitt lag. Låter man någon annan helt styra träningen är det väl enklare att göra så men då krävs det att någon styr två lag vilket är på gränsen till det tillåtna.

This Post:
00
165555.350 in reply to 165555.326
Date: 11/10/2011 5:00:55 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Danielsson gick till Georgiskt lag i deras högsta serie. Hoppas han tänkt sig träna han vidare då han har träningsobjekt i klubben och verka ta det seriöst. För egen del blev det helt enkelt för dyrt att lägga nästan 1.5 miljon på en spelare som dessutom drar 70k i lön. Vill hellre hitta en insidespelare som man kan träna lite outside på och få ihop en bra PF/SF till slut. Dyker det upp liknande spelare med en relativt låg lön och skapliga outside skills så tipsas jag gärna. Får inte vara allt för lång heller så att träningen inte är för seg.

This Post:
00
165555.351 in reply to 165555.350
Date: 11/10/2011 9:44:50 AM
Overall Posts Rated:
7373
Dessvärre finns det väl inte en enda sån spelare i Sverige.

Advertisement