Hade man valt att ge upp när man låg sist i tabellen hade man kunnat bygga en bättre ekonomi och när det ändå bar neråt hade det med facit i handen varit en bättre idé.
Precis, jag anade att näst sista platsen skulle vara sjukt ovärd. Förmodligen åka ur och drafta sent. Det är ju inte säkert men jag vågade inte försöka vinna i slutet och det visade väl sig vara rätt i det här fallet.
Var ju extremt nära att klara mig ur situationen så vet inte om det varit bättre att lägga sig platt. Mitt stora misstag denna säsongen var att jag så totalt misslyckades i mötena mot andra serien. Tappade väl 4 segrar gentemot övriga lag i konferensen.
Är också intressant vad en bra cuplottning kan innebära. Ett par ytterligare lätta matcher och man hade kunnat byggat upp stämningen lite mer och fått bättre förutsättningar. Nu hörde man istället till det fåtalet lag i SBBL som var utslagna före möten med andra konferensen. Var endast i sista två matcherna i grundserien som jag kunde lägga mindre satsning.
Nu håller man tummarna för att man nästa måndag får en plats i II.1 eller II.2. Hamnar man i II.1 så får man hoppas att Pipa inte plötsligt väljer att satsa igen för de blir i så fall riktigt starka. Övriga lag i II.1 och II.2 håller i nuläget sämre nivå än lagen i II.4 och framför allt II.3. II.3 med GBG, Silverseekers och Hammarby ser verkligen tuff ut just nu. Ett av dessa försvinner uppåt men fortfarande stark serie.
Möjligt man ska lägga allt krut på träning en säsong för att försöka bygga laget riktigt starkt innan återtåget. Mina snart 21-åriga guards skulle behöva lite effektivare träning nu.