BuzzerBeater Forums

BB Suomi > National Team Debate Thread / Vaalikeskustelu

National Team Debate Thread / Vaalikeskustelu (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: possu

This Post:
00
169192.35 in reply to 169192.32
Date: 1/13/2011 1:41:20 AM
munkki possut
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Luinpa tuossa ton foorumi kirjoituksen suomen maajoukkue tilanteesta ja pelaajien puutoksesta. Tulipa mieleen tälläinen, kun hattrickissa oli/on erinomaisen valmennukseen hakeva ryhmä. Joka siis hakee nuoria pelaajia erinomaiseen treeniin ja heitä kontrolloidaan läpi uransa maajoukkueen käyttöön. Oletko mitenkään ietun kanssa tehnyt mitään tälläistä tai omien pelaajiesi kanssa pysynyt minkäänlaiseen ohjaukseen? Kuinka hyvin managerit ovat kuunnelleet neuvojasi?

Olisi hienoa kuulla ietun mielipidettä, jos voisimme tälläistä projektia tekemään yhdessä? Kokonainen organisaatio tätä varten, olisitko Hene tälläisessä mukana tapahtui vaaleissa mitä tapahtui? Olettaisin, että saisimme muitakin managereita tälläiseen innostumaan, eli hankkimaan todella hyviä valmentajia, ottamaan pelaajia treenaukseen ihan tulevaisuuden mj:iitä varten ja nostamaan suomea ylöspäin.

Joo, yrittäkää nyt tälläisestä saada selkoa. Mutta jotain näin aamutuimaan kirjottelin kun olin koulussa jo 8 mutta alkoki 9... :D noo parempi et oon ajoissa^^

-possu-

This Post:
00
169192.36 in reply to 169192.35
Date: 1/13/2011 2:41:29 AM
Overall Posts Rated:
2626
Hetken hiljaisuuden tai siis mietintä hetken jälkeen, tässä muutamia vastauksia.

Koripallo taustaa on runsaasti niin pelaajana kuin tuomarina ja olenhan minä muutaman kauden myös valmentanut junnujakin. Toivottavasti tämä riittää tästä taustasta.

No sitten tuohon tulevaan alkulohkoon; Irlanti ja Azerbaijan lienevät ne helpoimmat ja ilman muuta rentoillen pelattavat ottelut ja vastaavasti pahimmat kannot kaskessa tulevat olemaan Unkari ja Liettua joista toinen ottelu pitää voittaa jos mielii päästä jatkoon. Keskikastin joukkueista mielestäni Ruotsi ollee helpoin ja niin Israel kuin Romaniakin tulevat olemaan todella pahoja pelejä jos lähdetään liikkeelle rentoillen, on tietysti eri asia mikä on taktiikka kun ottelupäivä tulee vastaan, riippuu pitkälti joukkueiden aiemmista peleistä.
Ainoa varma asia tässä vaiheessa on, että ensimmäiseen otteluun mentäisiin rentoillen ja sen jälkeiset valinnat riippuvat täysin muista ensimmäisen kierroksen otteluista.

Mahtoikohan tässä tulla vastauksia kaikkiin esitettyihin kysymyksin vai jäiköhän jotain väliin, no jos jotain jäi hampaan koloon, niin ei kun uutta kysymystä putkeen

-Oldtimer-

This Post:
00
169192.37 in reply to 169192.36
Date: 1/13/2011 2:46:23 AM
Overall Posts Rated:
182182
Miten kommentoisitte viime otteitanne omilla kerhoillanne sarjoissa? Mielestäni kahdella ehdokkaalla hyvät kaudet takana ja yhdellä aikamoinen pettymys..? Voitte kommentoida myös muita ehdokkaita.

Edit: ettei nyt ymmärretä mua väärin, mielestäni Henellä hieno kausi, Oldtimerilta iso saavutus päästä 4:n joukkoon, mutta miten possu &co päästivät Jokimaan nousemaan..??

Last edited by D. Mirosavljevic at 1/13/2011 3:37:08 AM

!zazhigai!
From: hene10
This Post:
00
169192.38 in reply to 169192.35
Date: 1/13/2011 3:19:48 AM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22142214
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Koodit: Ei oo kyllä mullekkaan tullut vastaan, ja kyllä mun pelivalikoimaan kuuluvat manageripelit ovat nyt tässä, ellei sitten joskus jotain älyttömän mullistavaa tule eteen.

Possu: Ei mitään varsinaista "treenareiden kerhoa" ole olemassa, mutta omasta mielestä oon aika hyvin onnistunut vaikuttamaan monen tulevan MJ-miehen treeniin. Kyllä sillä postin aktiivisella lähettelyllä on vaikutusta. Mutta se mitä tällä mun 2 kauden pestin aikana on tapahtunut treeniohjeistuksen suhteen, alkaa näkymään vasta muutamien tulevien kausien sisään, 2 kaudessa kun ei vielä muuteta pelaajia täysin "oman näköisiksi" Suomessa on harvalukuinen määrä sitoutuneita treenareita, mutta onneksi joukossa on kyllä sitten myös helmiä. Esimerkiksi Pertti Sirkeisen MJ-kuntoon treenannut mäyrämäen korihaiden manageri vilperi, jonka kanssa ainakin yhteistyö on ollut saumatonta. Se, minkälaisia pelaajia on nykymaajoukkueen käytössä, on lähinnä edellisten managereiden ja "organisaatioiden" aikaansaamaa. Eikä se nykymaajoukkuekkaan mikään surkea ole todellakaan, mutta se voisi myös olla parempi.

Miro: Omasta kaudesta sen verran, että kauteen lähdettiin kera kahden tavoitteen, playoff-paikka + hyvä treeni. Tulos: Runkosarjassa voitettiin oma lohko ja edettiin aina finaaliin asti, ja ei sieltäkään tarvinnut häntä koipien välissä poistua, vaikka Koodit toki ottikin ansaitun voiton. Oikeastaan oltiin aika köykäisellä (matalilla palkoilla) nipulla vielä liikenteessä aina siihen asti, kunnes hommattiin yksi Puolalainen korin alle 130k:n palkan kera hiukan ennen playoff-otteluita, jottei nyt aivan naurun alaiseksi jouduttaisiin.

Ja treeni menikin sitten todella hyvin, 3 treenattavasta yksi otti 11 nostoa, toinen 10 ja kolmas vaihtui kesken kauden.


From: hene10

This Post:
00
169192.39 in reply to 169192.36
Date: 1/13/2011 3:34:24 AM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22142214
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Tää oli esitetty jo aikasemmin, mutta pistetään uudestaan jos et huomannut:

Pakko vähän kysyä parista kohdasta tosta sun vaalipuheesta.

"Kokemusta siis ainakin löytyy ja tarvittavat kanavat pelaajien scouttaamiseen ovat kunnossa."

Mitä tarkoitat scouttaus kanavilla?

En lupaa poneja maskotiksi tai hengellistä apua ylempää, mutta aikaa ja perehtymistä pelaajien taustojen selvittämiseksi sekä parhaan mahdollisen joukkueen kokoon saamiseksi teen kaikkeni.

Kaikkihan nyt parhaan miehistön saa kasaan, mutta mitä selvität pelaajien taustoista? Onko edellisillä omistajilla (esim.) väliä? Vai mitä tässä tarkoitat?

From: zafman

This Post:
00
169192.40 in reply to 169192.38
Date: 1/13/2011 3:42:30 AM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Se, minkälaisia pelaajia on nykymaajoukkueen käytössä, on lähinnä edellisten managereiden ja "organisaatioiden" aikaansaamaa. Eikä se nykymaajoukkuekkaan mikään surkea ole todellakaan, mutta se voisi myös olla parempi.
Maajoukkue on aina sen managerinsa näköinen ja pelaajat siellä myös sitä myöden. Käytettävä materiaali ja tieto pelistä on silloin ollut aivan eri tasolla, kuin nykyisellään. Kyllä Nt-peräsimessä tuli postia itse laiteltua aika lailla ja nykyisin tuon bb-postin käyttö on minimaalista. Se että nyt vasta aletaan hivuttautumaan lähemmäs tuota maajoukkuetasojen kärkeä johtuu monesta asiasta ja yksi on se että aletaan saamaan se 3 kauden "kokemusetu" pikku hiljaa kiinni.

possu: Tuon ongelman treeniyhteistyön uupumisessa näin itse silloin oman esimmäisen kauden jälkeen maajoukkueen peräsimessä (kauden 10 aikana). Aloin kehittelemään/kopioimaan ideaa pelipaikkavastaavista ja laajentamaan tietoa pelaajista sekä tekemän isompaa yhteistyötä U21 kanssa, joka aikaisemmin ehkä rajoittui vaan pian sinne yli-ikäisten pelaajien taitotjen ja kehittymisen kyselyyn kauden vaihteessa.
Loppuviimeksi tuo systeemi vaan ei ottanut tuulta alleen kun aktiivisia managereita ei ilmoittautunut ja homma luisui takaisin tähän NT-manageri laittaa kaikille postia, jolla tosiaan saadaan sellainen joukkue ja kehityssuunnitelma tehtyä, jonka se manageri haluaa. Pitemmällä aikavälillä uskon että jonkinlainen organisaatio toisi paremman tuloksen.
Tällä hetkellähän on nuo tähtäimet kodistettu jo niin että tiedetään minkälaisia nuo potentiaalin täyttäneet pelaajat ovat ja niiden "ohi" sitten nuorempien haastajien tulisi ajaa, jotta maajoukkuepaikka aukeaisi.

Sellaisen väitteen laitan loppuun, että maajoukkueen johtaminen on helpompaa ja useampaa manageria kiinnostaa miten sillä menee vs U21 managerin työ on vaikeampaa ja sen kiinnostavuus on vähäisempi. Tuon fokuksen muuttamisessa kohti U21-joukkueeseen voisi olla se ratkaisu myös pitemmällä aikavälillä maajoukkueen tarpeisiin, koska silloin jo "hyvin ja oikein" treenatuista yli-ikäisistä on nopeammin hyötyä NT käyttöön.

Edit: Jotain mun piti Sirkeisestä vielä sanoa, mutta unohtui ja nyt pitää lähteä kouluun.

Last edited by zafman at 1/13/2011 3:43:28 AM

From: hene10

This Post:
00
169192.41 in reply to 169192.40
Date: 1/13/2011 7:23:18 AM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22142214
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Se, minkälaisia pelaajia on nykymaajoukkueen käytössä, on lähinnä edellisten managereiden ja "organisaatioiden" aikaansaamaa. Eikä se nykymaajoukkuekkaan mikään surkea ole todellakaan, mutta se voisi myös olla parempi.
Maajoukkue on aina sen managerinsa näköinen ja pelaajat siellä myös sitä myöden. Käytettävä materiaali ja tieto pelistä on silloin ollut aivan eri tasolla, kuin nykyisellään. Kyllä Nt-peräsimessä tuli postia itse laiteltua aika lailla ja nykyisin tuon bb-postin käyttö on minimaalista. Se että nyt vasta aletaan hivuttautumaan lähemmäs tuota maajoukkuetasojen kärkeä johtuu monesta asiasta ja yksi on se että aletaan saamaan se 3 kauden "kokemusetu" pikku hiljaa kiinni.


Et ehkä ymmärtänyt täysin mitä tarkoitin? Kahdessa kaudessa ei kerkeä muokkaamaan joukkueesta "oman näköistä" koska siinä ajassa ei kerkä älyttömän montaa nostoa pelaaja hankkia, ja täten ei pelaajista saa kunnolla toivotunlaisia. Joten kyllä nämä nykypelaajat varsinkin vanhempi kaarti on muiden managereiden "muokkaamia", ei minun. Itse olen kerinnyt vasta vähän hienosäätää pelaajia... En yhtään pelaajaa rakentaa alusta (esim. 21-vuotiaasta, kun U21-ura ohi) "loppuun" tai "valmiiksi" asti.

From: zafman

This Post:
00
169192.42 in reply to 169192.41
Date: 1/13/2011 7:45:40 AM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Voi olla että meni vähän ymmärtäminen väärin tälläkin puolella.

Toisaalta kahdessa kaudessa voi hyvinkin saada vanhempikin pelaaja sen realististesti 10-16 nostoa, joten kyllä sillä jo aika paljon vaikutetaan minkälainen pelaaja on ja kaudessa se 6-10 nostoa on ihan realistinen oman kokemuksen pohjalta. Joten kyllä väitän että aika paljon olet saanut muokattua pelaajia kuten halusit. Siihen taisi se aikaisemmin unohtamani Sirkeisenkin pointti mulla olla, että työ miehen kanssa oli alkanut jo minun ollessa managerina ja sen jälkeen taitoja miehelle on treenattu toki lisää ja hyvää työtä hänen managerinsa on tehnyt koko ajan. Sen mitä miehen taidoista näin myyntitilanteessa ja mitä minulla on kirjattuna seurantaan, niin kyllä siinä on yksi esimerkki siitä miten olet siitä itse hionut sinulle sopivaa pelaajaa, joskin itse olisin hieman erilain painottanut.

Ja tuo kommentti 22->24 tai sitten 22->26v ymmärrän täysin ja olen siinä samaa mieltä. Tuota pitäisi vielä enemmän pyrkiä jopa pudottamaan siihen että 20-> olisi maajoukkumanagerilla jo vaikutusta miehen treeniin, josta päästään tuohon U21-Nt yhteistyön syventymiseen, jota toivoisin näkeväni. Se miten tuon ratkaisee on sitten ihan nykyisen U21 ja tulevan maajoukkuemanagerin vastuulla, vai ratkaiseeko tuota ongelmaa mitenkään.

Ainakin minun yrittämäni pelipaikkavastaava-systeemi ei alkanut toimimaan, joten josta voisinkin esittää kysymyksen kaikille ehdokkaille: Miten Suomelle saataisiin jatkossa enemmän potentiaalisia ja etenkin kovia pelaajia maajoukkueeseen?




This Post:
00
169192.43 in reply to 169192.37
Date: 1/13/2011 9:25:21 AM
munkki possut
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Mirolle ensinmäinen vastaus, miten "päästin" Jokimaan nousemaan... Noo pistäisin jopa randomin piikkiin viimeisen ottelun, en ymmärrä loppupeleissä miten tässä näin kävi, oliko heillä aivan loistava peli-into? Itse menin 8 joten uskoisin, että heillä ei kovinkaan paljon isompaa ollut. Jos tiedät syyn (muun kuin heidän ulkohyökkäyksen) niin kerro ihmeessä, olen pelkkänä korvana. Välierissä olisi pitänyt rentoilla, mutta en uskaltanut riskeerata finaalipaikkaa joten normilla menin.

Seuraava zafmannille, miten kehittäisin potenttiaalisia suomalaisia pelaajia? Tässäpä kova pähkinä purtavaksi, ensinmäisenä foorumeilla kyselisin yleisesti onko treenaajia, scouttaajia ja pelipaikkavastaavia? (no shit sherlock) Scouttaisimme yhdessä taas draftit, joukkueet ja siirtolistat, kun potenttiaallisia pelaajia löytyisi pelipaikka vastaavat ottaisivat yhteyttä minkälainen valmentaja heillä on ja pyytäisimme hankkimaan mahdollisimman hyvän mitä talous tilanne kestää, jos he haluavat kehittää pelaajaa maajoukkue käyttöön, jos ei niin pyrkisimme ohjaamaan heidät sellaisen managerin alaisuuteen joka olisi kiinnostunut treenaamaan.

Tässä tietenkin pitäisi olla mukana U-21 valmentaja, MJ-valmentaja, 4-5 pelipaikka vastaavaa, scoutteja mahdollisimman paljon ja tietenkin tärkeimmät treenarit jokaiselle pelaajalle, heille pitäisi saada yhdenpaikan treeniä.

Pelaajat tehtäisiin ensinmäisenä U-21 joukkueelle, sen jälkeen heitä seurataan ja ohjeistetaan MJ:iin käyttöön. Itse voisin sitoutua tähän hommaan vaalien jälkeen tekemään duunia tämän asian yhteydessä.

-possu-

This Post:
00
169192.44 in reply to 169192.43
Date: 1/13/2011 9:43:13 AM
Overall Posts Rated:
182182
Possulle; joo no teitte joukkueista kai parasta työtä, mielestäni vain sarjassanne oli useita parempia joukkueita kuin lopullinen nousija. Yhteisvastuu..:-)

Yleensä minä en voisi kuvitella olevani mj-kuvioissa mukana ilman sitä zafmanin käynnistämää pelipaikkavastaavasysteemiä jossa itsekin olin mukana, harmittaa ettei hene sitä jatkanut. Haasteena siinä vain on se kun toinen pomoista vaihtuu koko ajan.

!zazhigai!
This Post:
00
169192.45 in reply to 169192.44
Date: 1/13/2011 10:34:23 AM
munkki possut
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Kyllä omastakin mielestäni oli parempia joukkueita lohkossa, mutta minkä sille mahtaa? Meni miten meni, jatketaan eteenpäin.

Olisitko kiinnostunut treeniin ohjaamisesta edelleen jos tälläinen saadaan uudestaan pyöräytettyä käyntiin?

Advertisement