BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Strong start Utopia! Nederlander naar #I

Strong start Utopia! Nederlander naar #I

Set priority
Show messages by
From: SDR

This Post:
00
255589.35 in reply to 255589.9
Date: 3/30/2014 2:25:32 PM
BasketballBreak Ballers
II.3
Overall Posts Rated:
7070
Heb me toch besloten ook maar in te schrijven :)

This Post:
00
255589.36 in reply to 255589.35
Date: 3/30/2014 3:00:31 PM
FC Den Haag
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
110110
Second Team:
FC Den Haag Dos
Ook ik ben van de partij.

This Post:
00
255589.37 in reply to 255589.36
Date: 3/30/2014 5:04:40 PM
Overall Posts Rated:
327327
Top man! We zitten daar dadelijk tegen de 20 managers uit NL, zou mooi zijn

This Post:
00
255589.38 in reply to 255589.37
Date: 4/3/2014 2:17:28 AM
Overall Posts Rated:
284284
Wat een spel is dit toch he... Hadden jullie bij het eerst zien van 2de team pagina ook ff werkelijk geen idee wat te doen?

Wellicht hebben sommige nog steeds geen idee welke tactic ze moeten aannemen, misschien dat wat tips en dingen die ij zijn opgevallen je iig een richting op kunnen sturen.

Niks doen met je geld nu lijkt mij niet handig, tenzij je de komende game thuis speelt en thuis in de cup.. Dan zou je nog een afwachtende houding kunnen aannemen, maar wacht niet te lang.. Prijzen blijven stijgen er komen nog teams bij en er zijn nog echt heel veel teams die niks gekocht hebben. Hier in Nederland het gros..

Waarom nu wel actief zijn?

Het grote geld ligt in de top leagues en we krijgen de komende seizoenen een grotere kans om te promoveren. Dat zou voor iedereen het hoofddoel moeten zijn.

Alle teams hebben spelers tussen de 1 en de 5k gekregen. Elke winst telt aan het einde van het seizoen wanneer je als 4de team alsnog promoveert ( al heb ik Patje zien zeggen dat er divisies IV bijkomen dus het kunnen in sommige divisies ook minder dan 4 zijn.

Als elke winst telt en alle teams hebben dezelfde spelers, grof gezien, dan kan je dus al verschil maken met een paar sp extra.. De verschillen zijn groter op dit lage niveau.. Dus een 8k spelertje met 65sp kan. Heel wat schade aanbrengen bij je tegenstander die niks heeft gedaan en een 40sp speler heeft opgesteld.

Gisteren zag ik een 9k speler verkocht worden voor 72k, had hof pot, is 35j. Dat moet je dus uitelaat nie doen..Maar af en toe wat mee bieden en fingers crossed kan.geen kwaad..

Voor een paar k kan je een beter team opstellen. Al is het alleen al om iets minder randomness te creëren in de uitslag.

Zelf heb ik een flink bedrag direct gestopt in mijn stadion.. Als ik mijn 300k toch niet aan spelers opmaak, dan maar direct investeren in de toekomst. En het heeft mij ervan weerhouden om te diep mee te gaan in bidwars. Win-win..

Ik heb ook 2 duurdere spelers aangetrokken omdat mn beginschema erg pittig is away tv game en cup dus ik voelde mij wat gedwongen om direct iets van een team te maken die een kansje maakt omdat de cup en tv game short term veel geld in het laadje brengt.. Jammer wanneer ik beide verlies, maar ik heb dan iig wat spelers al in mijn team.. Want wat als de prijzen zo blijven of misschien nog meer stijgen? Dan zit je met je selectie en weinig cash.

Hopen op daling van de prijzen is ook een manier, maar kostbare winnable games kunnen ondertussen verloren gaan.

Een pr manager met een specialty lijkt mij ook een goede optie. Hier geldt hetzelfde voor, de verschillen zijn kleiner dus de invloed groter van dat beetje meer voordeel.. Ook de prijzen zijn bizar voor amateur niveau, maar proberen kost niks.

getypt op tel en lastig teruglezen dus hopelijk is hier wat van te maken..

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
From: Finkie

This Post:
00
255589.39 in reply to 255589.38
Date: 4/3/2014 2:39:51 AM
Overall Posts Rated:
3838
Heerlijk inderdaad! Heb zelf al best diep in de buidel getast, maar had een beetje hetzelfde idee. Ben het eerste deel van het seizoen toch nog niet echt van plan te gaan trainen (wat dat betreft richt ik mij op mijn eerste team). Daarom heb ik twee degelijke oudjes gekocht en een dokter/pr-manager met specialiteiten. Daarnaast nog een kleine uitbreiding. Denk dat, mocht ik wat bekerwedstrijden winnen, ik dat geld stop in stadionuitbreidingen en de eventuele aankoop van nog een degelijke speler. Wil toch wel goed starten de eerste weken. Elke win is er inderdaad toch weer een!

This Post:
00
255589.40 in reply to 255589.38
Date: 4/3/2014 2:48:04 AM
Overall Posts Rated:
284284
Oja, zelf heb ik niet hoeven investeren in trainees.. Ik heb 3 best aardige spelers met (maar) 4 en 5 potentieel maar zijn 18, 20 en 21. Meer sp is meer kans op winst dus ik ga er 3 serieus trainen en hopen op wat extra cash merchandising.

Mocht je geen trainees hebben, probeer die toch zwm aan te schaffen.. binnen een paar weken kan ie van 7 naar 10 gaan in OD vs max 7 js..


Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
This Post:
00
255589.41 in reply to 255589.40
Date: 4/3/2014 3:10:09 AM
Overall Posts Rated:
284284
Meer competities 4 aanmaken betekend dat dan ook een groter aantal III en II? Het aantal competities in een.divisie zijn in alle landen toch hetzelfde? Of gaat de regel van 4 sowieso promoveren niet meer op?

Last edited by Maupster at 4/3/2014 3:14:33 AM

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
From: Finkie

This Post:
00
255589.42 in reply to 255589.41
Date: 4/3/2014 3:33:19 AM
Overall Posts Rated:
3838
Poeh... heb gewoon al teams gezien die spelers hebben aangeschaft met 50k+ salaris. Vraag me af of die niet iets te hard van stapel lopen. Maar het maakt het wel erg leuk moet ik zeggen, die storm. Lekker onvoorspelbaar!

From: Maupster

This Post:
00
255589.43 in reply to 255589.42
Date: 4/3/2014 3:39:27 AM
Overall Posts Rated:
284284
Bizar he Heb zelfs een team. gezien die zijn volledige 300k aan 1 speler heeft opgemaakt...

Teams met 50k spelers krijgen.nauwelijks ruimte om te sparen en de spelers die ze hebben droppen in sp.

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
This Post:
00
255589.44 in reply to 255589.43
Date: 4/3/2014 3:53:18 AM
Overall Posts Rated:
204204
Ik vond het wel humor om te zien dat kalebam één van de teams was die nog niks aan spelers uitgegeven had. :+( XD

Ik denk dat heel veel managers zich gaan verkijken op de financiën. De bonus van de komende 4 weken zit al bij het startbedrag in:

New manager checklist and bonus: Utopia teams are considered already experienced and will not receive the new manager bonus, nor will they participate in the new-manager checklist.

Maar misschien heb ik het ook mis, toen ik begon was er nog geen tv contract, en moest je ook nog geen personeel kopen van een transfermarkt.

This Post:
00
255589.45 in reply to 255589.44
Date: 4/3/2014 4:16:35 AM
Overall Posts Rated:
408408
Ik denk dat je het wel aardig goed ziet ,verwacht dat er toch wel een aantal managers bij zijn ,die iets te hard van stapel lopen.Bij mij in de klasse zijn er ook managers bij die al behoorlijk fors hebben investeert ,en die al de bodem zien van schatkist:).Het lijkt mij dat je in deze divisie niet 2 spelers moet hebben die ruim boven de 10k aan salaris hebben.En waar dan ook nog ruim boven de 50k aan transfergeld is gemoeid,want die ouwe knakkers kosten tegenwoordig een aardige bom met duiten:)

**Hier in mijn klasse zijn er al 2 teams die volgens mij na Zondag al diep in de rode cijfers gaan zitten,en daar zal de beker bonus niet veel aan veranderen denk ik zo.
1e team heeft spelers van 19 en 26k
2e team maakt het nog bonter 23 en 41k..

Last edited by primoss at 4/3/2014 4:29:17 AM

Advertisement