BuzzerBeater Forums

BB Nederland > National Team Debate Thread

National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
283175.35 in reply to 283175.31
Date: 12/11/2016 9:17:21 AM
Overall Posts Rated:
152152
Hoe wordt het beste uit de huidige selectie gehaald, en is er een lange termijn visie?

Over de huidige selectie is lastig te zeggen zonder de exacte skills te weten, maar ik denk dat we nog meer kunnen doen met onze combo-guards dan dat we nu doen. Ik denk als we een wat extremere opstelling kiezen met spelers die bij de aanvallende tactiek beter passen, tegen een betere tegenstander dan denk ik dat we meer kunnen dan dat we tot nu toe gedaan hebben. Maar om dit werkelijk te kunnen beamen dan moet je wel de kwaliteiten weten.

Voor de lange termijn visie denk ik dat we meer moeten zorgen voor een echte PG en C. Dat is denk ik wat we nog het meest missen. Ook de huidige talenten die er aan komen zijn naar mijn mening te veel all-round getraind. Ik denk als we weer een Center kunnen krijgen zoals Sikko Karreman(8156743)(voor de oudere managers onder ons weten wie ik bedoel). Ik hoop ook dat de speler van 3pk (Thieu van Valkengoeds (36311118)) een beetje zoals Karreman wordt getraind, kijkend naar de inside skills.
Voor de PG zou ik dan ook een speler willen zien die uitblinkt in OD en Passing. Ik weet niet of er een toekomstige speler er aan komt die zo wordt getraind, maar zo zou ik dat graag meer willen zien.
Voor de overgebleven 3 positie`s zou ik goede all-round spelers willen zien. SG met hoge IS en JS/JR. SF ongeveer hetzelfde als SG met een iets meer inside georiënteerde focus. En de PF een soort Center maar dan de met een hoge IS/JS/PAS en OD.

This Post:
00
283175.37 in reply to 283175.35
Date: 12/11/2016 1:16:25 PM
Overall Posts Rated:
408408
Voor de lange termijn visie denk ik dat we meer moeten zorgen voor een echte PG en C. Dat is denk ik wat we nog het meest missen. Ook de huidige talenten die er aan komen zijn naar mijn mening te veel all-round getraind.

Ik dacht ook een paar seizoenen geleden voordat ik NT coach was op deze manier over een PG.
Maar ben wel een beetje van mening veranderd ,ik denk dat 16 /15 passing voor een PG genoeg is ,en zie ik liever dat schotkracht wat hoger is zowel JS en JR.En dan lijken me types zoals oa Stienstra of Steen beter ,zowel sterk in OD en ook inside behoorlijk sterk.Je kan dit soort spelers zowel gebruiken als PG en SG,en je kan aanvallend meerdere tactieken gebruiken .
Voor een Center ligt het voor mij wel wat anders en kan je met een type zoals ten Brink heel goed uit de voeten en hoeven deze minder compleet te zijn.

Last edited by primoss at 12/11/2016 1:19:27 PM

From: Ruaidri
This Post:
00
283175.38 in reply to 283175.37
Date: 12/11/2016 2:38:28 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
Na veel wikken en wegen, heb ik mijn keus gemaakt voor de BC van het NT. Ik hoop dat velen net als ik stemmen en dat we een mooie tijd tegemoet gaan, hopelijk weer eens een BC voor 4 tot 6 seizoenen. Ik denk namelijk dat, die tijd echt nodig is als BC om je stempel erop te drukken.

Only in the dark, we succeed!