Meneekö treenit lineaarisesti minuuttien mukaan vai onko esim tuon 48 min kohdalla joku hyppäys? Jos pelaaja pelaa vaikkapa 47 min niin saako about 97% treenistä vai paljon vähemmän?
Harjoittelu ei mene lineaarisesti. Sen tarkemmin en osaa sanoa. Joidenkin (mm. GM-JuicePats) mukaan pudotus on erittäin merkittävä ja 48 minuuttiin on lähes pakko pyrkiä. Toiset ottavat vähän rauhallisemmin. Oman kokemukseni mukaan vajaillakin minuuteilla tulee ihan kivasti treeniä.
Olisi ihan kiva tietää, koska jonain viikkoina on pari hyvää pelaajaa jäänyt puolivahingossakin sinne 44-47 min tasolle, kun oon ajatellut sen riittävän ja heikommille tarvittavan peliaikaa reippaasti lisää.
Tässä on varmasti kaksi koulukuntaa. Toiset pelkäävät pudotusta niin paljon, että peluuttavat tuollaista pelaajaa vähintään vaihtopelaajana saadakseen minuutit täyteen. Toiset peluuttavat mieluummin vaikka nollan minuutin miestä 48 minuuttia saadakseen sille täyden treenin ja pitävät tuota 44-47 minuutin miestä kokoonpanossa loukkaantumisen varalta. Paljon riippuu tietysti siitäkin, kenellä ne minuutit on ja ketä halutaan treenata. Itse olen päätynyt tilanteesta riippuen kumpaankin ratkaisuun jo monta kertaa. Yleensä pyrin pitämään ns. hukkaminuutit vähissä. (Ja sehän ei tällä viikolla onnistunut ollenkaan...)