En ny sesong er over, og jeg vil igjen takke alle som bidrar med å trene fram spillere til U21, og også NT.
Resultatmessig har denne sesongen vært ganske mørk, med kun 3 seire mot Kypros, Luxembourg og Sverige. Treningsmessig har det vært en meget sterk sesong, mange pop hver eneste uke, noe som gjør det til en glede å logge inn hver fredag for å sjekke
Noen av spillerne er nå blitt for gamle til å kunne representere U21, da er det på sin plass å takke for innsatsen til:
Marius Pedersen
Vegar Schmidt
Leif Olafsen
Ernst Monsen
Per Undrum
Harald Solberg
Henning Tveter
Eivind Sollien
Hvordan ser så framtida ut for U21 spør sikkert seg flere om. Som nevnt mange ganger før, er Norge et lite BB-land, så det er viktig at vi tar vare på de talentene vi har. Nå har vi hatt et par sesonger med litt dårlig draft, noe som resulterer i få alternativer når en tropp skal tas ut. Særlig på PF og C-posisjonene har vi liten dekning, noe som etterhvert går utover NT også. Men heldigvis, denne sesongens draft gav oss mange lovende talenter i disse posisjonene, så jeg håper de blir tatt godt vare på.
Sesongens tropp er ikke tatt ut enda, men den blir nok klar iløpet av helga engang. Jeg syns også det er positivt å se at også spillere som ikke når U21 fortsatt blir trent. Selv om en ikke kommer med på U21, så kan en fortsatt nå NT.
De nærmeste dagene skal troppen bli klar, samt at de som har fått de største talentene fra draften nok må regne med å få en mld ang de
Nå førstkommende mandag går sesongens første treningskamp av stabelen da vi tar turen til Finland.
Takk for sesongen som har vært, og lykke til med de kommende
-Vinger