Möjligt man ska lägga allt krut på träning en säsong för att försöka bygga laget riktigt starkt innan återtåget. Mina snart 21-åriga guards skulle behöva lite effektivare träning nu.
Det sa du ju sist också ;)
Tog mig ett par säsonger att ta mig tillbaks och hade antagligen varit bra att bunkra vidare ett par säsonger ytterligare. Hade nog trott att jag skulle kunna klara mig bättre ekonomiskt i SBBL men konkurrensen har ökat rejält och det är väldigt svårt att gå +200k i veckan idag. Tror jag låg någonstans i de nivåerna när jag senast åkte ur SBBL.
Men är ju roligare spela i SBBL så man vill gärna ta sig tillbaks även om det långsiktigt antagligen är bättre att bygga upp sin ekonomi och sitt lag. 3-4 säsongers 1 positions träning på Cesys och mina 20-åriga guards och man har antagligen både en stark ekonomi och tre riktigt bra outsidespelare. Men är en lite för trist strategi

Kommer tveklöst bli enklare att planera kommande säsong dock än när man senast åkte ner. Ska gå att spela 15k guards från start mot många lag till skillnad mot 3k guards som man försökte köra med senast ...
Jaja klart man är bitter över att åka ner men bara att bita i det sura äpplet och försöka ta sig tillbaks igen och då förhoppningsvis rentav vara redo fightas i de övre regionerna.