Jag vet med säkerhet att om du köper en spelare på t ex onsdagen, som har fått minuter under lördagen eller tisdagen, så får han träning om hans minuter varit i den positionen du tränar. Det är jag 99,99% säker på.
Men frågan är om en spelare blir "nollad" när han väl fått en träningsuppdatering, eller om han hinner poppa i ett lag som får träningsuppdatering på fredag morgon (Typ australien kanske?) och sedan säljs till mig i Sverige å hinner landa i mitt lag innan min träningsuppdatering å få pop i det jag tränar också...
Sen menade jag inte att han spelat för Kanadas landslag. Han spelade en match för sitt nya kanadensiska lag i Kanadensiska div II.
Någon annan kanske orkar klura på hur många minuter en spelare kan lyckas spela på en vecka om han slängs ut på transfern så fort han köpts och hela tiden hoppar mellan lag som snart ska spela match. 5x48 min ska han ju klara utan problem. Men går det att få till 6x48min om man börjar i det land som har omgångens första matcher, och slutar i det land som har omgångens sista matcher?