En sak du missar i din beräkning är straffarna där jag har ett klart övertag (och straffar är långt ifrån slump för övrigt).
Straffarna var knappast på din sida. Jag hade 24/29 (82%) och du hade 35/44 (80%). Jag har bra i free throws på merparten av mina spelare så där tror jag inte du hade någon fördel. I gårdagens match hade jag större foulproblem halvvägs in i matchen fick matcha mitt fjärdealternativ på insidepositionen en del. Samtidigt fick du spela din backup C mycket mer än i tidigare matcher.
Min uppskattning är att det med de val av taktik och satsning som vi gjorde i matcherna så ska jag antagligen vinna matchserien i runt 60% av tillfällena. Är naturligtvis inget väldigt anmärkningsvärt att du vann matchserien men tror du hade mer "tur" än mig denna gång. Oavsett, så är det ett faktum att jag får börja om i division II igen och återigen mot ett lag med betydligt färre segrar i grundserien. Förra gången sluta jag sexa och åkte ner efter att ha vunnit hälften av matcherna och denna gång sluta jag sjua efter att återigen vunnit hälften av matcherna. Denna gång får jag välja femma istället för sexa så jag hoppas jag kan få en bra draft. Men som vanligt så får man både hoppas att övriga lag draftar dåligt och att den spelare man får har sina skills väl placerade