BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Landslagsinfo

Landslagsinfo

Set priority
Show messages by
This Post:
00
5440.37 in reply to 5440.36
Date: 11/12/2007 5:33:45 PM
Overall Posts Rated:
00
Varit tyst ett tag från min sida. Haft väldigt mycket massor av jobb att stå i och varit fullt sysselsatt. Men nattetid har hjärnan varit utdelad till svenska landslaget och förhoppningsvis är laguttagningen och taktiken lyckad i kvällens möte med Ukraina.

Ukraina slog i förra veckans premiärmatch Irland och ligger före oss i tabellen pga ett mindre baklängespoäng.

Den svenska truppen är oförändrad. Ett antal bra tips har kommit in men eftersom laget straffas (stämingen) vid petningar vill jag att eventuella ändringar i truppen ska vara välmotiverade och idag är skillnaderna mellan de bästa spelarna oerhört små (inom steget även för spelare som sitter på 3-5 respectable egenskaper). För att bena ut exakt vem av dessa som är bäst krävs en rad matcher och innan jag har tydliga signaler att gå på vill jag inte ta risken att peta spelare.
istället hoppas jag att tid i kombination med att bra spelare får träning ska visa vilka som ska in (och vilka som ska ut) framöver.
Stämningen nollas efter första gruppfasen i mästerskapet så går vi vidare finns där en väldigt bra lucka att göra truppändringar.

Några väntar ännu på svar angående de tips de skickat mig, håll ut - det kommer.
Och ni som har spelare som varit på gränsen; meddela mig gärna om de förbättrat sig.

This Post:
00
5440.38 in reply to 5440.37
Date: 11/12/2007 6:03:54 PM
Overall Posts Rated:
8080
Jag hade lika hög "inside defence" (mediocre low) som svenska landslaget i min senaste match. Det innebär att jag skulle kunna ha någon kandidat, men när jag kollar på mina centrar och power forwards, så tycker jag inte att dom "borde" platsa i landslaget. Vet dock inte nivån på landslagsspelarna. Om du är intresserad kan jag internmaila deras egenskaper.

Jag antar att taktiken påverkar betyget en hel del, men jag har inte hunnit lära mig hur mycket än. Jag spelade iaf man-man.

This Post:
00
5440.39 in reply to 5440.38
Date: 11/12/2007 6:10:22 PM
Overall Posts Rated:
00
Du får gärna visa upp dem om du vill.

Nu när så gott som alla lag är lika gamla och lika mycket (lite...) tränade är det nog många lag som skulle kunna hota landslaget. Skillnaderna är ännu otroligt små.

This Post:
00
5440.40 in reply to 5440.39
Date: 11/12/2007 8:24:07 PM
Overall Posts Rated:
8080
Haha, jag får se om jag orkar. hur många är ni egentligen som har spelat från säsong 1 och 2, dvs hur många borde ha kunnat träna upp lite spelare?

This Post:
00
5440.41 in reply to 5440.40
Date: 11/12/2007 8:31:59 PM
Overall Posts Rated:
00
Har inte järnkoll men det handlar om ca 5 lag som var med från säsong 1. Av dessa har nog inget tränat listigt och seriöst hela tiden. För egen del tog det väl ungefär 1-1,5 säsong att börja jobba lite med laget och träningen mm. Man kan se att jag ex inte bokade träningsmatcher förrän en bit in på säsong 2. Så tyvärr är basen väldigt liten, det finns sjukt ont om spelare som är tränade och inte bara går på "födelsetalangen".

This Post:
00
5440.42 in reply to 5440.41
Date: 11/12/2007 8:35:41 PM
Overall Posts Rated:
8080
Ok, då ska jag täna upp ett par spelare åt dig snart. ;)

This Post:
00
5440.43 in reply to 5440.42
Date: 11/26/2007 4:23:36 PM
Overall Posts Rated:
00
Nej jag har inte försvunnit. Bara haft ruskigt mycket att göra på jobbet och helt enkelt inte funnit inspiration att skriva om landslagets turer. Däremot har jag självfallet rekat inför match och haft mig. Så här långt har det gått bra men vi står nu inför den ruskigt tuffa avslutningen mot först Belgien och därefter Kroatien. Hur vi ska spela och hur jag tänker håller jag för mig själva för säkerhets skull. Klart är att båda länderna är "större" än vad vi är och de har gode möjligheter att sätta samman vassa trupper.

När det gäller spelare är det ju som så att efter Kroatien-matchen nollställs stämningen för landslagen eftersom gruppspelsfas 1 då är över (och tävlingssäsongen slut för den här förbundskaptensperioden för en klar majoritet av Europas nationer).
Jag har truppändringar på gång men vill inte genomföra dem då petningar medför stämningssänkningar och när chansen att gå vidare till gruppspelsfas 2 finns är det en risk jag inte kan motivera (då skillnaden mellan spelarna inte är särskilt stor ännu).

Jag hoppas att vi kan höra till den lilla klunga som når fortsatt tävlingsspel och då kommer ett antal truppändringar ske. Dels baserat på egenskaper men även på vilka spelare som verkar få träning i klubblaget.
Skulle vi inte ta oss vidare i Continental Championship inträder ett helt annat läge där mitt arbete går från att coacha för avancemang och matchsegrar till att försöka skapa en ung och stark stomme att lämna vidare till nästa förbundskapten. Isf kommer alla äldre spelare få lämna landslaget för att en yngre generation ska få rutin och som en morot att dessa verkligen ska få bra träning i klubblagen.

Men.. än så länge lever hoppet om fortsatt tävlingsspel.

This Post:
00
5440.44 in reply to 5440.43
Date: 11/26/2007 4:34:08 PM
Overall Posts Rated:
8080
Matchen mot Bekgien känns väl som nyckelmatchen. Såg att deras center Jean Nolten, som spelade 34 minuter senast, tappat form, så det är ju bra.

Lite voodoo på Berry Lievens, som var inne på plan i hela 43 minuter mot Ukraina skulle inte skada. ;)

This Post:
00
5440.45 in reply to 5440.43
Date: 11/26/2007 4:42:00 PM
Overall Posts Rated:
00
Dagens motståndare är alltså Belgien som med sina 521 aktiva lag är mer än dubbelt så stort som Sverige (239 aktiva lag).

Belgien står på 2 segrar och en förlust. Förlusten kom i öppningsmatchen mot Kroatien och därefter har man gått starkt.
Det blir alltså inte lätt att vinna men omöjligt är det inte.

This Post:
00
5440.46 in reply to 5440.45
Date: 11/26/2007 8:43:45 PM
Overall Posts Rated:
00
Lite buggande försenade matchvisninen. Men nu när man kan se matcherna igen är det riktigt fint att se att vi ryckt åt oss en hygglig lednin.

This Post:
00
5440.47 in reply to 5440.46
Date: 11/26/2007 8:44:18 PM
Overall Posts Rated:
00
aa trodde först det bara var jag som inte kunde se xD men håller med riktigt skön start :D

Advertisement