Blir till att köra Normal (finns inte playoff lägen i U21 slutspelet) och borde bli vinst även om danskarna kör Crunch och optimerar sin taktik mot oss. Danskarna förstår svenska lite väl bra så nöjer mig med att meddela att vi kör med samma lag som i förra matchen då vi fortfarande har samma skador som förra veckan.
Vi slog Danmark på bortaplan med TDL mot normal senast och därför känns normal mot crunch hemma som ett säkert kort. Tror att crunch mot TDL är lite väl vågat så avstår från detta för att vi ska ta oss vidare. De körde även 3-2 mot motion så att de gjorde vår taktik lite ineffektivare men inte ens detta hjälpte. Av detta skäl så vet jag inte om vi spelar RNG, motion, Push the call eller rentav look inside ( har riktigt vassa skyttar!). Deras offensiv har huvudsakligen varit motion så finns definitivt skäl spela 3-2 för att helt neutralisera deras anfall. Jag tror att Danmark kommer köra motion och 3-2 mot oss och kommer anpassa taktiken efter detta.
Ska vi vinna hela consolidation tourney kanske man är tvungen att chansa med TDL även nu men tror det blir tufft oavsett och vill åtminstone ta mig till kvarten dit jag tror vi ska kunna klara oss.
För övrigt är vår entusiasm på 11 inför dagens match vilket antagligen är bättre än Danmarks då de ju körde normal mot oss och vi kört TDL i senaste matcherna.
Last edited by Jokehim at 8/10/2009 5:49:48 AM