BuzzerBeater Forums

BB Sverige > LL säsong 32

LL säsong 32

Set priority
Show messages by
This Post:
00
272900.39 in reply to 272900.38
Date: 10/6/2015 7:22:59 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Jag undrar lite över det där... Spanien o Turkiet har så pass bra trupp att det måste nästan vara medvetet..
Min guard på 113 tsp har aldrig ens varit i närheten av Turkiets lag, Spanien är ju ännu vassare. Vad kan motivationen vara med sänkt ranking?

This Post:
00
272900.40 in reply to 272900.39
Date: 10/6/2015 7:45:10 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Medel skill points för vårt landslag ligger idag på 123. Det är det högsta talet sen jag tog över MEN detta är ett av de lägst betalda LL som jag coachat. Saknar en vettig ersättare för Vinberg för nästa säsong, var är alla centrar?

This Post:
00
272900.41 in reply to 272900.39
Date: 10/6/2015 8:49:40 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Turkiet torska mot Slovakien, Israel och Frankrike så tror nog de försökte. Rumänien som alltjämt har fler användare än oss misslyckades också, de måste tappat rejält med användare på senaste tiden för de var skapligt stark en gång i tiden. Spanien borde väl inte torskat mot Portugal och Colombia men är skapligt bra rankade länder åtminstone, Taiwan däremot är topp 10 så ingen kris. Kan ju hända att deras coach tycker consolidation är dödstrist för de har ju nästan 20 ggr så många användare som Sverige så borde vara topplag. Kroatien torska mot Spanien, Tyskland och Slovenien så är väl ingen kris där heller.

Oavsett så var det många stornationer som missa slutspel så måste vara klart bättre än antal användare vi har i svenska BB.

This Post:
00
272900.42 in reply to 272900.41
Date: 10/6/2015 1:51:50 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Tror nästan vi har en chans mot Grekland rentav, förutsett att vi får majoriteten 9:or i form dvs. Outsidechans iaf.

This Post:
00
272900.43 in reply to 272900.40
Date: 10/6/2015 2:18:59 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Saknar en vettig ersättare för Vinberg för nästa säsong, var är alla centrar?


Jadu, den frågan ställer jag mig också! Men då gäller det de yngre generationerna!

From: jacob_f

This Post:
00
272900.45 in reply to 272900.44
Date: 10/9/2015 1:42:23 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Tänkte att då vi nu rider en bra våg tack vare Jacobs föredömliga exempel å engagemang i u21 ta upp frågan om hur kontakten mellan dom två lagen ser ut å hur kontakt med ägare till potentiella framtida seniorstjärnor ser ut.
De är väl ingen som har missat att antalet spelare med högt potential på sistone har varit ganska lågt å känns som att vi då borde ta en diskussion om hur prio ser ut när de gäller träning på spelare som kan tänkas bli aktuella för båda lagen.
I mitt tycke så är de inte alltid optimalt att träna spelare för att passa in i U21 med riktigt högt potential då man kan hämma deras utveckling en del genom att "spetsa" deras träning på tok för tidigt.
Nu kan de ju bara vara jag som tänker på detta vis, men tänkte starta en diskussion om de iaf å se hur andra å framför allt Jacob å rufferto tänker kring detta.


Hur tänker du kring att de hämmas? Är det inte så att en spelare kan ta emot si och så mycket träning beroende på potential? Om de sedan tränar si och så mycket till u-21 så har de väl kvar si och så mycket träning innan de slår deras potentiella tak?

Eller förstår jag det fel?

Hur ser det ut i stora LL, vill man ha allround killar där också, eller vill man ha monster?

From: rufferto

This Post:
00
272900.47 in reply to 272900.46
Date: 10/9/2015 3:02:40 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199

Men för att förenkla de hela så skulle följden se ut som följande: Alltid sekundära förmågor först, eventuella hål(här lägger vissa större vikt vid detta än andra å vissa bryr sig inte alls i de), 1on1, OD å PA, JR följt av JS.



Ur egen erfarenhet att ha provat precis det här, så skulle jag säga nej. Jag tränade en 185cm lång spelare inside och det som händer är att spelarens bästa träningsår bränns på sek egenskaper och då tappar man den riktiga spetsen på huvudförmågorna. Så den biten håller jag inte alls med om.
Däremot håller jag med om det du skriver vad gäller att man behöver tänka igenom ordningen och inte dra iväg så högt på enskilda skills. Men nånstans tror jag Joke skrev att om man har en spelare som kan nå båda u21 och LL så kör på det... använd åren 22-24 (då spelaren ändå inte kan vara aktuell för LL) att täta hål.

(måste ge bort datorn så återkommer om det andra :)

From: jacob_f
This Post:
00
272900.49 in reply to 272900.46
Date: 10/9/2015 4:52:16 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Jag svarar både till manon å rufferto fastän jag borde sova nu (Ska springa Umehalvmara imorrn och siktar på personligt rekord).

Jag vet ju om att du (manon) har försökt starta en diskussion kring hur vi bör träna spelarna. Du kom då tillbaka och skrev att en erfaren tränare sa att det inte alls fungerade så som du då först trodde. Är du nu inte tillbaka till där du var innan du fick svar från denna tränare? Jag vill bara få det förtydligat till en början.

Hur tränar vi i sverige våra spelare? Min korta erfarenhet som u-21 coach säger mig att vi i Sverige inte tränar spelarna för att de ska sticka iväg på någon förmåga. Utan vi vill gärna att alla förmågor är likvärdiga. Det blir då väldigt tufft för oss att konkurrera på u-21 nivå. Jag skulle som u-21 coach se att man bestämmer sig för om spelaren antingen ska bli inside- eller outside-spelare och kör på det spåret fram till u-21. Å efter det får man täcka de luckor man kan om det är en kille med högre potential!

Utifrån det utbud vi har idag i Sverige måste vi försöka få med alla typer av potentiella lirare i u-21. Om vi skulle välja att de med högre potential bara ska sikta på stora LL. Ja då har vi knappt någon lirare kvar att välja på. Kom ihåg att jag nu pratar mycket ur perspektivet som u-21 coach. :)

Jag är väldigt öppen till att vi inom Svenska communityn kan bestämma hur vi vill träna spelare både för u-21 och LL. Dock är jag ingen som kan bidra med särkilt mycket erfarenhet. Då jag bara går på känsla när jag tränat spelare tidigare. Iofs skulle jag nog behöva hjälp att bygga min Stefan Lövlind som hela denna säsong fått OD-träning. Säkerligen är det helt fel! :/

Sist vill jag kommentera det där om att träna sekundära förmågor sist stämmer. Det blir ofta väldigt halvdant då man ivl börja använda sin spelare på rätt position när han börjar bli lite äldre!

Nu svarar jag Rufferto.

Vi bör hitta en ordning som vi testar träna efter. Istället för att hatta dit och datt! Men hur är den?

Som sagt! Kul med diskussion på forumet! Ingen sitter väl på sanningen, utan vi har olika erfarenhet och teori från Globala. Kan vi enas eller försöka hjälpas åt med våra spelare kan vi bara bli bättre!
KÄMPA SVERIGE!

Advertisement