Nä, exakt. Det är så jag också ser det (dvs det jag läser mellan raderna i ditt inlägg.) Detta är (egentligen precis som i verkligheten) i första hand ett ekonomiskt spel och de som har mest resurser vinner. Som jag ser det har jag, liksom du, ingen chans att utmana i nuläget, själv har jag iaf helt enkelt inte råd.
Så här i efterhand kan jag se att hade jag sparat alla pengar jag tjänat in under hela min BB-karriär så skulle jag idag ha runt 20-30 miljoner att spendera. Det är bara det att jag ju gjort "halvdana" satsningar med 2-3 säsongers mellanrum, och då mest under de säsonger då "vanliga" spelare kostade 2-3 miljoner. Hade jag förutspått att marknaden skulle krascha på det sätt som den gjort hade jag förstås handlat annorlunda. Och om jag ibland framstår som lite bitter i mina inlägg är det för att jag hamnade i II.3 under väldigt många säsonger, och först så här efteråt inser jag att hade jag hamnat i vilken annan II:a som helst hade jag gått upp till SBBL för många säsonger sedan, medan man fortfarande tjänade mycket pengar där.
Ska man satsa mot Pipa skulle jag hävda att man "måste" ha ca 10 miljoner att kunna spendera (egentligen mer), vilket bara något enstaka lag har. Så jag håller med om att det nog i princip kommer vara "omöjligt" att slå Pipa i SBBL under 1-2 år IRL-tid. Det betyder förstås inte att man ska sluta försöka. Vi får se om jag någonsin kommer att lyckas, jag vill ju fortfarande vinna cupen och SBBL, om så bara en enda gång vardera.