Brooklyn Nets visar att din jämförelse om verkligheten åtminstone haltar lite :)
Nej, du har du väl rätt i. Jag ändrar mig något till att det inte går att köpa sig framgång, och förstås gäller även tvärom, med lite tur behöver man inga jättesummor. Men att det är en stor fördel att ha mycket pengar, det tycker jag inte att man kan säga emot.
Och jag vill förtydliga att jag på intet sätt tycker att Pipa gör något fel, absolut inte. Seppukusaint behärskar spelet (i dess nuvarande form) på alla dess plan, vilket är värt en eloge, och det är därför jag tror att laget blir svårslaget framöver. Om inte annat har Seppukusaint uppenbarligen förstått vilka förmågor som är viktiga och det är det som jag ser det som ligger till grund för att kunna köpa rätt löneeffektiva spelare. (Det finns ju många spelare med samma löner som i Pipa. Det gäller någonstans att värdera vilka förmågor man vill satsa på.)
Däremot kan jag tycka att spelet är något feldesignat när det premierar dem som ligger och tankar pengar länge. Om inte annat känns det inte så realistiskt (och jag tillhör dem som anser att spelet i största möjliga mån ska emulera verkligheten.)