BuzzerBeater Forums

BB Sverige > National Team Speeches

National Team Speeches (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
148533.4 in reply to 148533.3
Date: 6/29/2010 3:40:57 PM
Overall Posts Rated:
1616
Nu har jag registrerat mig som kandidat, för ännu en period som FK.

För dom som inte känner mig kommer här lite fakta:
- har sedan säsong 4 tagit hand om gossarna i Stockholm Sharks (26582)
- varit förbundskapten för U21 en halv period, innan Jokehim tog över och ägde ;)
- varit förbundskapten för A-laget senaste 4 säsongerna (oj vad tiden går fort)
- har inga större meriter med Sharks, ligger och skvalpar i div II.2 och spelat nerflyttningskval 3 säsonger i rad (6-0 till min favör där)
- med landslaget har jag troligtvis lyckats efter plan, sisådär, vi saknar bredden för att slåss med dom stora nationerna, spelat både semi- och kvartsfinal i Consolation Tournament
- har med hjälp av min scouting-databas nosat upp varenda svensk spelare i hela BB-världen

Varför vill jag kandidera för ännu en period med detta otacksamma(?) och extremt svåra jobb?
Jag har ett motto som lyder "ska du ersätta någon på en ledande postion, se till att du har en lämplig kandidat INNAN du sparkar den sittande personen". Med det sagt menar jag att så länge det inte kommer någon som är bättre lämpad, sportsliga meriter typ från SBBL, så borde jag få fortsatt förtroende. Det finns inte så mycket mer att hämta när det gäller spelarmaterial för Sverige men jag kommer fortsätta på den inslagna vägen med befintlig trupp och vår oftast vinnande taktik.

Det som jag själv misslyckats med och måste förbättra är dialogen med övriga deltagare. Har haft en pressad arbetssituation sedan i höstas och fokus har därför legat på att leda laget och inte kommunicera. Det lovar jag att förbättra. Landslaget är något vi gemensamt skapar och ska kunna påverka, jag är inte en Lars Lagerbäck!

Med förhoppning om fortsatt förtroende som FK.

Mvh,
SidiAmin

Last edited by SidiAmin at 6/30/2010 5:53:19 AM