BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Idee voor nieuwe teamcompositie

Idee voor nieuwe teamcompositie

Set priority
Show messages by
From: Tesse

This Post:
11
235560.4 in reply to 235560.3
Date: 2/5/2013 12:26:52 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
525525
Second Team:
The Milk
(https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AvopXePheNGId...)

Aangezien hij de skills noemt kan je zo narekenen welk potentieel er nodig is.

Op het engelse forum had ik gisteren Jeroen's post ook al gezien. Leuk origineel idee! En leuk om een Nederlandse manager te hebben die goed over het spelletje nadenkt. Ik hoop dat we je over een tijdje terugvinden in de hogere regionen.

De C die Jeroen voorstelt wordt officieel een PG en heeft 23.15 capscore oftewel in de range van perennial allstar maar je zit pas veilig met superstar (vanaf 24).

Een "normale" C die juist 17 ID en 7 OD zou hebben (ipv andersom) zou te boek staan als C en 26.37 capscore hebben oftewel de range van MVP (vanaf 26).

Het maakt dus zeker uit voor de potentie.

Last edited by Tesse at 2/5/2013 12:33:48 PM

Crunchy! If you eat fast enough
This Post:
00
235560.6 in reply to 235560.5
Date: 2/5/2013 12:34:49 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
525525
Second Team:
The Milk
Maar die concurrentie op de open markt valt dan misschien weer mee omdat de rest niet zit te wachten op een Center met 7 ID en 17 OD.

Crunchy! If you eat fast enough
This Post:
11
235560.7 in reply to 235560.6
Date: 2/5/2013 12:51:52 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
536536
Second Team:
Silver Onions
Je hebt, maar 1 andere manager nodig die ook geloofd in jou idee en je kan het gaan uitvoeren. Dan over seizoen of 5,6 spelers die hij traint aan jou verkopen en je hebt je team.

Ik ben erg benieuwd.
Denk trouwens dat het in de praktijk lastig werkt.
Want verdedigen outside is niet enkel OD en inside verdedigen is niet enkel ID.
Maar dat kan fijn getuned worden.

Ik geloof trouwens wel in rebounden over het hele team!

Only in the dark, we succeed!
From: primoss

This Post:
00
235560.8 in reply to 235560.4
Date: 2/5/2013 12:55:26 PM
Overall Posts Rated:
408408
Thanks Tesse ,vanwege een computercrash een dag 6 geleden was ik de skillberekening kwijt geraakt.
Ik heb daarna weer zoveel dingen moeten herstellen dat ik daar nog ff niet aan was toegekomen,nu heb ik het weer:).

This Post:
11
235560.9 in reply to 235560.8
Date: 2/5/2013 1:17:27 PM
Overall Posts Rated:
5959
Nadeel van deze wijze is dat je C (een lange) speler, langzamer zal trainen op OD, dan een PG of SG.
En wellicht dat RB ook lastiger wordt?
Als al je lange mannen boven staan te verdedigen...

Message deleted
This Post:
11
235560.11 in reply to 235560.1
Date: 2/5/2013 4:00:18 PM
Overall Posts Rated:
284284
Hey Jeroen, goed bezig!

Deze tactiek is absoluut te doen.. Er wordt als reactie al wel gegeven dat een hele selectie eigenlijk niet te doen is. Je kan heel moeilijk je gehele selectie zelf trainen en daar ook nog de vruchten van plukken. Daar is simpelweg te weinig tijd voor. Je moet immers ook je backups in kunnen passen dus je bent niet klaar met 5 spelers..Je kan echter wel iig 2 a 3 posities op deze manier invullen om de kosten enorm te drukken

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
This Post:
00
235560.12 in reply to 235560.9
Date: 2/5/2013 4:07:54 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13921392
Allereerst iedereen bedankt voor de feedback!

Sandman; het klopt dat een deel van de training langzamer gaat, ik realiseer me dat en dat is ook een nadeel waar weinig aan valt te doen. Echter is het tot nu toe een van de weinige functionele nadelen (afgezien van het bij elkaar krijgen van het team), en het voordeel van een enorm lager salaris weegt zeker op tegen een wat langere training.

Ruaidri; dat was een vraag die ik ook in het engelse forum stelde, wat is er nog meer nodig behalve OD, en in welke mate heeft het invloed? SB is redelijk aanwezig al, ik heb ook iets van HA gehoord dat invloed zou hebben; dat heb ik nu op 7 staan op de bigs. In welke mate zal dat de verdediging op de perimeter verslechteren? Als er enig significant verschil is, zou dat denk ik alsnog makkelijk kunnen worden gecompenseerd door meer OD te trainen wat toch geen extra salaris kost, of gewoon ook meer HA trainen voor de bigs, die hebben toch een grote marge in salaris en trainingstijd.

LA-kalebam; Zoals Tesse ook zegt, ik denk/hoop dat de spelers die we zouden trainen niet erg gewild zijn vanwege de abnormale skills. Als er uberhaupt mensen zijn die ze willen kopen, zullen ze zeker niet tegen de bovengrens van de marktprijs gaan zitten, waar wij wel kunnen gaan zitten omdat we op elkaar spelers bieden. Het is niet waterdicht, maar het kan denk wel werken.

Primoss; Wederom heeft Tesse het antwoord al gegeven: ik heb inderdaad gechecked dat ook met de totale skillpunten een lagere potentie vereist is. Het ligt er ook een beetje aan welke salary calculator gebruikt, maar allemaal (s17 salary calculator, die van buzzer manager en die in de training simulator) geven ze aan dat een lagere potentie voldoende is. Voor deze setup is dat PAS/Superstar, maar dat zou desnoods nog afgestemd kunnen worden.

Wat ik tot nu toe merk aan feedback is dat de effectiviteit wel in orde is, of wel in orde gemaakt kan worden binnen het plan. De daadwerkelijke uitdaging zit hem in het bij elkaar krijgen van zo'n team. Nou vraag ik me af...

Zijn er managers die geïnteresseerd zijn in een plan uit te werken en uit te voeren om het te proberen?

Message deleted
This Post:
11
235560.14 in reply to 235560.12
Date: 2/5/2013 4:34:17 PM
Overall Posts Rated:
6161
Mocht ik ooit mijn BB-career op een lager pitje zetten wil ik dit idee best uitproberen/uitwerken, maar het mag nu op dit moment niet baten. Er staat voor mij teveel op het spel. Ik bedoel als het echt mogelijk om je spelers zodanig te trainen om hun salaris stijging te manipuleren en qua verdedigende spel van je hele team niet achteruit te laten gaan is het testen waard.

Dit idee kan natuurlijk al uitgeprobeerd worden met 2 spelers: PG met hoge ID/B en C met hoge OD
Het scheelt namelijk al veel in salaris

Advertisement