BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Lönt med tränare?

Lönt med tränare?

Set priority
Show messages by
From: _wella_

This Post:
00
264930.4 in reply to 264930.3
Date: 11/12/2014 9:49:18 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
258258
Second Team:
Utopia Vatos
Visst.
Jag försökte bara belysa hur dyra tränare är.
Jag kommer fortsätta träna spelare, det är ju liksom mer än halva nöjet i BB.
Man kan ju alltid säga att lönekostnaderna för tre unga TO inte behöver räknas med, för annars had man väl haft 3 andra spelare som spelat och fått lön i sin tur.

Men det är lockande att räkna på massa olika scenarion, träna unga, gamla, 1pos, 2pos, träna en säsong eller två, tre eller fler och se om man kan hitta en matematisk formel för mest ekonomisk träning. Svårigheten ligger väl i att estimera säljpris på spelare efter 3 säsonger, hur många steg de poppat och i vilka egenskaper...

Sen ska man ju ha skoj också!
(Har så tråkiga arbetsuppgifter på jobbet att jag hellre gör annat, som att klottra här)

This Post:
00
264930.5 in reply to 264930.4
Date: 11/12/2014 2:00:41 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199

(Har så tråkiga arbetsuppgifter på jobbet att jag hellre gör annat, som att klottra här)

Jobbar du också för landstinget?
Väntar ivrigt på varningen pga BB surfande så att man kan storma in och säga upp sig i vredesmod, dock är BB så obskyrt att det verkar vara safe XD

This Post:
00
264930.6 in reply to 264930.5
Date: 11/13/2014 7:39:39 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
258258
Second Team:
Utopia Vatos
Haha!
Jag jobbar med Data ;) Så jag hävdar att allt mitt nöjessurfande på diverse sportrelaterade sidor är i rent utvecklingssyfte. Synd att arbetsuppgifterna inte har ett dugg med sport att göra
Samma svar får de såklart om de upptäcker porrsurfandet... "De har unika betallösningar och ligger i framkant när det gäller det tekniska. Försöker bara hålla mig uppdaterad. Kolla in lösningen på [valfri porrskådis] hemsida vettja!"