BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U21 National Team Speeches

U21 National Team Speeches (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: Jokehim
This Post:
00
74930.4 in reply to 74930.3
Date: 2/24/2009 11:47:34 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Hej!

Nedan mitt valtal där jag förklarar vad som händer ifall jag blir vald.

Bakgrund
Jag kandiderar som U21-förbundskapten. Har siktat in mig på denna posten under en längre tid och valde därför att avstå från att kandidera till stora landslaget. Tycker det är mycket mer lockande att bygga upp ett landslag från början. Hjälpte Skåning på frivillig basis med scouting och hade tänkt söka U21 efter hans period var över men den tog slut i förtid pga fuskanklagelser. Har haft mitt lag i två säsonger och åkt ut i Playoff semifinal säsong 6 och Playoff final säsong 7.

Scouting
Har scoutat alla spelare mellan 18 och 21 år och fört in löneuppgifter för både säsong 6 och säsong 7 i databas för väldigt många spelare och kommer givetvis att uppdatera med säsong 8 också för åtminstone de viktigaste spelarna. Varit grundlig och även gått igenom transferhistorik bland aktiva och tidigare aktiva lag där jag hittat några fler duktiga spelare som kommer vara med i diskussionen kring plats i U21. Utesluter inte att jag kan sakna spelare som sålts från lag som försvann under säsong 5 eller som varit aktiv väldigt kort tid (högst osannolikt de lyckats sälja duglig spelare under den tiden). Kan ju även missat någon av rent slarv. Ifall det saknas någon spelare vill jag givetvis ha hjälp hitta dessa. Kan offentliggöra en topplista för de som just blev 19 till 21 år gammal.

Spelsystem
När det gäller hur laget ska spela kommer detta anpassas till spelarmaterialet och då jag inte har kännedom om mer än position och lön kan jag omöjligen avgöra vilket spelsystem som passar bäst. Min erfarenhet är dock att man inte ska använda samma lagdel för både anfall och försvar så kommer förmodligen anpassa taktik efter detta. Kommer även anpassa stämningen för att nå bättre långsiktiga resultat.

Målsättning
Sverige är rankad 20:e i Europa och 12 lag går vidare till Playoff i Europaserien. Förhoppningen är att fightas om en plats i Playoff. Att ta sig till slutspel däremot vore ren bonus.

Kommunikation
Är redan en av de mest aktiva på svenska forumet. Min målsättning är att ha en aktiv diskussion kring U21-landslaget på svenska forumet om bl.a. laguttagning före match. Hoppas också jag ska kunna få till stånd en hållbar lösning för A-landslaget istället för en inaktiv förbundskapten.

Annan förbundskapten
Blir jag inte vald kommer jag givetvis dela med mig av spelaruppgifter och ge mitt stöd! Uppdaterade min databas under förra veckan så har av det skälet inte gått igenom och kompletterat SidiAmins listning men detta kommer i så fall ske tämligen omgående.

Frågor
Har ni några frågor eller funderingar så gör jag mitt bästa för att besvara dem i diskussionstråden.