Problemet är att det är så det kallas. "Yttre" och "inre" försvar existerar inte. Dock, jag byter gärna ut både perimeterförsvar och penetreringar - de är svårförståeliga och bara fula. Ska höra mig för exakt vad som ingår i de egenskaperna och försöka hitta nåt lämpligare!
SidiAmin, Det vet du! Behöver bolla detta med någon klok basketmänniska, så vi får till någon form av nivå. Jag attackerar dig på Messenger nån dag!
Rufferto, Så är det. Problemet med svensk basket är dock just den: vi bygger murar genom ett fikonspråk som vi internt tycker är mycket coolare, men alla utanför sporten tycker är höjden av töntighet och dessutom är oförståeligt när man sitter och lyssnar på teve eller radio. Hej tröskel! Dessutom tycker vi oss vara mycket bättre än alla andra sporter. Vi fokuserar på amerikanska, att vi är underhållning, kan dribbla snyggt, har stora egon och hoppar högt. Vilka sporter är framgångsrika i Sverige? De som gör exakta motsatsen, dvs bygger på lagspel, folklig prägel och att kämpa framför att glida.
Apropå snyggaste direkta översättningen som fanns i spelet: "Player x shoots as player y rotates over to alter his shot" var "Spelare x skjuter om medan spelare y vänder sig om för att justera sitt skott."