Minä puhun koko ajan vain itsestäni ja kokemuksistani, en ole missään "opissa" (käyttämäsi 'teidän') mukana, ihan tiedoksi vain siis.:)
Tähän vielä semmonen lisähuomio, että kyllä ns.ulkotaktiikoillakin, tulee jonkun verran korille ajoja. Tavallaan siis tätä teidän "kaavaa" käyttäen, pitäisi aina pelata miestä, koska muuten jää tilaa joko korille tai sitte kaaren taakse.
Ymmärrän mitä tarkoitat mutta en ajattele ollenkaan noin. Kuten sanoin minusta ulkohyökkäys on aina avainroolissa, myös sisätaktiikoissa, ja yritän ottaa ensinnä sen pois jos pystyn. Ei löydy tilastoja siitä miten paljon guardien heittoyrityksistä ovat korille ajoja ja miten paljon ulkoheittoja, mutta ainakin kun seuraa aina otteluita, väittäisin että korille ajot ovat murto-osa. Silti sisätaktiikoissakin yleensä suurin osa heittoyrityksistä jää guardeille (ehkä eivät saa pelattua paikkoja sisälle tai mistä johtuukaan), ja jos vastustajalla sitten sisätaktiikka, on monesti aika helppo puolustaa voitokkaasti..
Ja niinkun Junior31 mainitsi, todellakin sentterin pelatessa valtaosan ottelusta SF-paikalla, luonnollinen valinta olisi ollut änkeä sitten ne kolme isoa jamppaa korin alle puolustushommiin. Väitän vieläkin kiven kovaa että sillä puolustustaktiikalla Ukarinalla olis ollu paremmat saumat voittoon, ei varmaan siis riittävät voittoon asti, mutta paremmat.
Kokemuksellani väittäisin vastaan. Todisteita ei ole. Suomen guardit olisivat voineet tehdä 20p lisää siinä tapauksessa.
Edit: Ja ei sovi myöskään unohtaa pientä boostia levypallopelissä, minkä 2-3 paikka tuo, varsinkin kun kentällä 3 sentteriä.
Marginaalista, vaikka häviää useita tasoja (ei alatasoja) levypalloissa, johon minä olen tottunut..., yleensä levypallot on kuitenkin 50-70. Eli en missään nimessä vaihtaisin pois paljon ulkopuolustusta muutamaan levypalloon. Aina jos pelaa muuta kuin miestä, häviää myös enemmän toisessa kuin voittaa toisessa. Voi se silti kannattaa mutta kannattaa pitää mielessä.
Last edited by D. Mirosavljevic at 7/28/2010 7:55:10 AM